Lotnisko Lublin. Jest pozwolenie na rozbudowę terminala

Sławomir Skomra
Sławomir Skomra
To już pewne. Terminal Portu Lotniczego urośnie o 1,8 tys. mkw. Budowa rozpoznie się w przyszłym roku, a plany portu są dużo większe.

- Rozbudowa będzie modułowa, etapowa, tak żeby można było zwiększyć powiwerzchnię termianala w dowolnym momencie w miare potrzeb - mówi Krzysztof Wójtowicz.

Lotnisko ma już - nieprawomocne jeszcze - pozwolenie na budowę. Na jego mocy po prawej stronie będzie można wybudować moduł będący nową częścią hali odlotów. Ma mieć 1,8 tys. mkw.

Za projekt odpowiada to samo studio architektoniczne, które zaprojektowało terminal, czyli Are Stiasny & Wacławek.

- Docelowo plany są większe. Zakładają powstanie dwóch modułów od strony wschodniej, dwóch od strony zachodniej i modułów od strony południowej - wyjaśnia Grzegorz Stiasny.

Ta część południowa, to strona płyty lotniska. Tam w przyszłości mogą być rękawy, którymi pasażerowie będą wchodzili do samolotów.

Are pacuje też, na zlecenie Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, nad koncepcją nowej wieży kontroli lotów. Bydynek mający mieć ponad 30 metrów wysokości ma zastąpić obecną wieżę modułową. Władze lotniska liczą, że będzie gotowa w 2018 r. czyli mniej więcej w tym samym czasie co nowa część terminala.

Według harmonogramu prac lotnisko przygotowuje się teraz do ogłoszenia przetargu. Realne prace budowlane mają się rozpocząć w przyszłym roku i zakończyć w listopadzie 2017 r.

Następnie budynek będzie przechodził odbiory techniczne i certyfikację odpowiednich służb.

Nowa część terminala ma być oddana do użytku przed sezonem wakacyjnym 2018.

Dobudowana hala ma pozwolić obsugiwać lotnisku nawet 1 mln pasażerów rocznie. Będą tam punkty kontroi bezpieczeństwa, plac zabaw dla dzieci, pomieszczenia dla pasażerów klasy biznes, otwarte patio i powierzchnie komercyjne na no. kawiarnie i sklepy.

Rozbudowa ma się zamknąć w 5,5 mln złotych.

Strefa Biznesu: Przedsiębiorców czeka prawdziwa rewolucja z KSeF

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 104

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Magda
Latam do Bristolu z Rzeszowa, nie trawie tego lotniska a szczególnie obsługi.Chetnie wybrałbym Lublin ale lotów do Bristolu nie ma...
.
Trolle posługują się cala gama rożnych strategii, z których część jest właściwa tylko dla internetu. Oto niektóre z nich:

1. Pisanie odrażających komentarzy, których celem jest odwracanie uwagi lub frustrowanie innych.

2. Podawanie się za zwolennika prawdy, tylko po to, by następnie pisać komentarze dyskredytujące ruch: Widzieliśmy ich nawet na naszych forach. To byli trolle udający, ze popierają Ruch Wolności. Zwykli oni później zamieszczać tasiemcowe, niespójne wypowiedzi rasistowskie w wymowie lub wyglądające na pisane przez osoby chore umysłowo.

Kluczem do tej taktyki jest przytaczanie argumentów Ruchu Wolności, a następnie pisanie nonsensów, przez co trafne argumenty wydaja się śmieszne przez skojarzenie z bredniami.

3. Zdominowanie dyskusji: Trolle często wskakują w dobrze rozwijającą się dyskusje w celu skierowania jej na manowce i sfrustrowania ich normalnych uczestnikowi.

4. Napisane wcześniej odpowiedzi: Wielu Trolli jest wyposażanych w listę różnych argumentów tak zaprojektowanych, by zagłuszyć uczciwe argumenty.

5. Fałszywe skojarzenia: Działają one wspólnie z technika nr 2, przez przywoływanie stereotypów. Na przykład nazywanie tych, którzy chcą śledztwa w sprawie Federal Reserve "zwolennikami "teorii konspiracyjnych" lub "lunatykami".

6. Fałszywe moderowanie: Udawanie, ze jest się "głosem rozsądku" w dyskusji, w której występują dobrze zarysowane strony. Skierowuje się ludzi od tego co jest dobrze zdefiniowane w "szara sferę", gdzie prawda staje się "relatywna".

