Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Miliony na projekt rozbudowy bocznicy kolejowej w Lublinie. Inwestycja ma zapewnić 150 nowych miejsc pracy

Jakub Sarek
Jakub Sarek
Ponad 6 mln zł jest gotowe wydać PKP Intercity na projekt rozbudowy bocznicy kolejowej w Lublinie. W przetargu na to zamówienie wpłynęło pięć ofert.

Za sprawą tej inwestycji ma powstać 150 nowych miejsc pracy. Chodzi o przebudowę bocznicy kolejowej PKP Intercity w rejonie dworca Lublin Główny, gdzie serwisowane są pociągi państwowego przewoźnika. Dowiedział się on właśnie, ile może go kosztować dokumentacja projektowa przedsięwzięcia. O kontrakt na jej przygotowanie rywalizuje pięć podmiotów. Oferty czterech z nich zmieściły się w zarezerwowanym na ten cel przez kolejową spółkę budżecie - 6,65 mln zł brutto.

Najmniej - 2,27 mln zł - chce otrzymać konsorcjum firm Infrares z Warszawy (lider) oraz BDK z Lublina (partner). Na 3,06 mln zł swoje usługi wyceniła stołeczna Infra. Limitu określonego przez PKP Intercity nie przekraczają także wspólna oferta poznańskiego Sweco Polska i łódzkiego Biura Projektów Kolejowych i Usług Inwestycyjnych (4,28 mln zł) oraz propozycja złożona przez ELKOL z Bytomia (6,08 mln zł). Znacznie przewyższa go natomiast BBF z Poznania, które sporządzenie dokumentacji szacuje na 11,44 mln zł.

- Umowa zostanie podpisana niezwłocznie po zakończeniu procesu wyboru wykonawcy zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy – Prawo zamówień publicznych, co może nastąpić w styczniu 2024 r. - zapowiada Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Przetarg na rozbudowę lubelskiej bocznicy kolejowej przewoźnik ogłosił w październiku 2023 r.

- Projekt zakłada stworzenie dwóch nowych hal postojowych wraz z zapleczem socjalno-biurowym. W tych obiektach pociągi będą przygotowywane do drogi. Będą tam też wykonywane podstawowe naprawy, które są niezbędne do tego, żeby składy mogły jechać - mówił wówczas Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu PKP Intercity.

W ramach zadania przebudowany zostanie również układ torów. Powstaną także m.in. posterunek rewidencki, nowe drogi technologiczne oraz sieć trakcyjna.

- Dzięki rozbudowie stacji postojowej znacznie poprawi się jakość oraz tempo wykonywania prac przeglądowo-naprawczych w PKP Intercity. W efekcie inwestycji zatrudnienie wzrośnie z 250 osób do 400 - przekonuje Cezary Nowak.

PKP Intercity na przygotowanie dokumentacji projektowej daje rok od daty podpisania umowy. Wtedy pozna także szacunkowy koszt rozbudowy lubelskiej bocznicy. Roboty w tym zakresie mają się zakończyć najpóźniej w 2026 r.

W przyszłości pracę w przebudowanej stacji może znaleźć część absolwentów Zespołu Szkół Transportowo-Komunikacyjnych w Lublinie. Wiosną 2023 r. placówka podpisała z PKP Intercity umowę o współpracy m.in. w obszarze praktyk i zajęć teoretycznych.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski