Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Czytelniczka: bankomat ściągnął z konta dwa razy więcej niż wypłacił

Jakub Sarek
Jakub Sarek
- Przy ulicy Zana znajduje się bankomat Banku Pekao S.A., który przy wypłacie ściąga z konta podwójną kwotę. Do takich sytuacji ma dochodzić nagminnie - alarmuje Czytelniczka. Bank odpowiada, że zgłoszone przez kobietę zdarzenie wynika ze specyfiki pracy bankomatów, a samo urządzenie nie uległo awarii.
- Przy ulicy Zana znajduje się bankomat Banku Pekao S.A., który przy wypłacie ściąga z konta podwójną kwotę. Do takich sytuacji ma dochodzić nagminnie - alarmuje Czytelniczka. Bank odpowiada, że zgłoszone przez kobietę zdarzenie wynika ze specyfiki pracy bankomatów, a samo urządzenie nie uległo awarii. Małgorzata Genca/ zdjęcie ilustracyjne
- Przy ulicy Zana znajduje się bankomat Banku Pekao S.A., który przy wypłacie ściąga z konta podwójną kwotę. Do takich sytuacji ma dochodzić nagminnie - alarmuje Czytelniczka. Bank odpowiada, że zgłoszone przez kobietę zdarzenie wynika ze specyfiki pracy bankomatów, a samo urządzenie nie uległo awarii.

- Przy ulicy Zana znajduje się bankomat Banku Pekao S.A., który przy wypłacie ściąga z konta podwójną kwotę. W ubiegłym tygodniu taka sytuacja spotkała mnie oraz starszego mężczyznę, który podejmował pieniądze przede mną - czytamy w liście, który trafił do naszej redakcji.

Czytelniczka dowiedziała się od pracownicy punktu usługowego zlokalizowanego w pobliżu feralnego urządzenia, że takie sytuacje zdarzają się nagminnie. Za jej radą udała się do oddziału banku Pekao S.A. i złożyła reklamację.

- Gdy zapytałam, dlaczego Bank Pekao S.A. nie naprawi urządzenia lub przynajmniej nie wywiesi ostrzeżenia/informacji o wadliwym działaniu, nie otrzymałam odpowiedzi. Nie usłyszałam również słowa "przepraszam". Pytanie komu z banku Pekao S.A.należy zgłosić problem spotkało się z milczeniem. Zakładam scenariusz optymistyczny, że pieniądze wrócą na konto po pięciu dnach. A co z mężczyzną, który środki wypłacał przede mną, a po podwójnym obciążeniu pozostało mu na rachunku 5 zł. Za taką kwotę w ciągu pięciu dni ciężko wyżyć - skarży się Czytelniczka.

W tej sprawie skontaktowaliśmy się z bankiem Pekao S.A., który awarii bankomatu nie stwierdził.

- Zdarzenie wynika ze specyfiki pracy bankomatów. Przy próbie dużej wypłaty z prawie pustej kasety, transakcja może skończyć się błędem i dopiero od następnej transakcji gotówka pobierana jest z nowej kasety - tłumaczy Departament Komunikacji Banku Pekao S.A.

I wskazuje, że w takiej sytuacji klient powinien być obciążony i niezwłocznie ponownie uznany. Co to oznacza?

- Jeśli zatem pieniądze w takim przypadku zostały pobrane, to natychmiast powinny tam powrócić - precyzuje Departament Komunikacji Banku Pekao S.A.

Jak informuje bank, klientka zrealizowała dwie operacje. Po pierwszej nie otrzymała gotówki. Druga przebiegła natomiast poprawnie.

- Uznanie (wpływ środków na konto - przyp. red), jeżeli nie uda się bezpośrednio po transakcji, najczęściej jest realizowane w takiej sytuacji automatycznie pięć dni po operacji - wyjaśnia Departament Komunikacji.

I zaznacza przy tym, że sytuacja, która spotkała kobietę, zdarza się bardzo rzadko.

Czytelniczka przekazała nam, że pieniądze pojawiły się już na jej koncie.

W Lublinie znajduje się obecnie 28 bankomatów Pekao S.A.

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski