Ul. Raszyńską przebiega granica między Lublinem a gminą Konopnica. Droga jest główną trasą dojazdową do tzw. nowej części Węglina Północnego.
– Od lat zabiegamy o przebudowę tej drogi – przypomina Dariusz Boruch, przewodniczący zarządu dzielnicy Węglin Północny.
We środę (3.08) ratusz dowiedział się ile będzie musiał wydać na inwestycje. Sam oszacował koszty na 8,36 mln zł. Do przetargu zgłosiły się cztery firmy. Każda z nich za wykonanie prac chcę dostać więcej niż chciałoby jest gotowe zapłacić miasto. Najniższą ofertę przedstawiło Przedsiębiorstwo Robót Drogowy z Lubartowa – 9,36 ml zł. Konsorcjum, którego liderem jest PBI Infrastruktura z Kraśnika chce otrzymać 9,97 mln zł, Strabag - 10,29 a kraśnicki Wod-Bud – 11,32 mln zł.
- Po otwarciu ofert kolejnym krokiem jest procedura ich badania i oceny. Dopiero po jej zakończeniu zapadną dalsze decyzje w kwestii tego postępowania – informuje Justyna Góźdź z biura prasowego ratusza.
Inwestycja obejmie odcinek o długości ok. 866 metrów od skrzyżowania z ul. Lazurową do wysokości posesji nr 63. Ponadto wybudowana będzie ul. Tarninowej: od ul. Raszyńskiej do ul. Skubiszewskiego (ok. 175 m). Jezdnię ul. Raszyńskiej ma mieć zmienną szerokość: na odcinku od ul. Lazurowej do ul. Jacyny – Onyszkiewicza będzie to 6 metrów, na pozostałym fragmencie - 5,5 m. Ul. Tarninowa będzie miała 5,5 m szerokości.
– Taka szerokość jezdni została świadomie wybrana, chodzi o to aby nie rozwijać tam nadmiernej prędkości. Będzie to droga typowo dojazdowa – wskazuje Boruch.
Powstanie kanalizacja burzowa oraz kolektora deszczowy do istniejącego zbiornika retencyjnego w rejonie ul. Liszkowskiego i Laskowej. Wzdłuż jezdni ul. Raszyńskiej pojawi się - po „lubelskiej” stronie - ścieżka rowerowa o szerokości 2,2 m i chodnik (1,5 m). Trasa dla jednośladów będzie też wzdłuż ul. Tarninowej (po lewej stronie). Po stronie „konopnickiej” chodnika nie będzie.
– I dlatego też nie powstaną żadne przejścia dla pieszych przez ul. Raszyńską. Droga będzie wyglądała jakby była bez „jednej ręki” – mówi Boruch.
Na zrealizowanie całej inwestycji ratusz daje 14 miesięcy. To oznacza, że przebudowa drogi zakończy się jesienią 2023 r.
- Ulica jest główną trasa dojazdową do części Węglina Północnego. Liczymy, że jej powstanie odblokuje możliwość budowy innych ulic na Lipniku, które obecnie są dogami gruntowymi – podkreśla Boruch.
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?