Lublinianie powiedzieli, co myślą o proponowanym przez ZTM projekcie zmian w siatce połączeń lubelskiej komunikacji miejskiej. W toku konsultacji społecznych do Zarządu Transportu Miejskiego trafiło ponad 2,5 tys. uwag.
- Dotyczyły one m.in. zmian tras, lokalizacji przystanków, zmian sposobu numeracji i nazewnictwa linii - mówiła "Kurierowi" Monika Fisz z ZTM.
Przedstawiona przez zarząd koncepcja zakładała m.in. powstanie nowych linii, zmianę trasy 31 linii i wycofanie pięciu linii. Chodzi o linie: 1, 4, 11, 21 i 904. Jak już wcześniej pisaliśmy, pomysł likwidacji linii nr 21 wzbudził sprzeciw mieszkańców Wrotkowa, a także tamtejszych radnych dzielnicowych.
- "21" umożliwia mieszkańcom Wrotkowa bezpośrednie połączenie z Felinem, a także dojazd do cmentarza na Majdanku, szpitala MSWiA przy ul. Grenadierów, VIII LO czy basenu przy ul. Łabędziej. Wielu mieszkańców zgłaszało, że tą linią przemieszczają się codziennie do zakładów pracy - tłumaczy Sylwia Pikur, przewodnicząca zarządu dzielnicy Wrotków.
Głos mieszkańców tej części Lublina został przez ZTM wysłuchany.
- Mając na względzie argumentację i powtarzalność wniosków przedstawianych w efekcie konsultacji możemy zakomunikować, że m.in. nie planujemy wycofywać linii nr 21 - podaje Fisz.
Mieszkańcy oraz dzielnicowi radni z Wrotkowa domagają się też pozostawienia w dotychczasowym kształcie linii nr 1 (łączy ona Wrotków z Kalinowszczyzną, Tatarami i Felinem).
- "Jedynka" i tak bardzo rzadko jeździ to jeszcze ma być zlikwidowana. Paranoja – komentował pomysł zmian na profilu Kuriera w mediach społecznościowych internauta.
- Nie zabierajcie linii 1 z Wrotkowa (jedyna linia łącząca Wrotków i Tatary) – to z kolei komentarz na profilu ZTM.
Mieszkańcy Wrotkowa wskazywali również, że zmiana przebiegu linii 160 jest dla nich niekorzystna.
- „Po liftingu” ominie ona bowiem ul. Medalionów, a tym samym odetnie mieszkańców tamtej okolicy od dojazdu do centrum miasta - przekonywała w rozmowie z "Kurierem" Anna Kołtunowicz, przewodnicząca Rady Dzielnicy Wrotków.
ZTM zrezygnował z planów zmiany trasy linii nr 3. Przypomnijmy, że zgodnie z nimi, "trójka" miała kursować przez ul. Głęboką zamiast przez Rondo Krwiodawców. Zachowany zostanie także dotychczasowy przebieg linii nr 7, która nadal będzie jechać przez ul. Chemiczną, a nie przez al. Witosa, jak proponował ZTM. Liftingu nie przejdzie również trasa linii nr 54.
Uczestnicy konsultacji zgłaszali także propozycje, aby zmiany w siatce połączeń były wprowadzane etapami.
- Przeanalizujemy, z wykonawcami zaangażowanymi w reorganizację połączeń, wnioski i zgłoszenia przedstawione podczas konsultacji społecznych – mówi Grzegorz Malec, dyrektor ZTM.
I dodaje:
- Będziemy szukać optymalnych rozwiązań. Wypracowanie kompromisowego rozwiązania, na bazie przedstawionych przez nas rozwiązań, tzn. po korektach konsultacyjnych, przy utrzymaniu podstawowych założeń koncepcji czyli wzrost liczby linii kursujących, z częstotliwością co 15 minut z pięciu linii obecnie do 24 linii docelowo oraz z częstotliwością co 30 minut, z 15 linii obecnie do 35 linii, co przełoży się na realny i odczuwalny wzrost częstotliwości kursowania – główny postulat przewozowy pasażerów.
ZTM ma miesiąc na publikację raportu z przebiegu konsultacji społecznych.
- Tym samym, „pokonsultacyjny” projekt układu połączeń przedstawimy w połowie listopada - precyzuje Fisz.
Zmianę w siatce połączeń wymusiło na ZTM planowane na styczeń 2024 r. otwarcie dworca metropolitalnego. Zgodnie z zapowiedziami ratusza, jego budowa ma zakończyć się najbliższy piątek (20 października).
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?