Przedłużenie al. Solidarności to największa i najkosztowniejsza inwestycja drogowa w Lublinie. Prace pochłoną 319,7 mln zł (w 85 proc. będą sfinansowane z funduszy UE). Nowy odcinek al. Solidarności ma liczyć 5,8 km, z czego 3,8 km będzie się znajdowało w granicach administracyjnych Lublina i właśnie ten odcinek wybuduje ratusz. Droga będzie miała status trasy ekspresowej. Ma mieć dwie jezdnie, każda z dwoma pasami ruchu.
Roboty mają potrwać dwa la-ta. - Możliwe, że uda się skrócić ten termin i otworzyć drogę dla ruchu już latem 2014 r. - zapowiedział Cezary Łysenko z firmy Budimex, która realizuje prace.
Sam węzeł Dąbrowica ma być gotowy w czerwcu 2013 r. - To pierwszy krok do rewolucji drogowej w tej części miasta - zapowiedział Stanisław Kalinowski, z-ca prezydenta Lublina.
Do przyszłej dojazdówki do obwodnicy mają być przedłużone ulice Bohaterów Monte Cassino oraz Głęboka. Połączą się z "nową" aleją Solidarności w węźle Sławin. - Priorytetem jest budowa przedłużenia ulicy Bohaterów Monte Cassino. Pozwoli to na dojazd z obwodnicy do alei Kraśnickiej z pominięciem al. Sikorskiego - tłumaczył Kalinowski.
Droga ma mieć dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. - Chcemy, aby była gotowa w 2015 roku. Ale to wymaga olbrzymich nakładów. Koszt prac wstępnie szacujemy na 70-90 mln zł - wyliczał Kalinowski.
Później ma powstać przedłużenie ul. Głębokiej do węzła Sławin. - Oraz nowa ul. Główna, która połączy ul. Nałęczowską z al. Warszawską - dodał Kalinowski.
Al. Warszawską nie przejedziemy. Objazd przez 1,5 roku
W listopadzie ruszą prace przy budowie wiaduktu w ciągu al. Warszawskiej, po którym będzie odbywał się ruch nad al. Solidarności.
- Zamknięty wówczas zostanie przejazd na wprost al. Warszawską na wysokości al. Solidarności. Kierowcy będą korzystać z tymczasowych objazdów - zapowiedział Cezary Łysenko z Budimexu.
Jadąc od strony Warszawy kierowcy aby wjechać w al. Solidarności będą musieli korzystać z nowej drogi serwisowej. Powstanie na obrzeżach Ogrodu Botanicznego. Ponadto przez część al. Solidarności będziemy jeździć tylko jedną jezdnią. Na początku inwestycji ruch w obie strony będzie odbywał się po jezdni, która prowadzi w kierunku centrum. - Przed skrzyżowaniem z al. Sikorskiego kierowcy będą mogli już korzystać z obu jezdni. Dojazd do al. Kraśnickiej będzie możliwy tylko przez al. Sikorskiego, z niej też będzie można dotrzeć do posesji na Sławinku - wyliczał Łysenko. Zamknięte będą też wjazdy z al. Warszawskiej w ul. Klonową oraz Botaniczną. Utrudnienia potrwają do połowy 2014 r.
Wiadukt w ciągu al. Warszawskiej zacznie się na wysokości ul. Sławinkowskiej i skończy w okolicy ul. Botanicznej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?