Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lubelski Rower Miejski na nowych zasadach. Jednośladów będzie mniej

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Małgorzata Genca/Archiwum
700 jednośladów, czyli o ponad 200 mniej niż dotychczas będą mieli lublinianie do dyspozycji w tym sezonie Lubelskiego Roweru Miejskiego. Nowości jest więcej. Pojawią się abonamenty, taki na miesiąc ma kosztować 20 zł. Zniknie opcja darmowych pierwszych 20 minut jazdy.

Tegoroczny sezon Lubelskiego Roweru Miejskiego ma ruszyć z początkiem kwietnia. Z jednośladów będziemy korzystać na nowych zasadach. Ratusz przedstawił je w środę (20 stycznia). Zostały ujęte w przetargu, który ma wyłonić nowego operatora LRM.

– Lubelski Rower Miejski zajmuje ważne miejsce wśród usług, które miasto świadczy na rzecz swoich mieszkańców, dlatego podejmujemy działania związane z jego kontynuacją i rozwojem. Przede wszystkim chcemy podnieść standard systemu i zwiększyć jego konkurencyjność. Przyjęte założenia mają utrzymać popularność, jaką cieszył się system w latach ubiegłych – przekonuje Artur Szymczyk, z-ca prezydenta Lublina.

W 2020 r. lublinianie mieli do dyspozycji 911 rowerów i 93 stacje samoobsługowe. - Flota Lubelskiego Roweru Miejskiego zostanie odrobinę zmniejszona, ale za to gruntownie przebudowana – zapowiada Justyna Góźdź z biura prasowego ratusza.
Lublinianie w tym roku będą mieli do dyspozycji 700 rowerów z czego 12 dla dzieci.

Nowością będą stacje pasywne. To element systemu tzw. IV generacji. Będzie ich 38. - Rowery już nie będą musiały być wyposażone w elektrozamki, a ich pozostawienie będzie możliwe również w tzw. stacjach pasywnych. Będą oznaczone logiem systemu i w zależności od lokalizacji uzupełnione stojakami lub poziomym wytyczeniem konturu miejsca wypożyczenia/zwrotu – opisuje Góźdź.

Pojawi się nowy „tryb parking”. Rower będzie można pozostawić poza stacją (ale nie dłużej niż na godzinę) jeśli będziemy kontynuować jazdę. Będzie to usługa płatna: 50 gr lub 1 zł za godzinę. - To opcja szczególnie przydatna choćby dla osób robiących zakupy – unikną one konieczności cofania się po rower do stacji, bo będzie on na nich czekał – wyjaśnia Góźdź.

Kolejna nowość to abonament. Ratusz proponuje trzy rodzaje: miesięczny w cenie 20 zł, który pozwoli korzystać z jednośladów przez 25 godzin (naliczanie minutowe); kwartalny: cena - 55 zł, czas jazdy – 75 godzin i na cały sezon (kwiecień – październik): cena - 125 zł, liczba godzin - 175.

Osoby, które nie będą miały karnetów zapłacą za korzystanie z roweru w momencie jego wypożyczenia. Pierwsze 30 min. jazdy będzie kosztować 1 zł, kolejne pół godziny – 50 gr. Każda następna rozpoczęta godzina to wydatek 1 zł.

Posiadacze Lubelskiej Karty Miejskiej będą płacić połowę podstawowych stawek.

Z rowerów będzie można korzystać przez cały rok. W okresie zimowym, czyli od 1 listopada do 1 kwietnia, zostanie w ruchu 210 rowerów

- Lubelski Rower Miejski przejdzie niemal całkowicie na obsługę mobilną. Terminal, choć pozostanie w 20 lokalizacjach, nie będzie już konieczny do rozpoczęcia jazdy rowerem i zakończenia wypożyczenia. Wystarczy aplikacja bądź karta (płatnicza) powiązana z kontem klienta – podkreśla Góźdź.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski