Jak będą w Lublinie kursowały trolejbusy od 2015 roku

Małgorzata Szlachetka
Obecnie trakcja trolejbusowa w naszym mieście ma 30 km, za niecałe 2 lata będzie dłuższa o 26 km.

- Tak kompleksowego projektu, jak Zintegrowany System Transportu Publicznego, po tej stronie Wisły jeszcze nie było. Obejmuje nie tylko budowę nowej trakcji trolejbusowej, ale też zakup 100 autobusów i 70 trolejbusów - mówi Karol Kieliszek z zespołu prasowego Urzędu Miasta Lublin.

Dwa pierwsze odcinki, wybudowane dzięki unijnej dotacji, działają już od roku. Trakcja powstaje na kolejnych ulicach, np. trolejbusy z Czubów będą jeździły do dworca kolejowego. - Do odbioru przez wykonawcę zgłoszony jest odcinek Bohaterów Monte Cassino do al. Kraśnickiej, gotowa jest trakcja na rondzie bł. ks. Emiliana Kowcza. Właśnie montowane są słupy na ul. Krochmalnej - wylicza Kieliszek.

Całość ma być gotowa do końca 2015 roku. - Na nowym odcinku trakcji przez ul. Dekutowskiego kursuje linia nr 153, która została wydłużona do ronda przy Pancerniaków. Dodatkowo w pierwszym kwartale 2014 r. linie trolejbusowe 156 i 158 zostaną skierowane na pętlę na Felinie - informuje Justyna Góźdź, rzeczniczka prasowa Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.

- Jeśli chodzi o funkcjonowanie komunikacji miejskiej na odcinku Unii Lubelskiej, to planujemy w okolicach drugiego kwartału przyszłego roku objąć ten odcinek nową linią trolejbusową. Zakładamy, że będzie to linia nr 154, łącząca ul. Chodźki z dzielnicą LSM, nawiązująca do funkcjonującej do 1994 roku linii nr 154 - dodaje Justyna Góźdź.

ZTM zapowiada, że dokładny przebieg tras trolejbusowych będzie konsultowany z radami dzielnic.

Powstanie także Centrum Sterowania Ruchem z siedzibą w budynku dawnego komisariatu policji przy ul. Lipowej. Okazuje się jednak, że ta inwestycja już jest opóźniona w stosunku do wcześniejszych planów. - Pierwotnie zakładaliśmy, że nowy system zarządzania ruchem będzie gotowy do połowy 2014 roku, ale wykonawca poprosił o wydłużenie tego terminu do końca przyszłego roku. Firma potrzebuje obecnie podwykonawcy inwestycji - wyjaśnia Karol Kieliszek z UM Lublin.

Podstawą systemu ma być połączenie siecią światłowo-dową 61 z 112 sygnalizatorów świetlnych, tak aby np. można było wydłużyć cykl świateł, aby rozładować korki. Nowością będą elektroniczne tablice przy ulicach, na których kierowcy będą mogli przeczytać m.in. komunikaty o wypadkach czy korkach. Przetarg wygrała hiszpańska firma ACISA, system będzie kosztował około 24 milionów złotych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 46

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

k
konrad konrad
lelenia gura mzk nie mna tralbusy
K
Karol
Te co teraz kończą na ZUSie będą kończyć przy Nadbystrzyckiej, a potem wracać.
e
emu
Ty chyba nigdy tą linią nie jechałeś. Prawda jest taka, że ta linia na końcowy dojeżdża PUSTA. a studenci do akademików oraz pracownicy mpk mogą podjechać liniami 7, 55 i 14 i mogą wysiąść sobie chociażby na Grygowej, dolicz sobie do tego kursy zjazdowe 95... prawie nikt na Pancerniaków nie wysiada i podobnie jest z wsiadaniem - jeżdżę tamtędy często i bulwersuje mnie, że do Majdanka trajtek jedzie pusty, a z felina nie ma się czym wydostać i podjechać chociaż te kilka przystanków w celu przesiadki. tych setek pracowników jakoś nigdy nie widziałam, ewentualnie może z 5 osób, którym nie zaszkodzi przejść się 500m do przystanku na Grygowej przy al.Witosa. studenci dodatkowo mają przystanek ''park naukowo-technologiczny'', z którego do akademików jest niedaleko (na pewno bliżej niż z końcowego pancerniaków).
e
emu
Ty chyba nigdy tą linią nie jechałeś. Prawda jest taka, że ta linia na końcowy dojeżdża PUSTA. a studenci do akademików oraz pracownicy mpk mogą podjechać liniami 7, 55 i 14 i mogą wysiąść sobie chociażby na Grygowej, dolicz sobie do tego kursy zjazdowe 95... prawie nikt na Pancerniaków nie wysiada i podobnie jest z wsiadaniem - jeżdżę tamtędy często i bulwersuje mnie, że do Majdanka trajtek jedzie pusty, a z felina nie ma się czym wydostać i podjechać chociaż te kilka przystanków w celu przesiadki. tych setek pracowników jakoś nigdy nie widziałam, ewentualnie może z 5 osób, którym nie zaszkodzi przejść się 500m do przystanku na Grygowej przy al.Witosa. studenci dodatkowo mają przystanek ''park naukowo-technologiczny'', z którego do akademików jest niedaleko (na pewno bliżej niż z końcowego pancerniaków).
u
umo
Serio! Te trolejbusy to dla mnie genialne posunięcie. Dlaczego? Miasto upiekło 3, jak nie więcej pieczeni na jednym ogniu. Dzięki budowie:

1.Wymieniono latarnie w większości ulic ze starymi;zauważmy że nowa trakcja jest zamontowana głównie nad ulicami które przeszły remont w ciągu ostatnich 2 lat ale bez latarni.Przypadek?
2. MPK ma wyłączność na trolejbusy. Przez tą trakcję będzie obsługiwało więcej linii + linie z trolejbusami dwunapędowymi. Więcej linii MPK- mniej linii prywaciarzy. Mniej linii prywaciarzy= więcej nowoczesnych i niespóźniających się autobusów MPK :)
3. Trolejbusy biorą prąd zamiast paliwa, a prąd jest mimo wszystko tańszy i nie wymaga lania.Oznacza to oszczędności dla miasta :D
4. Wszystko zostało zrobione za unijne pieniądze- gdyby zamiast robić trolejbusy wymieniono po prostu latarnie, koszt operacji byłby znacznie wyższy, i miasto nie odniosłoby korzyści wymienionych wyżej.

Więc malkontenci- ogarnijcie się! W dodatku te słupy czasami wyglądają całkiem nieźle- Zemborzyckiej od skrzyżowania koło MPWIKu do tunelu przy rondzie dodaje ulicy takiej... miejskości, w drugiej części Zemborzyckiej- druty kryją się w drzewach, a Aleja Unii Lubelskiej prawie się nie różni wyglądem, no może te wysięgniki zasłaniają trochę widok na zamek.
t
tramwaj
a tam trolejbus to jak autobus na prąd:D szkoda że Lublin niema tramwajów.
t
trolejbus
ja bym widział nową linie 157 tak : Kraśnicka - bohaterów monte cassino - Armi krajowej - Jana pawła II - Krochmalna - Młyńska - Placy Bychawski i dalej - Unii Lubelskiej - Obywatelska. :)
t
trolejbus
ja bym widział nową linie 157 tak : Kraśnicka - bohaterów monte cassino - Armi krajowej - Jana pawła II - Krochmalna - Młyńska - Placy Bychawski i dalej - Unii Lubelskiej - Obywatelska. :)
B
Bolidek
ale czy coś będzie w końcu z Kunickiego (od strony Abramowickiej) w Zemborzycką? Jak na razie żadna linia tak nie jeździ. Na Dziesiątej brakuje takiego połączenia.
M
Mariusz Kwarc
oni też muszą dostać się do pracy. ale tak dla twojej wiadomości to jeżdżą tam głównie studenci
e
emu
Treść komentarzaa dlaczego 153 będzie jeździło na tą pipidówę Pancerniaków? żeby pracownicy mpk mogli sobie do pracy dojechać??? może ktoś pomyśli i puści i tą linię na felin, tam byłoby na nią większe zapotrzebowanie, bo czasem się ludzie do trajtka nie mieszczą... ręce opadają.
i jeszcze może by ktoś pomyślał, żeby jakiś chodnik zrobic od wysiadkowego na Doświadczalnej dla linii 55 i 7? bo po błocie trzeba chodzić albo naokoło. ja sobie buty umyję, ale babcia jak się przewróci to już może nie wstać.
e
emu
a dlaczego 153 będzie jeździło na tą pipidówę Pancerniaków? żeby pracownicy mpk mogli sobie do pracy dojechać??? może ktoś pomyśli i puści i tą linię na felin, tam byłoby na nią większe zapotrzebowanie, bo czasem się ludzie do trajtka nie mieszczą... ręce opadają.
i jeszcze może by ktoś pomyślał, żeby jakiś chodnik zrobic od wysiadkowego na Doświadczalnej dla linii 55 i 7? bo po błocie trzeba chodzić albo naokoło. ja sobie buty umyję, ale babcia jak się przewróci to już może nie wstać.
J
Ja Jus
Moze w 2015 lublin zbankrtuje jak wystawi jeszcze pare "świątyń" Opryńskiemu i Pietrasiewiczom no i pogłębi fontannę Kozie-Kozińskiemu za budżetowe pieniądze.
Wtedy to już tylko w dni słoneczne bedą kursowały te z bateriami słonecznymi i te z napędem na owies.
P
Przemek Leniak
a w 2215 wreszcie naprawią Ursuso-Bogdny
a w 2315 przestaną uprawiać dzienikarstwo futurologiczno-wyborcze
s
ss
Trolejbusy, są przede wszystkich cichsze i nie smrodzą..
Jak dla mnie to diesle powinny być wycofane całkiem i zostać same trolejbusy bo tego smrodu i hałasu się nie da wytrzymać. Tak, trajtek bierze prąd z elektrowni ale elektrownia nie jest w centrum miasta i jej produkty spalania nie wychodzą ludziom na mordy.
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie