Koncepcja dla S17 do Warszawy: 52 firmy złożyły oferty

Aleksandra Dunajska
Robert Frączek
W sumie 52 firmy złożyły oferty w przetargach na przygotowanie koncepcji programowej dla S17 od Kurowa do Warszawy. Zwycięzców poznamy w sierpniu.

Przetarg na opracowanie koncepcji programowej dla dalszego ciągu S17 był podzielony na trzy części. Przygotowaniem dokumentacji dla odcinka od granicy woj. mazowieckiego i lubelskiego do Kurowa zainteresowanych jest 20 firm. Najniższa oferta, złożona przez polsko-hiszpańskie konsorcjum KV Projekty Inżynieryjne i Architektoniczne opiewa na 848 tys. zł podczas gdy zamawiający czyli GDDKiA chce przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 1,4 mln zł. Oferty na koncepcję od końca obwodnicy Garwolina do granicy województw złożyło 17 firm (najtańszą propozycję wartą 850 tys. zł przygotowała firma Trakt, GDDKiA ma na ten cel 1,2 mln zł). Z kolei dokumentację dla odcinka od Warszawy (węzeł Lubelska) do początku obwodnicy Garwolina chce zrobić 15 firm (najniższą cenę - 1,1 mln zł - zaproponowała Sudop Polska, drogowcy zarezerwowali na ten cel 2,5 mln zł).

- Oferty są teraz sprawdzane, w sierpniu ogłoszone zostaną rozstrzygnięcia przetargów - zapowiada Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy GDDKiA w Lublinie.

Na budowę S17 Kurów - Warszawa póki co nie ma pieniędzy. Są jednak środki na dokumentację. GDDKiA chce opracować ją już teraz, żeby po 2014 r., kiedy będzie szansa na zdobycie środków z kolejnej perspektywy finansowej UE, inwestycja była jak najlepiej przygotowana.

Opracowanie koncepcji programowej potrwa około roku. Znajdą się w niej m.in. szczegółowe informacje dotyczące przebiegu trasy, lokalizacje węzłów czy wiaduktów. Ale to nie koniec prac dokumentacyjnych bo potrzebny będzie jeszcze projekt, którego przygotowanie potrwa kolejny rok.

- Budowa jest przewidziana po 2014 r. Dokładny termin związany będzie z dostępnością funduszy. Zakładamy możliwość wydzielenia obwodnicy Kołbieli tak by zrealizować ją w pierwszej kolejności - zaznacza Nalewajko.

Czytaj wszystko o budowie trasy S17 w naszym serwisie!


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

L
Lubelak
No nie powiedziałbym, że to psucie rynku. Jeśli już to psucie go przez same firmy - weź pod uwagę jeden istotny fakt - do przetargu podeszło 52 firmy. Wiesz co to oznacza? Że kończy się robota w budownictwie drogowym i firmy walczą o cokolwiek, aby przeżyć. Eldorado budowlane kończy się wyraźnie.
R
Rob
A co nowego w talibanie?
s
statystycznie to
Rzeszów ma autostradę w budowie i nawet z poślizgiem skończą ją szybciej niż nasz odcinek do Kurowa...
Białystok już w tej chwili ma ok. 50% odcinka do Warszawy w standardzie ekspresówki, a Lublin... no cóż jak dobrze pójdzie to do końca 2013 wyprowadzimy ekspresowkę do granic aglomeracji czyli do Piask i Kurowa... Tracimy dystans do pozostałych miast w naszej części Polski. Gdyby nie otwierane lotnisko to bylibyśmy zdecydowanie na szarym końcu, a tak to możemy przynajmniej się łudzić że sąsiedzi z Białegostoku nam zazdroszczą bo nie mają lotniska.
e
erni
qrwy na dodatek rude tak mają
i
inż.
I tu np widać, jak firmy same sobie psują rynek. Zamawiający przeznacza na jakieś zadanie np. 2,5mln zł, a najniższa oferta to 1,1mln. A potem problemy, że nie da się czegoś zrobić za takie pieniądze. Tylko po co było tak śrubować ceny na przetargu? Nie dość, że sami nie zrobią i nie zarobią, to inne firmy widzą po jakich cenach idą przetargi w budownictwie, i także śrubują ceny, bo każdy chce wygrać. Tyle że w nieskończoność obniżać się nie da.
c
cenzura
Dlaczego kurier wycina niezależne komentarze? Prawda boli ale wyzawala. Czytajmy Gazete Polską, Nasz Dziennik, Naszą Polskę.
t
tic
Czy kurier jako były organ PZPR przyłączył sie do bełkotu Tusku i jako obecna tuba PO plecie głupoty o dalszej budowie 17, jak juz brakuje pieniędzy na obecną obwodnicę Lublina?W latach 70 redaktorzy KL w euforii rozpisywali się o budowie sieci tramwajowej i co? Wtedy im kazała PZPR, a teraz sami piszą POsłsznie.
c
commuter
A co z linią kolejową do W-wy? Po doprowadzeniu jej do elementarnego standardu unijnego, tj. 160 km/h, przejazd do W-wy trwałby max 80 minut. Pociągi co godzinę lub co 1/2 godziny byłyby konkurencyjne w stosunku do busów. Studium wykonalności - opracowano pod koniec rządów Gierka. No, ale teraz pewnie znów uruchomi się (?) taki projekt, gdyż realizacja przekracza zdolności realizacyjne spółek grupy PKP.
m
maja
JUZ CHYBA WSZYSCY ZAPOMNIELI, ze w 2007 obiecywano nam EKSPRESOWKE z Lublina do Warszawy.
Po roku, Tusk wycofal sie z tego.
Teraz mamy sie cieszyc z trasy do PIASK - tam ma byc nasza STOLICA???
No i za jakies 2 lata - Kurow stanie sie celem naszych wycieczek ekspresowa "17tka "- ale kozuchy juz niemodne, teatrow brak, wladze centralne tez sie do Kurowa CHYBA nie PRZENIOSA - no, chyba, ze zesla PSL...
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski