Wiadukt na Kunickiego: Uszkodzona trakcja trolejbusowa

lubZaktualizowano 
Wiadukt na ul. Kunickiego
Wiadukt na ul. Kunickiego Jacek Babicz
Przez kilkanaście minut były utrudnienia w kursowaniu trolejbusów pod wiaduktem na ul. Kunickiego w Lublinie. W czwartek rano ktoś zerwał poprzeczkę podtrzymującą trakcję trolejbusową. W rejonie wiaduktu stanęły trolejbusy i powstał korek.

- Awaria miała miejsce między godz. 8.05 a 8.20 - mówi Weronika Opasiak, rzeczniczka prasowa lubelskiego MPK. - Pogotowie sieciowe uporało się z problemem i ruch trolejbusów na tej trasie został już przywrócony.

Kurier Lubelski na Twitterze i Google+

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 20

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

a
adam

Jesteś przeciwnikiem trolejbusów w mieście ok,masz do tego prawo i ty mnie prosisz żebym podał tobie liczby,konkrety i raporty.
Wiesz ja mam do ciebie taką samą prośba podaj mi przykłady wrzszość autobusów z napędem CMG nad trolejbusami,naprzykład co jest tańsze w eksploatacji,co jest bardziej przyjazne dla środowiska itp itd.Bo to że twoim zdaniem są zwalidrogami i że trakcja trolejbusowa tylko szpeci obraz miasta,to dla mnie nie są żadne argumenty,bo równie dobrze miasto szpecą obskurne kamienice,psie odchody leżące na chodnikach,obszczymurki iecetera ecetera ecetera.

S Y L W E S T E R

Zerwanie trakcji trolejbusowej pod "rozpadającym się" wiaduktem ul.Kunickiego było spowodowa ne li tylko wadą tegoż "rupiecia" wiaduktu !. Wysokość wiaduktu jest jedną z przyczyn aby NIE REMONTOWAĆ RUPIECIA WIADUKTU TYLKO WYBUDOWAĆ WIADUKT NOWY NA MIARE XXI W. i na miare stolicy Wschodniej Polski !. Zasięgnijcie opini Inżynierów Politechniki Lubelskiej to Wam udowodnią, że budowa NOWEGO WIADUKTU JEST TAŃSZA OD REMONTU "RUPIECIA WIADUKTU" !. "Czy stary dziurawy parasol oddajecie do...naprawy czy kupujecie nowy parasol ? ". Ten "wyremontowany rupieć" będzie KATORGĄ DLA LUBLINA !.

a
alien

awarie spowodował przejeżdzajacy pod wiaduktem zestaw ciężarowy (około godziny 6:40), WLP...

P
Podpi s

Przecież to samo można powiedzieć o zepsutym autobusie - że blokuje pas.

G
Gość

To co mają inni to ich problem, my się skupmy na tym co mamy u siebie. Popieram pomysł wycofania trolejbusów z miasta. Kiedy powstawały pierwsze linie to było rewolucyjne rozwianie. Autobusy były napędzane silnikami diesla głośnymi, awaryjnymi i dymiącymi, do tego dochodziły problemy z uruchomieniem podczas mrozów itd. Silnik elektryczny był wolny od wielu wad a węgla mieliśmy pod dostatkiem a co za tym idzie prądu też. Taniego prądu bo nikt się nie przejmował opłatą klimatyczną. Ale czasy się zmienią silniki spalinowe są coraz wydajniejsze, czystsze i cichsze. Napędzanie CNG wydzielają CO2 i parę wodną plus śladowe ilości zanieczyszczeń. Idźmy z duchem czasu posiłkujmy się tym co mamy najlepsze w danej chwili a nie rozwijajmy przestarzałe rozwiązania. Za kilkanaście lat i tak linie zostaną zdemontowane jestem o tym przekonany a komunikacja oparta będzie o pojazdy elektryczne napędzane z wydajnych i ekologicznych akumulatorów lub ogniw wodorowych lub jeszcze czegoś innego. Świat idzie do przodu i wybierajmy rozwiązania optymalne a nie wydajemy miliony na coś co było dobre wiele lat temu. A co do tramwaju to w innych miastach europejskich też mają tylko tam pod nazwą metro gdzie linie nie pokrywają się ani nie krzyżują z ciągami komunikacji pieszej czy samochodowej. Polska to taki gdzie też chcemy mieć tak jak inni europejczycy a wychodzi tak jak zawsze czyli po polsku...

a
as

że dalej blokuje pas ruchu. Poza tym zdecydowanie częściej widuję zepsute trolejbusy niż zepsute autobusy. Zazwyczaj jak autobus ma awarię to nie blokuje pasa ruchu tylko zjeżdża w zatoczkę i tam zostaje. Co do trolejbusów to często widziałem sytuację gdzie padła cała linia i wszystkie trolejbusy w danej okolicy stanęły.

x
xor

A z tramwajami jak jest? Też koszystają ze szpetnych trakcji rozpiętych nad ulicami, do tego dochodzą jeszcze te denerwujące torowiska. W przypadku remontu jezdni/torowiska lub awarii tramwaju, pojazd taki jest uziemiony. Trajtek chociaż przejedzie kawałek na akumulatorach i nie używa torów które to DOPIERO ograniczają możliwości pojazdu. Dodatkowo wku***ają kierowców samochodów którzy na nich podskakują.

a
as

Wszystko fajnie tylko ten uszkodzony trolejbus nadal blokuje ruch na pasie. Tworzy się korek. Wiele razy z tego powodu stała cała ul. Lipowa.

p
pavvel

Jeżeli zepsuje się trolejbus to po prostu stoi sobie tak jak autobus, bo "pały" się ściąga i inne trolejbusy bez problemu jeżdżą dalej.

M
Myślący inaczej

Skupmy się na konkretnym problemie i poszukajmy konkretnych rozwiązań. Skoro mamy tu miłośników trolejbusów, zakładam że nie chodzi w tych komentarzach tylko o zamanifestowanie swojej odmienności i oburzenia bez podparcia faktami. Czekam na konkrety analizy, zestawienia, linki do raportów. Proszę mi wykazać wyższość trolejbusów nad autobusami z napędem CNG (przykład Zamość). Koszt budowy, amortyzacja, serwis, konserwacja trakcji, oddziaływanie na środowisko (pamiętajmy że w Polsce mamy prąd z węgla) akumulatory (żywotność koszt utylizacji) konkrety, liczby i raporty zamiast populistycznych hasełek. Pozdrawiam.

a
adam

W okół siebie samych debili widzi.

O
Ość

JESTEŚ "myślący inaczej".

747

Albo stoi albo jeździ obajzdami. Ale częściej stoi. Nie potrzebne są trolejbusy w Lublinie.

P
Pizza Driver®

Z jednym się nie zgodzę, cyt: " Jeśli jest awaria to kolejny trolejbus wypina się z trakcji, mija na akumulatorach i wpina się z z powrotem. Zajmuje to poniżej minuty. Sam wiele takich sytuacji w Lublinie widziałem".
W Lublinie jeszcze nie jeździ żaden trolejbus z dodatkowym napędem. Dopiero od 2 października linię 758 będą obsługiwały trolejbusy Solaris z alternatywnym napędem.

e
elektryk

"awaryjność jednego pojazdu blokuje całą linię" - niby w jaki sposób? Jeśli jest awaria to kolejny trolejbus wypina się z trakcji, mija na akumulatorach i wpina się z z powrotem. Zajmuje to poniżej minuty. Sam wiele takich sytuacji w Lublinie widziałem.
"oszpecony krajobraz linki trakcji" - to samo można powiedzieć o tramwajach, tam dochodzą jeszcze tory.
"możliwości zmiany trasy w przypadku remontów" - akumulatory i już trasę można nieco zmieniać.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3