7. Argumenty Słomianego Człowieka: Bardzo popularna technika. Troll oskarża oponentów o przyjmowanie pewnego punktu widzenia, nawet gdy oni tego nie robią. Następnie atakuje ten wymyślony punkt widzenia. Inaczej mówiąc, troll wkłada słowa w usta oponentów, a następnie je odpiera. Przykładowo: "Zwolennicy poglądu, ze 9/11 był spreparowany, twierdza, ze żaden samolot nie uderzył w wieżowce World Trade Centre i była to tylko animacja komputerowa. Czy oni są szaleni?".
G
Gość
Nie wycofujcie się z rozbudowy lotniska ,ponieważ obecny terminal jest skromny na miarę Z.Góry czy Radomia .Marszałku Wojewodo prezydencie Lublina wszyscy gramy w jednej rodzinie i szcególnie dbajmy o INWESTYCJE
s
s.z
Loty do Frankfurtu zlikwidowane,
do Barcelony moze będa a może i nie .I tak jest mniej pasażerów od zakładanej liczby,
Czyzby powierzchnia lotniska jest wprost proporcjonalna do liczby pasażerów?
Za 3 lata ekspresówka do Warszawy-czas dojazdu 15.h wtedy na pewno będą miliony pasażerów.
B
Bobik
Tobie wolno gnoić innych Inni gnoją POkraczną sektę Pancernej Brzozy. Jest ta nasi demokracja w Judolandzie?
A
Arkadiusz
czy do projektu jest wpisany taras widokowy ? Napewno można by przyjechać z dziećmi i pokazać im przyloty i odloty samolotów. Dlaczego nie mozna tego rozwiązania wprowadzić na lotnisku w Świdniku ? Czy to takie trudne ?
T
Tomo
Boże widzisz i nie eliminujesz...
g
gosc
dobrze ze ci co pisza nie spotykaja sie bo by chyba powybijali sie lublin sie rozrasta i wszystko jest potrzebne a ze beda dlugi to normalne ale nie utych co rzadza
O
O.
SrÓdRZet ty całą noc tak pierd****eś? Ja pier***e!
L
Lokasty
Nie wiem po co BudŻet wypowiada się na tematy związane z miastem w którym najprawdopodobniej nie mieszka. Może przyjeżdża do Lublina za pracą bo w Rzeszowie nie może jej znaleźć i dlatego w nim tyle żółci? Cały czas wychwala Rzeszów i cały czas pluje na Lublin. Chyba ma kompleksy. Biedny Budżet z Rzeszowa.
K
K2
Je... się w ten pusty barani czerep. Deb... poj... i nie pier... bzdur. Trolu jeb... w du...
l
lbn
SF
n
niepatriota
jest zawiść!
n
niepatriota
Emigracja na Podkarpaciu zawsze była bardzo wysoka, znacznie wyższa niż u nas. Podkarpacie, obok województw; opolskiego i podlaskiego ma najwyższy odsetek emigrantów w liczbie mieszkańców. Wynosi on 8,4%, a w lubelskim ten odsetek to 5,2% i jest jednym z niższych w Polsce. I paradoksalnie to ta emigracja (obok tradycji COP) jest głównym motorem napędowym podkarpackiej gospodarki. Otóż w przeciwieństwie do naszego województwa gdzie podstawą jest rolnictwo i usługi budżetowe na Podkarpaciu jest nim przemysł i usługi komercyjne. I co ciekawe, duża część tych firm została założona przez powracających emigrantów. Przykłady? Proszę bardzo. Największa fabryka krzeseł w Europie "Nowy Styl" założona została przez Adama Krzanowskiego, który karierę zaczynał w Nowym Jorku w warsztacie Henry'ego Sterna produkującym krzesła. Adam Góral właściciel Asseco, największej firmy informatycznej w Europie środkowo wschodniej, uczył się pracy i zdobywał kapitał na saksach w Ameryce. Emigracja to nie tylko zagrożenie wyludnieniem, to także szansa. Emigracja to źródło miękkiego, czyli ludzkiego kapitału. Świetnie wiedzą o tym Irlandczycy, Włosi, Portugalczycy. Zawsze część emigrantów wraca. Wraca z kasą i zdobytym doświadczeniem i kontaktami. Część z tych, którzy nie wrócą z emigracji, odnosi sukces w nowych krajach zamieszkiwania i później często inwestuje w przedsięwzięcia biznesowe w swoich rodzinnych stronach. I tak właśnie jest na Podkarpaciu. A wszystkie te emigracyjne i biznesowe kontakty ułatwia istnienie lotniska w Jasionce. Miejmy nadzieję, że tak będzie i u nas. Potrzeba tylko czasu. Port lotniczy w Jasionce funkcjonuje od ok. 70 lat, w Świdniku od 4 lat.
B
BudŻet
A nie post factum. Ile pasażerów czyli ile samolotów musiałoby by być odprawiane, aby ta nietrafiona inwestycja (w aktualnym stanie) się zwróciła. A tu jeszcze rozbudowa. Radom też ma lotnisko, dodam...
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie