MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Miliony na obsługę systemu do Strefy Płatnego Parkowania. MPK szuka dostawcy

Jakub Sarek
archiwum
12,2 mln zł jest gotowe wyłożyć lubelskie MPK na "dostawę w formie dzierżawy parkomatów oraz systemu do obsługi Strefy Płatnego Parkowania w Lublinie". Zainteresowanie zamówieniem są trzy podmioty.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne przygotowuje się do przejęcia pieczy nad całą Strefą Płatnego Parkowania w Lublinie. Ma to nastąpić 11 maja. Komunalna spółka dowiedziała się właśnie, ile będzie musiała wydać na dostawę w formie dzierżawy 175 parkomatów, ich montaż oraz zaprogramowanie, a także na dostawę systemu do obsługi SPP. W przetargu na to zamówienie wpłynęły trzy oferty. I wszystkie przekraczają zarezerwowany na ten cel przez spółką komunalną budżet - 12,2 mln zł. Najdrożej - 26,3 mln zł - swoje usługi wyceniła krakowska KBU. Najtaniej - 16,4 mln - City Parking Group z Grudziądza. Z kolei 20,7 mln zł chce otrzymać konsorcjum firm: Indigo, Automatikon i SYSTEmEG Net.

- Teraz złożone oferty będą analizowane pod względem formalnym - mówi Weronika Opasiak, rzecznik prasowa MPK.

Jak informowała wcześniej, wyłoniona w przetargu firma będzie wymieniać parkomaty sukcesywnie, maksymalnie do 10 sierpnia.

- Oznacza to, że przejęcie zarządzaniem całością SPP będzie odbywać się płynnie, bez jakichkolwiek zakłóceń i problemów dla kierowców parkujących w SPP - podawała w marcu Opasiak.

Miejska spółka zapowiadała, że od 11 maja kierowcy powinni korzystać z nowych aplikacji do płatności za postój.

Najciekawsze na nich czeka jednak od jesieni. Najpóźniej do 10 listopada wdrożony ma zostać system skanowania tablic rejestracyjnych pod nazwą "e-kontrola". Zostanie on zainstalowany na dwóch samochodach (MPK ma je zakupić w oddzielnym postępowaniu przetargowym). Dane zeskanowanego przez nie pojazdu będą przesyłane do systemu, który automatycznie sprawdzi, czy została wniesiona opłata za postój w SPP.

MPK ma obsługiwać całą Strefę Płatnego Parkowania do maja 2032 r.

- Mamy wieloletnie doświadczenie w tym zakresie oraz możliwości w postaci zasobów kadrowych i organizacyjnych. Przypomnę, że Spółka od czerwca 2021 r. zarządzała podstrefą D, natomiast pierwsze kroki przy obsłudze SPP stawiała najpierw, w latach 2012-2016, w konsorcjum ze spółką City Parking Group, a potem do końca marca 2020 r., jako podwykonawca - opisywała w marcu Opasiak.

Jak podkreślał w lutym Artur Szymczyk, z-ca prezydenta Lublina, "powierzenie prowadzenia SPP w całości MPK Lublin pozwoli na pozostawianie dochodów z tego tytułu w strukturze finansów miasta".

SPP w Lublinie dzieli się na trzy podstrefy.

- Do czasu przejęcia SPP w całości przez miejską spółkę, operatorami pozostają nadal City Parking Group S.A – podstrefa A, B i część C (dawna podstrefa C) oraz MPK Lublin – część podstrefy C (dawna podstrefa D). Z wykonawcami podpisano aneksy przedłużające obowiązujące umowy o trzy miesiące, czyli do 10 maja - tłumaczyła w lutym Justyna Góźdź z biura prasowego ratusza.

W lubelskiej SPP wydzielono ok. 2740 miejsc postojowych. Pierwsza godzina parkowania - w zależności od strefy - kosztuje od 2,30 do 4,50 zł. W 2023 r. wpływy ze strefy płatnego parkowania wyniosły 13,1 mln zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Eurowybory 2024. Najważniejsze "jedynki" na listach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski