- Chodzi o aktywizację tych atrakcyjnie zlokalizowanych terenów - wyjaśnia Eugeniusz Janicki, dyrektor Wydziału Dróg i Mostów UM Lublin. - Przede wszystkim o umożliwienie obsługi komunikacyjnej działek położonych wzdłuż al. Solidarności i al. Tysiąclecia i wjazd z parceli na te arterie - uzupełnia Artur Ścibiorski z Wydziału Dróg i Mostów UML.
Pierwsza serwisówka powstanie po północnej stronie al. Solidarności. Połączy teren PZMotu z ul. Browarną.
- Z alei Solidarności będzie do niej wjazd, który zostanie usytuowany między ul. Lubartowską a ul. Browarną - tłumaczy Ścibiorski.
Kolejna droga ma przebiegać równolegle do al. Tysiąclecia. Powstanie między ul. Mełgiewską a stacją paliw przy al. Tysiąclecia. - Zacznie się na wysokości zatoki przystankowej przy ul. Mełgiewskiej, tuż za skrzyżowaniem z ul. Andersa, a na wysokości Statoil połączy się z al. Tysiąclecia - precyzuje Ścibiorski.
Obie ulice będą mieć po sześć metrów szerokości. Mają być drogami dwukierunkowymi. Ratusz na przygotowanie dokumentacji budowlanej nowych ulic dał trzy miesiące.
Magistrat chce, aby budowę serwisówek sfinansowały prywatne firmy. Chodzi o spółki, które działają w tym rejonie Lublina. To właśnie one w największym stopniu zyskają na powstaniu dróg.
Czytaj także:
Będzie kasa za grunty pod budowę przedłużenia Solidarności
Ul. Prusa zamknięta: Rozpoczęto przebudowę skrzyżowania
Powstanie dwupoziomowe skrzyżowanie na al. Solidarności
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?