Lubelska fabryka honkera: Rozpoczęły się zwolnienia

EP
Lubelska fabryka honkera: Rozpoczęły się zwolnienia
Lubelska fabryka honkera: Rozpoczęły się zwolnienia Jacek Babicz
Ostrzegałem, że tak to się skończy - mówi szef spółki. Firma od dawna nie miała dużych zamówień z armii.

- Wypowiedzenia dostało chyba 90 procent załogi - poinformował nas pragnący zachować anonimowość pracownik lubelskiej fabryki, produkującej samochody terenowe marki Honker.

Z jego relacji wynika, że wypowiedzenia były wręczane w ostatnich dniach. - Każdy przeczuwał, że w firmie nie dzieje się najlepiej. Nie było zamówień, tylko jakieś małe zlecenia. Z drugiej strony prezes obiecywał poprawę - mówi nasz informator.

Jeszcze w maju tego roku firma zajmująca część hal po dawnej Fabryce Samochodów Ciężarowych w Lublinie (przy ul. Mełgiewskiej) zatrudniała około 170 osób.

Jej prezes, Zbigniew Tymiński, zorganizował wtedy na terenie fabryki spotkanie, na które zaprosił parlamentarzystów (z ponad 50 zaproszonych przyjechało tylko kilku), innych przedsiębiorców i dziennikarzy. Skarżył się wówczas, że jego firma nie dostała od dwóch lat żadnego dużego zamówienia z armii. Twierdził, że od początku roku sponsoruje swoich pracowników i otrzymuje tylko małe zamówienia, co stawia pod znakiem zapytania sens prowadzonej przez niego działalności.

W środę, gdy z nim rozmawialiśmy, przypomniał tamte słowa. - Nie chcę prowadzić biura pośrednictwa pracy - stwierdził Tymiński. I dodał: - Jeśli bardziej opłaca się wypłacić zasiłki zwolnionym niż zamówić dla wojska sto samochodów, to sprawa rządzących.

Prezes nie sprecyzował, ile osób dokładnie straci pracę. Nie chciał też mówić o przyszłości przedsiębiorstwa. - Firma żyje własnym życiem i chce nim żyć na miarę swoich możliwości - stwierdził.

Przypomnijmy, że właścicielem praw do produkcji honkera był do 2009 r. syndyk upadłościowy firmy Daewoo Motor Polska. Zbigniew Tymiński, przedsiębiorca z Podlasia, kupił je pod pewnymi warunkami. Zobowiązał się m.in. do kontynuowania produkcji maszyn w zakładzie w Lublinie.


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Wideo

Komentarze 79

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

f
filon
szkoda, że w PL nie można kupić polskiego samochodu, co to za zakompleksiony naród, że kupuje obce, bo polskie to niemarkowe, bo tańsze, a może jest na odwrót, że lepiej zrobione, solidniejsze i miejsca pracy w PL a pieniądz tu zostaje-Uczmy się od Niemców
B
Bajomex
Oby znowu w TVP najwięcej ,czasem nie miał do gadania Pan Mateusz Multarzyński ,przeciwnik raczej ,tej POLSKIEJ marki HONKER ,że pomoc i wsparcie się Honkerowi nie należy ,to niech pomyśli wielki zbrojny ,że nie takie pieniądze są dawane zagranicznym koncernom tu w Polsce na działalność gospodarczą I CO TO MU NIE PRZESZKADZA????????????PRZESZKADZA MU TAK OWSZEM POMOC POLSKIEMU.
S
SUMARA sumarcyk
Jest coś narzekamy ,nie ma narzekamy ,ktoś się stara plujemy ,to jak Polscy Polacy ,ale nikt nie wspomni że POLSKI biznes zadany jest na siebie ,bez pomocy Państwa [raczej na odwrót] TAK!.To chociaż my wspierajmy ,a nie krytykujmy stale ,niech każdy sam się spróbuje !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?nie.Szanujmy reszte nie dobitych firm Polskich FS HONKER ,AMZ SYRENKA ,SOLBUS ,SOLARIS ,FSO RATUJMY JAKIMŚ CUDEM POMOC W RĘKACH NIEBIOS TYLKO ,CZŁOWIEK ZNISZCZYŁ ,NIE DO KOŃCA BYDŁO MOŻNA NAZWAĆ CZŁOWIEKIEM .................... .AUTOSAN ,MUSIMY RATOWAĆ TEŻ.
m
mi3
niema w nikim patryjotyzmu zeby ratowac nasze polskie samochody to lepiej kupowac chinskie
w
w grudniu
cieciu - ze szkołą
lecz bez inicjatywy , sekretarka p.P , a życie nieubłagalnie upływa
i szamoczesz się w swojej sieci bo nic po sobie nie pozostawisz? jesteś żałosny!
b
brawo
brawo , święta racja
J
Już nie jesteś anonimowy:)
biedny ,sflustrowany niedowartościowany , stary człowiek - cieć!
Z
ZACHOWAĆ LOGO FS HONKER
OŻENIĆ FIRMĘ Z POLSKĄ FIRMOM .WYKORZYSTAĆ PROTOTYPY .STOJĄCE W HALI OD PANA KANIEWSKIEGO .
p
pracownik
Witam pracowałem w fabryce samochodów u Pana prezesa Tymińskiego. Cóż mogę powiedzieć
po pierwsze pana Tymińskiego od samego początku nie interesowała produkcja polskiego samochodu , tylko kasa. Gdyby zależało mu na polskim przemyśle motoryzacyjnym to chociaż w małym stopniu zatroszczył by się o zmodernizowanie fabryki. Samochody jakieś tam się kleciło z różnych części ,które pozostały po fabryce Daewoo.Warunki pracy : brak pomieszczeń socjalnych,Tymiński nie wypłacał za nadgodziny pracy , nie płacił za pracę w Weekendy, nie dawał żadnej premii . Poza tym chale produkcyjne były brudne a w zimie na montażu temperatura nawet spadała do-12 stopni Celsjusza, jak można w takich warunkach pracować , poza tym w zimie nie było ciepłej wody bo ciągle zamarzała kanalizacja. Tak po części wyglądała praca w fabryce u pana Tymińskiego.Podsumowując lepiej zamknąć ten grajdoł i przekazać pieniądze które państwo wydało na pseudo-biznesmena , schroniskom w Lublinie, zwierzątka chociaż by miały na pokarm.
d
do widzenia
może to pani kierownik wypisuje pocieszne komentarze na forum , która nie potrafi odróżnić kwasu solnego od azotowego? kompetentna załoga Panie Tymiński.
p
polak
Pan Tymiński do dobry pseudo-biznesmen.!!!!!!!!!!!!!!!!!!,może lepiej niech cyrk sobie założy i produkuje watę cukrową.
K
KM
Co do uwag dot. jakości wykonania, trudno z nimi dyskutować, natomiast reszta to zwyczajne czepianie się - w czym przeszkadzają detale od innych pojazdów? Odsuwane szyby są wymuszone konstrukcją drzwi, z których po odkręceniu kilku śrub przykrytych górną częścią tapicerki można zdjąć górę z szybą, maskę położyć (zawiasy) zdjąć pałąki i samochód mieści się w większości samolotów.
S
Seba
Panie Tymiński pogratulować przedsiębiorczości, kreatywności i tego stoickiego spokoju, który pozwala panu nad wszystkim panować.
s
s m
Nie szkoda mi pijaków z lakierni, prezes zrobił swoje i ma was dalleekoo... nieroby pijusy i partacze. Bo byli tacy co patrzyli tylko co by tu zajumać i się ochlać, a dniówka leciała. A do pracy to nowi i stażyści. Zaraz pewnie się zacznie lament pani kierowniczki że oczerniam i kłamie. Pani kierowniczko a kto z robolami kawe pił i papierochy palił z nudów, że o przymykaniu oka na picie nie wspomnę. Dobrze że już koniec tej farsy. Fabryka by się obroniła jakby komuś zależało na pracy i produkcie. To już nie komuna a miałem takie wrażenie.
A
ANTY DURNIOM
Ursus ma lepsze wtyki TAKA POLSKA SPRAWIEDLIWOŚĆ ,MOŻE NIE SĄ ZA .PO. Z FS.
Dodaj ogłoszenie