Opóźnienie na kolei. Jeszcze rok remontu torów na trasie Lublin - Warszawa i korzystania z objazdu

Sławomir Skomra
Tory w okolicach Dworca Głównego w Lublinie. Tu prace także się zatrzymały
Tory w okolicach Dworca Głównego w Lublinie. Tu prace także się zatrzymały Łukasz Kaczanowski
Udostępnij:
Końcówka przyszłego roku. To nowy termin powrotu ruchu pociągów na trasie do Warszawy. Ale w ograniczonym zakresie, po jednym torze.

Problemy były od dawna, ale bomba wybuchła w październiku, gdy remontowany odcinek torów między Lublinem a Dęblinem opuściła włoska firma Astaldi. Prace stanęły i było już pewne, że styczniowy termin zakończenia inwestycji nie zostanie dotrzymany.

Opóźnienie jest liczone w miesiącach, a dziś PKP Polskie Linie Kolejowe oceniają: - Wznowienie ruchu na odcinku Lublin - Dęblin, po jednym torze, jest możliwe w trzecim kwartale 2019 roku - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik kolejowej spółki.

No właśnie, po jednym torze. Pełny ruch pociągów ma wrócić na ten szlak jeszcze później. Nieoficjalnie mówi się o grudniu 2019 roku, kiedy wejdzie w życie zimowa korekta rozkładu jazdy na kolei.

Dobrą wiadomością jednak jest to, że na opuszczonym placu budowy coś zaczyna się dziać. Firma ZUE, która tydzień temu podpisała z PKP PLK umowę na 36,9 mln złotych brutto na zabezpieczenie obiektów inżynieryjnych, zaczęła już prace.

- Równocześnie PLK prowadzą inwentaryzację przerwanych robót na odcinku Lublin - Dęblin. Prace ruszyły po rozwiązaniu umowy z Astaldi. Inwentaryzacja jest konieczna, bo pozwoli określić rzeczywisty zakres prac i porównać faktyczny stan z dokumentami, a następnie kontynuować roboty - dodaje Siemieniec.

Jak mówił mediom prezes PKP PLK Ireneusz Merchel, na dęblińskim odcinku są spore problemy: - Technologia prac była fatalna, rozebrano kilkadziesiąt kilometrów dwóch torów.

Gdy już uda się w pełni ustalić, co zostało wykonane, a co jeszcze trzeba na torach zrobić, będzie można przejść do zasadniczych prac.

PKP PLK planują, że najpilniejsze, mniejsze i tańsze zadania będą mogły zlecić swoim spółkom zależnym. W przypadku większych i droższych zleceń trzeba będzie ogłosić przetargi. Jednak branżowy portal Rynek-Kolejowy przewiduje, że jeśli procedury przetargowe pójdą gładko i pogoda będzie sprzyjająca, to i tak realne prace na torach będzie można rozpocząć dopiero w marcu lub kwietniu.

Ta sytuacja oznacza, że pasażerowie jadący z Lublina do Warszawy, Krakowa, Wrocławia czy Katowic nadal będą korzystali z objazdu przez Łuków, co wydłuża podróż do stolicy do przynajmniej trzech godzin (najwolniejszy skład z godziny 13,26 jedzie aż 3,5 godz.).

Z zamieszania na torach korzystają firmy przewozowe. Contbus jeździ do Warszawy już nie tylko busami, ale też autokarami. BP Tour zdecydował się na to na linii Lublin - Dęblin już rok temu. Dodatkowo firma właśnie ogłosiła, że będzie przewoziła pasażerów z Lublina do Wrocławia do końca roku. - Mamy nadzieję, że przedłużymy ten termin - komunikuje BP Tour.


Zobacz także: W ub. tygodniu zakończyły się negocjacje po blokadzie torów pod Warszawą. Podwykonawcy mają indywidualnie rozmawiać z PKP PLK

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 43

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

h
ham
wstyd wstydow
T
Tomasz77777
Ale patrzcie - brak jest winnych za brak nadzoru za ok miliardowa inwestycje ( Deblin-Lublin ) -na tyle plus minus wyceniony był ten odcinek.
Jakie to są koszty dla gospodarki !!!! - objazdy dla Bogdanki......
Ludzie też już mają dosyć tego partactwa....
k
kali
dla prokuratora....
p
podróżnik
Mówili pisowcy w kampanii wyborczej o Polsce w ruinie? Mówili. A że zapomnieli dodać, że nie chodziło o hasło wyborcze tylko obietnicę wyborczą to już inna sprawa
B
Borubar
Takie treści to najlepiej w TVPiS i mediach Rydza. A artykuł jest o wstrzymanym remoncie torów do Warszawy ..dzbanie.
s
sas
i coraz większe wkurw...enie ,a Astaldi wszystkich pięknie wyru...ali i znikneli.
m
ml
Jaka firma taka realizacja (poprzez nadzór) inwestycji. To jest pkp.
Astaldi powinno być pogonione już dawno tak aby z kaucji pokryć wszelkie należności a nie z naszych pieniędzy. A tak to nie wierzę że pkp wywalczy jakiekolwiek odszkodowanie - karę czy jak tam to sobie nazwą.
n
niepatriota
"niepatriota" to nick tak samo jak "janek"
Ale dla Ciebie to mogę być idiotą, Żydem a nawet kosmopolitą, wszystko mi jedno. Dla mnie takie komentarze jak Twój są wyrazem Twojego poziomu intelektualnego. Jakiego, domyśl się sam.
Z
ZZ
Szkoda, że wcześniej posłuchano lokalnych firm busiarskich i nie pozwolono na rozwój Polskiego Busa.
Dzisiaj możemy tylko zazdrościć Rzeszowowi.
Tanie połączenia oferowane przez PB (obecnie Flix) są bardzo istotne dla studentów i być może ich brak w Lublinie przyczyni się w jakiejś części do agonii lubelskich uczelni.
Na pocieszenie tak samo postąpił jeszcze Białystok.
z
zaq1
Też mam takie wrażenie, że trasa kolejowa nie zostanie ukończona w przyszłym roku. Natomiast co do S17 to mylisz odcinki. Wystarczy poczytać odpowiedni wątek S17 Węzeł Lubelska - Kurów na SkyScraperCity. Polecam. Tam są aktualne wiadomości wraz z dokumentacja wizualną. I zapewniam cię, że odcinek od obwodnicy Kołbieli do węzła Lubelska jest budowany a zaawansowanie prac na koniec listopada 2018 wyniosło 34 %. I co najważniejsze. Tam nie ma kiełbasy wyborczej i polityki. Tam udzielają się zwykli ludzie, również budowlańcy. Należy również zwrócić uwagę, że odcinek Węzeł Lubelska-Zakręt to inne zadanie (ok. 3 km), które jest w fazie projektowej i faktycznie prace ruszą w przyszłym roku. Więc jeśli chodziło ci o ten odcinek to pisz dokładnie i nie wprowadzaj w błąd.
P
Prawy
1. Odwrócenie reformy emerytalnej z 67 na 65
Tym gorzej, mamy coraz więcej dziadków do wykarmienia.

2. odwrócenie 6 latków RODZICE MAJĄ WOLNOŚĆ WYBORU
Popieram.

3. Likwidacja gimnazjum
Popieram.

4. niedziele i święta zagraniczne molochy POzamykane q*** tak jak w Szkoplandii
Słowem, rynek regulowany jak w socjalizmie. Wiele małych sklepów już padło przez tę decyzję, te "molochy" pękają w szwach w soboty, a skoro pracownicy nie muszą pracować w niedzielę, to mają mniejsze koszty niż poprzednio. Słowem, markety zamknięte w niedzielę to prezent dla zachodnich koncernów.

5. Mieszkanie + ROZPOCZĘTO PROGRAM MIESZKANIE+.
A za czyje pieniądze? Moje !! Poza tym: rozpoczęto, i.... co?

6. Leki dla seniorów
Won z socjalizmem.

7. Likwidacja śmieciówek PEOWSKICH
Tak jest, wszystkich podatkiem.

8. podatek CIT dla małych przedsiębiorców obniżony z 19 do 15 proc
Najpierw się dowiedz co to jest CIT, a potem podniecaj ta kosmetyczną zmianą.

9. Ochrona ziemi rolnej przed wykupem przez „słupy”.
Popieram.

10. DZIĘKI PROGRAMOWI 500+ WIELU RODZINOM W POLSCE ŻYJE SIĘ LEPIEJ. Poprawiły się ich warunki materialne.
Lepiej, tzn. moga częściej pić.

11. Podatek bankowy
Super, opłacasz go w paliwie, bułce, gazie. Przecież banki sobie nie dodrukowały pieniędzy, żeby ten podatek opłacić.

12. Rząd stabilizuje finanse publiczne, uszczelnia system podatkowy. Już dziś są większe wpływy do budżetu
Stabilizuje, poprzez pomoc socjalną i równocześnie wyciąganie z drugiej kieszeni. Uszczelnia system? Zgoda, pod warunkiem nie podnoszenia podatków. Złodziei trzeba tępić/zgniatać/puszczać w skarpetach.

PS. Nie popieram ani PiS, ani PO, ani Nowoczesnej, ani lewicowego planktonu.
s
skoro
"Problemy były od dawna". A wówczas czytaliśmy w mediach wypowiedzi ludzi z PKP, że nie, że termin oddania jest realny.
n
niepatriota
Stawiam dolary przeciwko orzechom, że za rok remont trasy kolejowej do Warszawy nie zostanie ukończony. Będzie dobrze, jeśli jej remont zostanie ukończony do 2023 roku. Podobnie może być z S 17, bo właściwie dopiero w przyszłym roku na dobre ruszą prace na najtrudniejszym odcinku od ronda w Kołbieli do Zakrętu.
A
Adam z Lublina
A gdzie są mieszkania+, gdzie śmigłowce dla armii ? PiS oprócz rozdawania pieniędzy i postawienia kilkunastu pomników smoleńskich nic sensownego nie zrobił.
m
mam pytanie
to ty w końcu miller czy platformen. Zdecyduj się
Przejdź na stronę główną Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie