Most nad Bystrzycą na Unii Lubelskiej wzmocniony stalowymi podporami. Bez nich nie można by po nim jeździć. Jak teraz wygląda?

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Udostępnij:
Osiem stalowych filarów podpiera dodatkowo most nad Bystrzycą na Unii Lubelskiej. Prace już się zakończyły. Ale to tymczasowe rozwiązanie. Mosty – bo są dwa – trzeba przebudować. Na razie nie znikną też ograniczenia wprowadzone na przeprawie rok temu.

– Zrealizowane prace umożliwią dalszą eksploatację mostu do czasu wykonania jego kompleksowej przebudowy – nie ukrywa Artur Szymczyk, z-ca prezydenta Lublina.

Pod płytą mostu zamontowano dodatkową konstrukcję stalową. – Podparcie oczepów filaru wykonano za pomocą ośmiu słupów stalowych o wysokości 2 metrów, wykonanych z dwuteowników. Połączono je w sposób trwały z oczepem mostu i jego fundamentem. Takie rozwiązanie zapewni nośność podpory pośredniej, zlokalizowanej na prawym brzegu rzeki, po stronie ul. Zamojskiej. Nowo powstałą konstrukcję zabezpieczono także antykorozyjną farbą – precyzuje Justyna Góźdź z biura prasowego ratusza.

Roboty trzeba było wykonać, bo kontrola techniczna przeprawy wykazał, że 35 letni most jest w fatalnej kondycji.
Rok temu wprowadzono na nim spore ograniczenia w ruchu. Przede wszystkim zmniejszono - do 10 ton – dopuszczalną masę przejeżdżających po nim pojazdów (ograniczenie nie dotyczy pojazdów komunikacji miejskiej). Wyłączony z ruchu został też częściowo jeden pas na jezdni. Czy też te ograniczenia teraz znikną? Okazuje się, że nie.

– Utrzymanie na moście obowiązującej organizacji ruchu wynika z zaleceń wykonanego przeglądu dla tego obiektu. Są one cały czas wiążące. Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała do momentu przebudowy al. Unii Lubelskiej – zapowiada Góźdź.

Kiedy ta przebudowa się zacznie? Nie wiadomo. – Aktualnie trwają prace nad dokumentacją projektową dla tego zadania, wszczęto również postępowanie o wydanie decyzji środowiskowej – informuje Szymczyk.

Ratusz chce zdobyć dofinansowanie z funduszy UE na przebudowę mostu. Chodzi o pieniądze, które będą dostępne w latach 2021-27.

– Prace nad dokumentacją powinny zakończyć się do końca czerwca 2021 r. Zakres inwestycji obejmuje przebudowę al. Unii Lubelskiej na odcinku od CH VIVO do ronda Lubelskiego Lipca 80, łącznie z przebudową obu mostów. Dodatkowo zakłada się przebudowę skrzyżowania przy istniejącej stacji paliw oraz budowę drogi dojazdowej wzdłuż Targu pod Zamkiem. Po obu stronach ulicy powstaną również ścieżki rowerowe i chodniki – wylicza Góźdź.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak żołnierz dawca ratuje ludzkie życie

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie