Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pisaliśmy w Kurierze. 18.05.2001. Połowiczna radość

Michał Dybaczewski
Michał Dybaczewski
pixabay.com/zdjęcie ilustracyjne
Wytwórnia w Świdniku powstała w celu produkcji podzespołów do samolotów mig-15. W 1955 roku uruchomiono w niej także produkcję motocykli, których przez 30 lat zmontowano 2 miliony.

W 1956 roku WSK podjęła produkcję śmigłowców i robi je do dziś. Kiedyś najwięcej montowano śmigłowców mi-2, teraz sokołów. Ostatnio, wskutek niewielkich zamówień na sokoły zakład zaczął kooperować z wielkimi producentami sprzętu lotniczego w świecie.

Świąteczną atmosferę, którą już żyje zakład w Świdniku, zepsuła wiadomość o wycofaniu się amerykańskiego koncernu Bell Helicopter z procesu prywatyzacji świdnickiej wytwórni.

Bell, jak twierdzi Zbigniew Patatyn, przedstawiciel koncernu w naszym kraju, zrezygnował z kupna PZL z powodu braku gwarancji za¬mówień rządowych na produkowany w Świdniku sprzęt. Amerykański Bell Helicopter i włoski koncern Agusta zostały w kwietniu zaakceptowane przez rząd spośród sześciu inwestorów zainteresowanych pozyskaniem 36,7 procent akcji PZL Świdnik.

od 7 lat
Wideo

echodnia Policyjne testy - jak przebiegają

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski