reklama

Jak będą w Lublinie kursowały trolejbusy od 2015 roku

Małgorzata SzlachetkaZaktualizowano 
Obecnie trakcja trolejbusowa w naszym mieście ma 30 km, za niecałe 2 lata będzie dłuższa o 26 km.

- Tak kompleksowego projektu, jak Zintegrowany System Transportu Publicznego, po tej stronie Wisły jeszcze nie było. Obejmuje nie tylko budowę nowej trakcji trolejbusowej, ale też zakup 100 autobusów i 70 trolejbusów - mówi Karol Kieliszek z zespołu prasowego Urzędu Miasta Lublin.

Dwa pierwsze odcinki, wybudowane dzięki unijnej dotacji, działają już od roku. Trakcja powstaje na kolejnych ulicach, np. trolejbusy z Czubów będą jeździły do dworca kolejowego. - Do odbioru przez wykonawcę zgłoszony jest odcinek Bohaterów Monte Cassino do al. Kraśnickiej, gotowa jest trakcja na rondzie bł. ks. Emiliana Kowcza. Właśnie montowane są słupy na ul. Krochmalnej - wylicza Kieliszek.

Całość ma być gotowa do końca 2015 roku. - Na nowym odcinku trakcji przez ul. Dekutowskiego kursuje linia nr 153, która została wydłużona do ronda przy Pancerniaków. Dodatkowo w pierwszym kwartale 2014 r. linie trolejbusowe 156 i 158 zostaną skierowane na pętlę na Felinie - informuje Justyna Góźdź, rzeczniczka prasowa Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.

- Jeśli chodzi o funkcjonowanie komunikacji miejskiej na odcinku Unii Lubelskiej, to planujemy w okolicach drugiego kwartału przyszłego roku objąć ten odcinek nową linią trolejbusową. Zakładamy, że będzie to linia nr 154, łącząca ul. Chodźki z dzielnicą LSM, nawiązująca do funkcjonującej do 1994 roku linii nr 154 - dodaje Justyna Góźdź.

ZTM zapowiada, że dokładny przebieg tras trolejbusowych będzie konsultowany z radami dzielnic.

Powstanie także Centrum Sterowania Ruchem z siedzibą w budynku dawnego komisariatu policji przy ul. Lipowej. Okazuje się jednak, że ta inwestycja już jest opóźniona w stosunku do wcześniejszych planów. - Pierwotnie zakładaliśmy, że nowy system zarządzania ruchem będzie gotowy do połowy 2014 roku, ale wykonawca poprosił o wydłużenie tego terminu do końca przyszłego roku. Firma potrzebuje obecnie podwykonawcy inwestycji - wyjaśnia Karol Kieliszek z UM Lublin.

Podstawą systemu ma być połączenie siecią światłowo-dową 61 z 112 sygnalizatorów świetlnych, tak aby np. można było wydłużyć cykl świateł, aby rozładować korki. Nowością będą elektroniczne tablice przy ulicach, na których kierowcy będą mogli przeczytać m.in. komunikaty o wypadkach czy korkach. Przetarg wygrała hiszpańska firma ACISA, system będzie kosztował około 24 milionów złotych.

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 46

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

k
konrad konrad

lelenia gura mzk nie mna tralbusy

K
Karol

Te co teraz kończą na ZUSie będą kończyć przy Nadbystrzyckiej, a potem wracać.

e
emu

Ty chyba nigdy tą linią nie jechałeś. Prawda jest taka, że ta linia na końcowy dojeżdża PUSTA. a studenci do akademików oraz pracownicy mpk mogą podjechać liniami 7, 55 i 14 i mogą wysiąść sobie chociażby na Grygowej, dolicz sobie do tego kursy zjazdowe 95... prawie nikt na Pancerniaków nie wysiada i podobnie jest z wsiadaniem - jeżdżę tamtędy często i bulwersuje mnie, że do Majdanka trajtek jedzie pusty, a z felina nie ma się czym wydostać i podjechać chociaż te kilka przystanków w celu przesiadki. tych setek pracowników jakoś nigdy nie widziałam, ewentualnie może z 5 osób, którym nie zaszkodzi przejść się 500m do przystanku na Grygowej przy al.Witosa. studenci dodatkowo mają przystanek ''park naukowo-technologiczny'', z którego do akademików jest niedaleko (na pewno bliżej niż z końcowego pancerniaków).

e
emu

Ty chyba nigdy tą linią nie jechałeś. Prawda jest taka, że ta linia na końcowy dojeżdża PUSTA. a studenci do akademików oraz pracownicy mpk mogą podjechać liniami 7, 55 i 14 i mogą wysiąść sobie chociażby na Grygowej, dolicz sobie do tego kursy zjazdowe 95... prawie nikt na Pancerniaków nie wysiada i podobnie jest z wsiadaniem - jeżdżę tamtędy często i bulwersuje mnie, że do Majdanka trajtek jedzie pusty, a z felina nie ma się czym wydostać i podjechać chociaż te kilka przystanków w celu przesiadki. tych setek pracowników jakoś nigdy nie widziałam, ewentualnie może z 5 osób, którym nie zaszkodzi przejść się 500m do przystanku na Grygowej przy al.Witosa. studenci dodatkowo mają przystanek ''park naukowo-technologiczny'', z którego do akademików jest niedaleko (na pewno bliżej niż z końcowego pancerniaków).

u
umo

Serio! Te trolejbusy to dla mnie genialne posunięcie. Dlaczego? Miasto upiekło 3, jak nie więcej pieczeni na jednym ogniu. Dzięki budowie:

1.Wymieniono latarnie w większości ulic ze starymi;zauważmy że nowa trakcja jest zamontowana głównie nad ulicami które przeszły remont w ciągu ostatnich 2 lat ale bez latarni.Przypadek?
2. MPK ma wyłączność na trolejbusy. Przez tą trakcję będzie obsługiwało więcej linii + linie z trolejbusami dwunapędowymi. Więcej linii MPK- mniej linii prywaciarzy. Mniej linii prywaciarzy= więcej nowoczesnych i niespóźniających się autobusów MPK :)
3. Trolejbusy biorą prąd zamiast paliwa, a prąd jest mimo wszystko tańszy i nie wymaga lania.Oznacza to oszczędności dla miasta :D
4. Wszystko zostało zrobione za unijne pieniądze- gdyby zamiast robić trolejbusy wymieniono po prostu latarnie, koszt operacji byłby znacznie wyższy, i miasto nie odniosłoby korzyści wymienionych wyżej.

Więc malkontenci- ogarnijcie się! W dodatku te słupy czasami wyglądają całkiem nieźle- Zemborzyckiej od skrzyżowania koło MPWIKu do tunelu przy rondzie dodaje ulicy takiej... miejskości, w drugiej części Zemborzyckiej- druty kryją się w drzewach, a Aleja Unii Lubelskiej prawie się nie różni wyglądem, no może te wysięgniki zasłaniają trochę widok na zamek.

t
tramwaj

a tam trolejbus to jak autobus na prąd:D szkoda że Lublin niema tramwajów.

t
trolejbus

ja bym widział nową linie 157 tak : Kraśnicka - bohaterów monte cassino - Armi krajowej - Jana pawła II - Krochmalna - Młyńska - Placy Bychawski i dalej - Unii Lubelskiej - Obywatelska. :)

t
trolejbus

ja bym widział nową linie 157 tak : Kraśnicka - bohaterów monte cassino - Armi krajowej - Jana pawła II - Krochmalna - Młyńska - Placy Bychawski i dalej - Unii Lubelskiej - Obywatelska. :)

B
Bolidek

ale czy coś będzie w końcu z Kunickiego (od strony Abramowickiej) w Zemborzycką? Jak na razie żadna linia tak nie jeździ. Na Dziesiątej brakuje takiego połączenia.

M
Mariusz Kwarc

oni też muszą dostać się do pracy. ale tak dla twojej wiadomości to jeżdżą tam głównie studenci

e
emu

Treść komentarzaa dlaczego 153 będzie jeździło na tą pipidówę Pancerniaków? żeby pracownicy mpk mogli sobie do pracy dojechać??? może ktoś pomyśli i puści i tą linię na felin, tam byłoby na nią większe zapotrzebowanie, bo czasem się ludzie do trajtka nie mieszczą... ręce opadają.
i jeszcze może by ktoś pomyślał, żeby jakiś chodnik zrobic od wysiadkowego na Doświadczalnej dla linii 55 i 7? bo po błocie trzeba chodzić albo naokoło. ja sobie buty umyję, ale babcia jak się przewróci to już może nie wstać.

e
emu

a dlaczego 153 będzie jeździło na tą pipidówę Pancerniaków? żeby pracownicy mpk mogli sobie do pracy dojechać??? może ktoś pomyśli i puści i tą linię na felin, tam byłoby na nią większe zapotrzebowanie, bo czasem się ludzie do trajtka nie mieszczą... ręce opadają.
i jeszcze może by ktoś pomyślał, żeby jakiś chodnik zrobic od wysiadkowego na Doświadczalnej dla linii 55 i 7? bo po błocie trzeba chodzić albo naokoło. ja sobie buty umyję, ale babcia jak się przewróci to już może nie wstać.

J
Ja Jus

Moze w 2015 lublin zbankrtuje jak wystawi jeszcze pare "świątyń" Opryńskiemu i Pietrasiewiczom no i pogłębi fontannę Kozie-Kozińskiemu za budżetowe pieniądze.
Wtedy to już tylko w dni słoneczne bedą kursowały te z bateriami słonecznymi i te z napędem na owies.

P
Przemek Leniak

a w 2215 wreszcie naprawią Ursuso-Bogdny
a w 2315 przestaną uprawiać dzienikarstwo futurologiczno-wyborcze

s
ss

Trolejbusy, są przede wszystkich cichsze i nie smrodzą..
Jak dla mnie to diesle powinny być wycofane całkiem i zostać same trolejbusy bo tego smrodu i hałasu się nie da wytrzymać. Tak, trajtek bierze prąd z elektrowni ale elektrownia nie jest w centrum miasta i jej produkty spalania nie wychodzą ludziom na mordy.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3