Działki między Gazową, a Krochmalną będą przeznaczona na budowę peronów dla autobusów. Na terenie w rejonie ul. Krochmalnej ma powstać zajezdnia dla autobusów komunikacji regionalnej i dalekobieżnej oraz miejsca postojowe.
Budynek nowego dworca ma mieć 12 metrów wysokości (o 3 metry mniej niż dworzec PKP). Będzie miał dwie kondygnacje. To, co ma go wyróżniać to m.in. „zielony dach”. Z jego części będą mogli korzystać mieszkańcy i podróżni.
Dworzec będzie się składał z 43 peronów komunikacji zamiejskiej oraz jednego podwójnego peronu przyjazdowego. Autobusy miejskie będą podjeżdżały do niego od strony Gazowej i wyjeżdżały ul. Młyńską.
Pod dworcem zlokalizowany będzie parking podziemny z 220-232 miejscami dla samochodów i 8 postojami taxi.
Ul. Dworcowa została zawężona do 7 metrów. Będzie miała nawierzchnię z ozdobnej kostki betonowej korespondującej z nawierzchnią pl. Dworcowego. Na Dworcowej na wysokości 1 Maja powstanie rondo. Zachowany zostanie przejazd między Pocztową, a Dworcową.
Ul. 1-go Maja i ul. Młyńska (na odcinku od Dworcowej do pl. Bychawskiego) zamienią się w woonerfy, czyli ciągi pieszo-jezdne, na których ruch pieszy ma pierwszeństwo nad ruchem kołowym.
Na wiadukcie na Lubelskiego Lipca ‘80 powstanie łącznik, który umożliwi zjazd na teren Targów Lublin.
Rondo Sportowców zmieni się w turbinowe.
Ratusz zakłada, że pełna dokumentacja powinna być gotowa do przełomy lutego i marca przyszłego roku. Później ruszy przetarg.
Budowa może ruszyć na przełomie 2019 i 2020 r. I ma być zrealizowana w ciągu dwóch lata od podpisania umowy z wykonawcą.
Ratusz szacuje koszt inwestycji na 190 mln zł z czego ok. 140 mln zł ma stanowić wsparcie z funduszy UE.
POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?