Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kara dla Black Red White. UOKiK: Reklamy wprowadzały klientów w błąd

Piotr Nowak
Piotr Nowak
archiwum
Plakaty, billboardy i ulotki z hasłem „Meble i dodatki bez VAT” sugerowały, że taniej można kupić wszystkie towary, a nie tylko wybrane – informuje UOKiK. Za wprowadzanie klientów w błąd urząd nałożył na Black Red White ponad 260 tys. zł kary.

Wątpliwości urzędu budzi promocja „Meble i dodatki bez VAT” prowadzona przez firmę w wybranych sklepach od 9 do 19 czerwca 2017 r.

Producent mebli reklamował ją m.in. na plakatach, billboardach, banerach, ulotkach. Zdaniem UOKiK, zawarte na tych nośnikach informacje wprowadzały konsumentów w błąd.

- Sugerowały, że wszystkie meble i dodatki w wybranych sklepach można kupić taniej. Tymczasem zgodnie z regulaminem, do którego reklamy odsyłały małym drukiem, promocją objęte były tylko niektóre towary – czytamy na stronie UOKiK.

- Reklamy nie mogą pomijać tak ważnej informacji jak ograniczenie promocji do części produktów. Nie można wymagać od konsumenta, żeby do każdego plakatu czy ulotki podchodził z podejrzliwością i natychmiast szukał w regulaminie ukrytych haczyków lub niedopowiedzeń - mówi Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

UOKiK przypomina, że to nie pierwszy przypadek, gdy reklama BRW wprowadzała konsumentów w błąd. Podobnie było z promocją ze stycznia 2015 r. Wtedy firma uniknęła kary, bo zobowiązała się, że zrekompensuje klientom straty.

Ze względu na ponowne naruszenie zbiorowych interesów konsumentów, tym razem UOKiK nałożył na nią 260 tys. zł kary. Ponadto, spółka musi poinformować o decyzji urzędu na swojej stronie internetowej i w dwóch ogólnopolskich gazetach.

Decyzja jest nieprawomocna.

Potentat z Biłgoraja

Spółka Black Red White z Biłgoraja to producent mebli i artykułów wyposażenia wnętrz. Działa od około 28 lat.

- To największa polska grupa meblarska, producent i dystrybutor mebli oraz artykułów wyposażenia wnętrz z ok. 20-procentowym udziałem w rynku pod względem wartości sprzedaży – czytamy na stronie BRW.

Na koniec 2017 r. przychody spółki wyniosły 1,01 mld zł. Spółka wypracowała też 21 mln zł zysku netto.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski