Inwestycje drogowe w Lublinie. Zamkną Pawią. Ale otworzą Dywizjonu 303

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Zaktualizowano 
Nowy most na ul. Pawiej na Czerniejówce musi być gotowy najpóźniej do 15 listopada Małgorzata Genca
Duże zmiany dla kierowców szykują się w tym tygodni na lubelskich ulicach. Pierwsza to zamknięcie ul. Pawiej. Powód? Rozbiórka mostu. Druga - otwarcie dla ruchu przedłużenia ul. Dywizjonu 303.

Na początek zła informacja. Chodzi o ul. Pawią. Od wtorku ma być zamknięta dla ruchu: - Na godzinę 7 planowane jest wprowadzenie czasowej organizacji ruchu zamykającej przejazd pojazdów przez most na rzece Czerniejówce na ul. Pawiej celem wykonania rozbiórki mostu - informuje Krzysztof Sowa z Komunalnego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych. I dodaje: - Ruch pieszy odbywać się będzie tymczasową kładką dla pieszych zlokalizowaną obok mostu.

Most zostanie rozebrany. W jego miejsce pojawi się nowa przeprawa. Ratusz przekonuje, że to konieczność. Obiekt, który powstał w latach 1961-62 jest w złym stanie technicznym. Z tego powodu od października 2014 r. obowiązuje tam ograniczenie tonaży do 10 ton.

W ramach inwestycja drogowcy rozbudują m.in. rozbudową 313 metrów ul. Pawiej (od Kunickiego w kierunku ul. Lotniczej), przebudowane ma być skrzyżowanie Pawiej z ul. Wspólną - przy tej ostatniej rozebrana zostanie zatoki postojowej dla samochodów. Ten parking zostanie odtworzony. Zmieści się na nim 10 aut. Roboty obejmą też ul. Piaskową, rozbudowany ma być 220-metrowy odcinek tej ulicy.

Inwestycja musi się zakończona do 15 listopada.

- Termin jest wyśrubowany - przyznaje Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Nie został jeszcze wyznaczony objazd dla kierowców. Najprawdopodobniej będzie wyznaczony przez Krańcową i Dywizjonu 303.

Problem z Dywizjonu 303 jest to, że na razie nie jest ciągle otworzone przedłużenie tej ulicy na odcinku od Kunickiego do Wrotkowskiej. Przy czym może się to zmienić w ciągu najbliższych kilku dni.

- Niewykluczone, że decyzję dotyczącą dopuszczenia drogi do użytkowania wydamy jeszcze w tym tygodniu. Termin zależy od tego, jak szybko otrzymamy od inwestora uzupełnienie dokumentacji, głównie chodzi o atesty dla zastosowanych balustrad U-11a chroniących pieszych przed upadkiem z wysokości - zapowiada Dariusz Balwierz, dyrektor Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Lublinie.

Droga ma dwie jezdnie, każda z dwoma pasami ruchu. Biegnie od ul. Kunickiego śladem ul. Wyścigowej, następnie przecina teren jednostki wojskowej i łączy się z Wrotkowską. Na skrzyżowaniu z bocznicą kolejową prowadzącą na tereny Elektrociepłowni Lublin-Wrotków wykonano „tunel”. Tor kolejowy został przykryty przepustem z blachy stalowej.

Budowa kosztowała 47 mln zł.

Przedłużenie ul. Dywizjonu 303 do ul. Wrotkowskiej już gotow...

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 10

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

e
ed

Nie żebym się czepiał, ale podanie głównego powodu niedopuszczenia drogi do ruchu, jakim jest brak atestów na najpospolitsze barierki szczebelkowe U-11a jest jakiś wyssany palca. Barierka taka jest bowiem z kategorii produktów na tyle standardowych, że każdy ich producent ma komplet niezbędnych deklaracji i atestów pod ręką - ba, często nawet można znaleźć je na stronie WWW producenta. Jeśli brak, wystarczy jeden mail lub telefon, spakowanie kwitków do załącznika i odesłanie - roboty od 5 minut do najwyżej jednego dnia jak się komuś zapomni. W takie historyjki może uwierzy Pani Jadzia z warzywniaka (bez urazy),a le takie newsy czytają tez ludzie, którzy z podobnymi sprawami mają styczność na co dzień.

G
Gość

A Kali umieć pisać ?

G
Gość

Nie padła konkretna data -kiedy i to powinno być najważniejsze. Atest na jakieś barierki może być uzupełniony później bo w żaden sposób nie wpływa na ruch samochodowy a cierpliwość kierowców naszego miasta jest już na wyczerpaniu.

G
Gość

A pisać po polsku Pan dziennikarz potrafi?

z
zain

Dywizjonu 303, mosty nad torami w ciągu ul.Grygowej. Czy w końcu ktoś za to "beknie".?.

G
Gramatyka!

"most na rzece Czerniejówce" Chyba most na rzece Czerniejówka...

x
xxxxxxxxxxxxxx

kiedy KPRD zacznie poprawiać, swój znak firmowy pt. osiadające studzienki ?

G
Gość

Ktoś to wkleił z translatora? Analfabetów teraz zatrudniacie do pisania tekstów?

G
Gość

Brak dokumentów powinien być czerwoną lampką dla inwestora przy wyborze tego partacza wykonawcy następnym razem.

Z
Zew

Czy ktoś sprawdza teksty przeć wysyłka ? Tego sie nie da czytać!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3