Wypadki i kolizje w Lublinie. Co tam znaki! Przecież śpieszy się nam bardziej niż innym kierowcom (RAPORT)

Artur Jurkowski
Skrzyżowanie Solidarności z Kompozytorów Polskich - lider pod względem wypadków. W 2017 r. zostało tam rannych 6 osób
Skrzyżowanie Solidarności z Kompozytorów Polskich - lider pod względem wypadków. W 2017 r. zostało tam rannych 6 osób
Ulica w Lublinie, na której dochodzi do największej liczby wypadków? Solidarności. Najbardziej kolizyjna? Kraśnicka. To jeśli chodzi o kierowców. A piesi? Ci powinni zachować najwyższą czujność, przechodząc przez ul. Jana Pawła II i to nawet jeśli idą po pasach.

Prawie 13 kolizji dziennie, osiem osób rannych każdego tygodnia, co dwa miesiące jedna ofiara śmiertelna – tak w policyjnych statystykach wygląda sytuacja na lubelskich ulicach. Funkcjonariusze złożyli właśnie do ratusza sprawozdanie za ub. rok.

– W 2017 r. na terenie powiatu lubelskiego grodzkiego doszło do 214 wypadków drogowych, w których zginęło 6, a obrażenia odniosło 270 osób. W tym okresie do policji zgłoszono 4764 kolizje drogowe – informuje Paweł Paździor, z-ca komendanta miejskiego policji w Lublinie.

Funkcjonariusze podkreślają, że w każdej z tych kategorii nastąpił spadek w stosunku do 2016 r.

Solidarności? Miej oczy dookoła głowy

To na al. Solidarności zarejestrowano największą liczbę zdarzeń. W 2017 r. doszło tam do 12 wypadków, w których jedna osoba zginęła, a 23 zostały ranne. Na drugim miejscu tego niechlubnego rankingu jest Jana Pawła II (11 wypadków, 14 rannych w tym 4 pieszych), a na trzecim ul. Kunickiego (9 wypadków, 13 rannych, w tym 4 pieszych). Rok wcześniej liderem była Witosa (teraz spadła na 25. miejsce) z 13 wypadkami ( 2 zabitych i 16 rannych).

To na Solidarności znajduje się też skrzyżowanie z największą liczbą wypadków. Chodzi o to u zbiegu z Kompozytorów Polskich (3 wypadki, 6 rannych)

- Kierowcy mają kłopot z tym, że skrzyżowanie kształtem przypomina rondo, a rondem nie jest - diagnozuje przyczynę problemu Maciej Kowalczyk, przewodniczący zarządu dzielnicy Czechów Południowy.

Dzielnicowi radni z Czechowa chcieli wydłużyć tam na całą dobę działanie sygnalizacji świetlnej. Ratusz w wakacje 2017 r. powiedział „nie” temu pomysłowi. Powołał się na opinię policji.

- Główną przyczyną zdarzeń drogowych jest niestosowanie się przez kierujących do sygnalizacji świetlnej lub znaków drogowych, a więc największy wpływ na powstanie zdarzań drogowych ma tutaj czynnik ludzki - wyjaśniał wówczas pod. Arkadiusz Delekta z Wydz. Ruchu Drogowego KMP Lublin.

Gięcie blach na Kraśnickiej

W 2017 r. policjanci odnotowali w Lublinie 4764 kolizje. To wcale nie znaczy, że tyle ich było w rzeczywistości. W wielu przypadkach kierowcy nie zgłaszają tych incydentów na policję.

Najwięcej kolizji było na Kraśnickiej. Łącznie 184 (Kraśnicka była liderem też w 2016 roku). Na drugim miejscu w tej kategorii znalazła się Witosa (175), na trzecim – Tysiąclecia (150), a za nią Solidarności (144) i Jana Pawła II (141).

- To trasy tranzytowe z najwyższym natężeniem ruchu - wskazuje Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Miano „skrzyżowania blacharzy” przypadło - podobnie jak rok wcześniej - temu u zbiegu Krochmalnej i Diamentowej. Łącznie odnotowano tam 59 stłuczek. Po żądaniach mieszkańców ratusz zdecydował się na przebudowę skrzyżowania. Roboty ruszą jeszcze w marcu. Zmieni się ono w dwupoziomowe.

Auto silniejsze od pieszego

Drogi to miejsca, z których korzystają nie tylko kierowcy. Poruszają się po nich też piesi. Ci powinni uważać szczególnie na Jana Pawła II. Tam zostało potrąconych 4 przechodniów. Wszyscy na przejściach dla pieszych (m.in. na skrzyżowaniach z Gęsią, Tymiankową), bo kierowcy nie ustąpili pierwszeństwa przejazdu. Dwa takie przypadki były na Drodze Męczenników Majdanka.
Dwóch pieszych zostało rannych na skrzyżowaniu Krańcowej i Elektrycznej. - Zostanie tam zamontowana sygnalizacja świetlna - zapowiada Kieliszek.

A wszystko przez …

Główne przyczyny wypadków? Nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu, czyli ujmując to obrazowo pośpiech. To była przyczyna 59 wypadków. Zginęła w nich jedna osoba, a 90 zostało rannych. Na drugim miejscu ponownie jest nieustąpienie pierwszeństwa, ale tym razem pieszym znajdującym się na przejściu (45 wypadków, jedna ofiara śmiertelna, 45 rannych).

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 10

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
ml
przez idiotyczne wmawianie pieszym pierwszeństwa na przejściu przestali w ogóle zwracać uwagę czy na jezdni są jakieś pojazdy, włażą nie patrząc czy pojazd da radę się zatrzymać, boją się tylko TIRów
C
CzekSmo
Chyba w tych zgonach smogowych zero zostało zgubione.
S
SmoCzek
Ilość przedwczesnych zgonów z powodu zanieczyszczenia powietrza jest w Lublinie ponad 3 razy wyższa niż w wyniku wypadków komunikacyjnych ze skutkiem śmiertelnym.

Tyle, że o tym Kurier Lubelski jako członek "koalicji antysmogowej" jakoś nie pisze.
w
wyklęty
Uzasadnienie w wielu krajach i nawet miastach Polski istniej ą wyświetlacze czasu poszczególnych sygnałów , było to proponowane w UM w Lublinie w 2008 roku opinia policji lubelskiej na ten temat jak również inżynierii ruchu jest dokumentem o ich poziomie myślenia i analizy jak zwiększyć bezpieczeństwo a Komendant działu drogowego na ten temat nie chciał rozmawiać. Dzięki wyświetlaczom przy sygnalizatorach można było wielokrotnie zmniejszyć liczbę wypadków ( udokumentowana w innych krajach sięga 30% ) ale nie w Lublinie .Prezydent miasta wówczas Wasilewski bał się tego a Żuk schowal od odpowiedzi na ten temat
y
yyyy
w każdym tygodniu wypadek, słabe oznakowanie i brak uwagi kierowców, na szczęście coś się dzieje w kierunku poprawy
c
czytacz
to tylko wypociny wielkiego znaFcy motoryzacji, autora nowomowy pod tytułem POSTOJÓWKI
( czytaj światła pozycyjne pojazdu)
G
Grzmichuj
Najwięcej dzwonów na ulicach gdzie są światła i jak widać wcale to nie poprawia bezpieczeństwa, a tylko korkuje ulicę ale miasto dalej pakuję wszędzie sygnalizacje z tym szajsem zwanym inteligentnym systemem zarządzania ruchem.
G
Gość
Z tym pierwszeństwem dla pieszych to lekka przesada, kiedyś od małego uczono że przed przejściem spójrz w prawo, w lewo a jak nie ma pojazdu bezpiecznie przechodź, dziś policja wymaga że zawsze musimy ustępować pieszemu przejście, dlatego są przypadki nagłego wtargnięcia pieszego na przejście, to nie tak powinno być, wczoraj próbowałem przejść na Peowiaków przez przejście oznakowane, mijał mnie policyjny duży bus chyba Fiat który zgodnie z przepisami powinien ustąpić mi pierwszeństwa a ustąpił mi? Figę, i co powinienem go gonić i co dalej? Więc z tymi przepisami dotyczącymi pierwszeństwa pieszego na przejściu jest trochę przesadzone, kierujmy się raczej zdrowym rozsądkiem i odrobiną życzliwości dla jednych i drugich.
C
Czytelnik
A może tak jak w innych państwach unii, podnieść wysokości mandatów wtedy każdy debil za kierownicą będzie miał świadomość ile jego głupoty na drogach publicznych kosztują a przy okazji budżety miast wzrosną, a tak debil łamie wszystkie zasady na drodze i policjantom ma jeszcze coś do powiedzenia, najczęściej bo mu się śpieszy, po za tym mniej tolerancji i litości dla debili którzy często nie zdają sobie sprawy ze swojego zachowania, stylu jazdy na drogach publicznych, tylko ostre kary są w stanie trochę podleczyć stan bezpieczeństwa na polskich drogach.
i
inz
"Wszyscy na przejściach dla pieszych (m.in. na skrzyżowaniach z Gęsią, Tymiankową), bo kierowcy nie ustąpili pierwszeństwa przejazdu."

Pieszy wg autora ma pierwszeństwo PRZEJAZDU. :-D
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie