Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Powstaną nowe połączenia kolejowe na trasie Lublin-Łęczna i Chełm-Włodawa

OPRAC.:
Julia Zdunek
Julia Zdunek
Łukasz Kaczanowski/ Archiwum
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowy z wykonawcą dokumentacji projektowej dla budowy nowego połączenia kolejowego między Lublinem a Łęczną oraz na rewitalizację linii kolejowej Chełm – Włodawa. Łączna wartość obu projektów to ok. 1,2 mld zł.

Jak przebiegać będzie nowe połączenie?

Jak zakomunikowała Anna Znajewska-Pawluk z zespołu prasowego PKP PLK, w ramach pierwszej inwestycji powstanie połączenie kolejowe między Lublinem, Łęczną i kopalnią węgla w Bogdance.

- Łącznie w ramach projektu powstanie 25 km jednotorowej zelektryfikowanej linii. Zaplanowano, że pociągi zatrzymają się na 12 nowych i dostępnych dla wszystkich pasażerów stacjach i przystankach" – podała spółka.

Pociągi zatrzymywać się będą na stacjach: Lublin Lotnisko, Trzeszkowice, Krzesimów, Ciechanki Krzesimowskie, Łęczna Szpital, Łęczna Akacjowa, Łęczna Polna, Łęczna Stara Wieś, Turowola, Puchaczów i Bogdanka. Budowa ma poprawić przewóz towarów i po jej zakończeniu podróże między Łęczną a stolicą regionu potrwają ok. 40 minut.

- Szacowana wartość budowy nowej zelektryfikowanej linii kolejowej Lublin – Łęczna/LW Bogdanka to ok. 736 mln zł netto, z czego dokumentacja projektowa wynosi 9,5 mln zł netto – podano.

Szybciej dojedziemy z Chełma do Włodawy

Natomiast rewitalizacja linii między Chełmem a Włodawą ma kosztować ponad 500 mln zł netto, z czego dokumentacja projektowa – ok. 9 mln z netto.

Inwestycja – poinformowała spółka – obejmie odnowienie ok. 41 km linii kolejowej nr 81 na odcinku Chełm-Olchówek, budowę ok. 10 km jednotorowej niezelektryfikowanej linii kolejowej przez Okuninkę do Włodawy, a także modernizację dziewięciu przestanków: Koza-Gotówka, Karolinówka, Ruda-Huta, Ruda-Opalin, Uhrusk, Wola Uhruska, Stulno, Sobibór, Okuninka Białe oraz budowę stacji Włodawa Miasto.

Jak podano, po zakończeniu inwestycji czas przejazdu między Włodawą a Chełmem ma wynosić ok. 53 minuty.

- Dzięki realizacji projektu możliwe będzie przywrócenie regularnych połączeń pasażerskich na tej linii – dodano w komunikacie.

Spółka PKP PLK poinformowała, że obie dokumentacje projektowe mają powstać do pierwszego kwartału 2027 r. Wykona je firma Infra Centrum Doradztwa Sp. z o.o.

Jak podano, oba projekty są realizowane w ramach programu Kolej Plus, a ich wartość sięga w sumie 1,2 mld zł. Na realizację programu w województwie lubelskim do 2029 r. przewidziano łącznie 3,5 mld zł.

(PAP)/pin/ pad/

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski