Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak będą w Lublinie kursowały trolejbusy od 2015 roku

Małgorzata Szlachetka
Obecnie trakcja trolejbusowa w naszym mieście ma 30 km, za niecałe 2 lata będzie dłuższa o 26 km.

- Tak kompleksowego projektu, jak Zintegrowany System Transportu Publicznego, po tej stronie Wisły jeszcze nie było. Obejmuje nie tylko budowę nowej trakcji trolejbusowej, ale też zakup 100 autobusów i 70 trolejbusów - mówi Karol Kieliszek z zespołu prasowego Urzędu Miasta Lublin.

Dwa pierwsze odcinki, wybudowane dzięki unijnej dotacji, działają już od roku. Trakcja powstaje na kolejnych ulicach, np. trolejbusy z Czubów będą jeździły do dworca kolejowego. - Do odbioru przez wykonawcę zgłoszony jest odcinek Bohaterów Monte Cassino do al. Kraśnickiej, gotowa jest trakcja na rondzie bł. ks. Emiliana Kowcza. Właśnie montowane są słupy na ul. Krochmalnej - wylicza Kieliszek.

Całość ma być gotowa do końca 2015 roku. - Na nowym odcinku trakcji przez ul. Dekutowskiego kursuje linia nr 153, która została wydłużona do ronda przy Pancerniaków. Dodatkowo w pierwszym kwartale 2014 r. linie trolejbusowe 156 i 158 zostaną skierowane na pętlę na Felinie - informuje Justyna Góźdź, rzeczniczka prasowa Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.

- Jeśli chodzi o funkcjonowanie komunikacji miejskiej na odcinku Unii Lubelskiej, to planujemy w okolicach drugiego kwartału przyszłego roku objąć ten odcinek nową linią trolejbusową. Zakładamy, że będzie to linia nr 154, łącząca ul. Chodźki z dzielnicą LSM, nawiązująca do funkcjonującej do 1994 roku linii nr 154 - dodaje Justyna Góźdź.

ZTM zapowiada, że dokładny przebieg tras trolejbusowych będzie konsultowany z radami dzielnic.

Powstanie także Centrum Sterowania Ruchem z siedzibą w budynku dawnego komisariatu policji przy ul. Lipowej. Okazuje się jednak, że ta inwestycja już jest opóźniona w stosunku do wcześniejszych planów. - Pierwotnie zakładaliśmy, że nowy system zarządzania ruchem będzie gotowy do połowy 2014 roku, ale wykonawca poprosił o wydłużenie tego terminu do końca przyszłego roku. Firma potrzebuje obecnie podwykonawcy inwestycji - wyjaśnia Karol Kieliszek z UM Lublin.

Podstawą systemu ma być połączenie siecią światłowo-dową 61 z 112 sygnalizatorów świetlnych, tak aby np. można było wydłużyć cykl świateł, aby rozładować korki. Nowością będą elektroniczne tablice przy ulicach, na których kierowcy będą mogli przeczytać m.in. komunikaty o wypadkach czy korkach. Przetarg wygrała hiszpańska firma ACISA, system będzie kosztował około 24 milionów złotych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski