– Do końca czerwca inwestycja kosztowała 207 mln zł netto. Ostateczny koszt budowy ma wynieść około 418 mln zł netto – informuje Piotr Jankowski, rzecznik Portu Lotniczego Lublin.
Pozostałe 200 mln zł przeznaczone będą na płatności dla wykonawców terminalu, pasa startowego, innych budynków, dróg i parkingów oraz makroniwelacji.
Lotnisko finansowane jest ze środków z Regionalnego Programu Operacyjnego (ok. 144 mln zł), z emisji obligacji (180 mln zł) oraz z kapitału spółki.
– Jeśli chodzi o dotychczasowe źródła finansowania, to 35,4 mln zł pochodziło z RPO, zaś 21,4 mln zł z obligacji – wylicza Jankowski. – Pozostałe 150 mln zł zostało sfinansowane kapitałem własnym PLL pochodzącym od akcjonariuszy.
Do wydatków związanych z budową dołączyły nowe koszty związane z działaniem spółki. Port zatrudnił bowiem 50 pierwszych pracowników z docelowej 150-osobowej załogi.
W czerwcu podpisano umowę o pracę z dyżurnym operacyjnym, komendantem Służby Ochrony Lotniska oraz pracownikiem SOL. W lipcu przyjęto 21 pracowników działu operacyjnego. W Służbie Ochrony Lotniska pracę znalazło 19 osób, a do Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej przyjęto 10 pracowników.
Pierwsze samoloty tanich linii Wizz Air odlecą z lotniska 18 grudnia. Polecimy nimi do Londynu (Luton) i Oslo.
Tyle dotąd kosztowała budowa
•43 mln zł roboty ziemne
•32 mln zł terminal
•12,5 mln zł płyta postoju samolotów
•12,6 pas startowy
Strefa Biznesu - Boże Ciało 2023. Gdzie i za ile wyjadą Polacy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?