reklama

Pociągi powrócą jesienią na przebudowaną trasę Lublin – Warszawa. Na początek pojadą w trybie awaryjnym, tylko po jednym torze

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Zaktualizowano 
Po 20 października pierwsze pociągi wjadą na przebudowaną linię kolejową między Lublinem a Dęblinem. Do dyspozycji będą miały na początek jeden tor. Regularne przewozy pasażerskie zaplanowano od przełomu października i listopada.

- Jesienią wrócą przewozy pasażerskie na trasie Lublin – Warszawa trasą E7 - zapowiedział Arnold Bresch, dyrektor ds. realizacji inwestycji PKP PLK.

W poniedziałek PLK pochwaliła się stanem prac przy modernizacji trasy na odcinku Lublin – Dęblin. Konferencja prasowa odbyła się na budowanym przystanku Lublin Zachód w rejonie ul. Granitowej.

Ci, którzy dotrą w rejon prac mogą zobaczyć, że nowy przystanek ma już konstrukcję peronu oraz przejście pod torami. Rozpoczął się montaż windy z tunelu na peron.

Czytaj także

Przygotowywana jest budowa szerokiej, stumetrowej wiaty. Peron ma 400 metrów długości i 9,5 metra szerokości.

- Prace przy peronie potrwają do 30 września – mówi Andrzej Kuśmierczyk, z-ca dyrektora projektu przebudowy linii E7.

Z przystanku będą mogły korzystać pociągi regionalne i dalekobieżne

Od 20 października z przystanku i przebudowanej linii zaczną korzystać pociągi. Na początek pojadą po jednym torze.

Czytaj także

– Będą to przejazdy zapoznawcze. Maszyniści po tak długim okresie kiedy linia była zamknięta (od czerwca 2017 r. – dop. red.) muszą na nowo ją poznać. Przewozy pasażerskie ruszą może w październiku, może w listopadzie – dodaje Bresch.

Modernizacja linii kolejowej na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin pochłonie ponad 3,5 mld zł. Roboty mają być wykonane do 2022 roku.

- Od maja prowadzone są prace na odcinku Lublin – Dęblin. Zmienia się 17 stacji i przystanków. Układane są tory. W Puławach, Nałęczowie, Motyczu widać konstrukcje przejść podziemnych. Prace obejmują budowę obiektów inżynieryjnych, w tym 11 mostów, dziewięciu wiaduktów i czterech przepustów – wylicza Karol Jakubowski, rzeczki prasowy PKP PLK.

Czytaj także

- Jest jednak jeden problem: ciężko dojechać do przystanku. Mam nadzieję, że prezydent Lublina przyśpieszy budowę drogi aby pasażerowie mogli bezpiecznie dotrzeć do przystanku – wskazuje Tomasz Gontarz, pełnomocnik wojewody lubelskiego do spraw rozwoju infrastruktury kolejowej.

Dojazd do przystanku jest możliwy przez ul. Węglinek. A to wąska dróżka.

– Wybudujemy drogę od przystanku Lublin Zachód do ul. Węglinek. „W asfalcie” będzie na 15 października. Przy przystanku powstanie parking na kilkanaście samochodów – informuje Kuśmierczyk.

- Aby w pełni zapewnić obsługę komunikacyjną w tym rejonie, planujemy zabezpieczyć środki a następnie wykonać ciąg komunikacyjny, który połączyłby ul. Granitową z ul. Węglinek w rejonie miejsca, gdzie PKP przewidziało włączenie swoich dróg do systemu miejskiego. Dzięki temu będzie zapewnione połączenie komunikacji miejskiej i kolejowej – mówi Grzegorz Jędrek z biura prasowego ratusza.

Kiedy powstanie ta droga na razie nie wiadomo.

Czytaj także

Od 11 listopada Polacy będą podróżować do Stanów Zjednoczonych bez wiz

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 17

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Tunel i schody prosto do Rezerwatu Przyrody. Dla lisów, czy bażantów? Co za kretyn to wymyślił!! Nie można było zrobić tunelu bliżej ul. Granitowej? Nie trzeba by było robić dojazdu do wejścia na peron.

J
Jo!

A przez Diamentową pociągi będzie przenosił dżin. Z tonikiem proponuję.

G
Gość

a ten czarnek po co tam stoi

L
Lublinianin

Mieszkańcy Lublina i okolic oczekują więcej informacji o tej inwestycji. Zapowiadany tytuł właściwie w żadnym stopniu nie jest rozwinięty w tekście. Trwają jakieś prace na trasie Lublin-Dęblin, Skoro jest mowa o roku 2022 jako zakończeniu całej inwestycji, to na pozostałym odcinku nic się nie dzieje. Jak można przez tyle lat modernizować tak kluczową trasę? Szok po prostu...

G
Gość
16 września, 13:31, ad:

Połączyć z Granitową? Przeciez to gigantyczne koszty...

16 września, 20:43, Gość:

A ja chcę połączenie pociągiem lublin Białystok

Lublin piszemy z dużej litery tak jak Białystok prostaku!!!!

G
Gość
16 września, 13:31, ad:

Połączyć z Granitową? Przeciez to gigantyczne koszty...

A ja chcę połączenie pociągiem lublin Białystok

W
Węglinek

Budowanie drogi kosztuje tak samo jak reforma szkolnictwa którą wprowadzają szkodnicy.Rząd zabiera kasę miastu a może by oddał to co zabiera.

G
Gość
16 września, 15:41, niepatriota:

Co to znaczy regularne połączenia? Ile będzie trwała podróż do Warszawy? 1,5 godziny czy 4 godziny? Przez Łuków też są regularne. Modernizacja miała być ukończona w tym roku. Będzie w 2022 roku (wiosną, latem, jesienią?). Ale już odwracają uwagę i pytają o drogę dojazdową do przystanku Lublin Zachód.

A ja się pytam ile będzie jeszcze trwała budowa wiaduktu nad Diamentową?

1 -slownie :jeden miesiąc!

G
Gość
16 września, 16:26, Gość:

Przybywa opcji do emigracji z miasta inspiracji.

Droga wolna ,do Pakistanu lub Bangladeszu.... śmiało

G
Gość
16 września, 16:25, J:

Nowy przystanek w Lublinie, to wg. mnie najniższy priorytet.

Nsjważniejsze to wymiana torowisk, aby pociągi mogły rozwinąć odpowiednią prędkość i to nie po jednym torze. Miało być lepiej, kiedy (data!), że będzie lepiej . Teraz to mydlenie oczu. Ciekawe ile PKP straciło na tych opóźnieniach. Właściciele busów nadal się cieszą i słusznie.

Durniu, to Astaldi nawaliło a nie PEKAP....

G
Gość

Przybywa opcji do emigracji z miasta inspiracji.

J
J

Nowy przystanek w Lublinie, to wg. mnie najniższy priorytet.

Nsjważniejsze to wymiana torowisk, aby pociągi mogły rozwinąć odpowiednią prędkość i to nie po jednym torze. Miało być lepiej, kiedy (data!), że będzie lepiej . Teraz to mydlenie oczu. Ciekawe ile PKP straciło na tych opóźnieniach. Właściciele busów nadal się cieszą i słusznie.

n
niepatriota

Co to znaczy regularne połączenia? Ile będzie trwała podróż do Warszawy? 1,5 godziny czy 4 godziny? Przez Łuków też są regularne. Modernizacja miała być ukończona w tym roku. Będzie w 2022 roku (wiosną, latem, jesienią?). Ale już odwracają uwagę i pytają o drogę dojazdową do przystanku Lublin Zachód.

A ja się pytam ile będzie jeszcze trwała budowa wiaduktu nad Diamentową?

O
OllO

Docelowy czas przejazdu do Wawy?

Cena biletów?

D
DK

Kiedy do Krakowa

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3