Przedłużenie alei Solidarności wybuduje Budimex

Artur Jurkowski
Wizualizacja nowego odcinka al. Solidarności.
Wizualizacja nowego odcinka al. Solidarności. Mosty Katowice
W sierpniu ratusz podpisze umowę na budowę przedłużenia al. Solidarności do węzła Dąbrowica na przyszłej obwodnicy Lublina. Inwestycję zrealizuje warszawski Budimex, który złożył najniższą cenowo ofertę.

- Upłynął już termin składania odwołań przez uczestników przetargu. Nikt nie wniósł zastrzeżeń do wyników. To dobra informacja, bo ewentualne odwołania mogłyby nawet okilka miesięcy opóźnić rozpoczęcie prac budowlanych - poinformował w poniedziałek Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Przetarg sprawdzi jeszcze Urząd Zamówień Publicznych. - Dokumentacja zostanie przesłana we wtorek. Sprawdzanie potrwa od 15 do 30 dni. Później będziemy mogli podpisać umowę z wykonawcą. Nastąpi to najpóźniej w pierwszej połowie sierpnia - dodał Kieliszek.

Budowa przedłużenia al. Solidarności to najkosztowniejsza inwestycja drogowa Lublina. Roboty pochłoną 319,3 mln zł. - Prace przy budowie ruszą we wrześniu, czyli tak, jak zakładał nasz harmonogram. Inwestycja potrwa dwa lata. Droga powinna być oddana do użytku w trzecim kwartale 2014 roku - zapowiedział Kieliszek.

Nowy odcinek al. Solidarności ma liczyć 5,8 km. Z czego 3,8 km będzie znajdowało się w granicach administracyjnych Lublina i to właśnie ten odcinek wybuduje ratusz. Nowa droga ma mieć status drogi ekspresowej, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Powstanie m.in. pięć wiaduktów, dwa mosty, ekrany akustyczne. Po wiadukcie będzie biegła m.in. al. Warszawska. Wybudowany ma być też węzeł Sławin, do którego w przyszłości przedłużone będą ul. Głęboka i Bohaterów Monte Cassino.

Budowa przedłużenia al. Solidarności w większości zostanie sfinansowana ze środków UE. Dofinansowanie sięgnie 85 proc. wartości inwestycji.


Nasze serwisy:
Serwis gospodarczy - Wybierz Lublin
Serwis turystyczny - Perły i Perełki Lubelszczyzny
Serwis dla fanów spottingu i lotnictwa - Samoloty nad Lubelszczyzną
Miasto widziane z samolotu - Lublin z lotu ptaka
Nasze filmy - Puls Polski

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 20

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

b
budimex
w Lublinie jest biuro oddziału Budimexu i biuro Rejonu, też sporo inżynierów zatrudnili w tym roku
O
OnLbn
Lepiej by było jakiś oddział Budimexu w Lublinie otworzyć, więcej pracy dla inżynierów.
e
evka
to Budimex tak wiele w Lublinie wygrywa i buduje. Jeszcze trochę, a będzie można umieścić przed wjazdami do Lublina - Lublin przebudował i częściowo wybudował Budimex - lotnisko, S17, przebudowanie ul. Mełgiewskiej, itd.
F
Fang
nie czyta ze zrozumieniem i innym to poleca.On myśli.Myśli że ekrany stanowiące 10% kosztu inwestycji / podaję za TV/ będą wykonane na całej długości .A gdzie to napisane?Chociaż nie jest to wykluczone pomimo twojej dobrej znajomości topografii.Inwestycje ocenisz po jej wykonaniu.Co do Świdnika to nie będę się wypowiadał .Pas 2.550 m długości ,blaszak ,wieża kontener.Droga do lotniska chyba nie jest ujęta w kosztorysie tego zadania.
m
mgr trąbka
5 wiaduktów 2 mosty to mniej więcej tyle ile zakłada obsługa drogowa portu lotniczego w Świdniku (w budowie), a ekrany akustyczne na wielopoziomowym skrzyżowaniu?.... bardzo ciekawe. Znam dobrze topografie miasta i wiem, że pomiędzy ul. Sławin a Skansenem jest zbocze o dużym spadku, osłona akustyczna 4 jezdniowej drogi na skarpie?, czyżby planowali ekrany akustyczne wysokości 15m? Poza tym to, że przyjęto ofertę 40% tańszą niż wstępne założenia oznacza, że wszystko zostanie zrobione na minimum kosztów.
F
Fang
"Powstanie m.in. pięć wiaduktów, dwa mosty, ekrany akustyczne". To napisane w artykule i kto czyta powinien rozumieć tekst.Droga ekspresowa poza miastem jest dużo tańsza.Koszty podnoszą obiekty inżynierskie ..
F
Fang
jest w błędzie .Władzom Lublina nie zależy na likwidacji Skansenu i ironia tu nie jest na miejscu a jak prowokacja to też niskich lotów.Jedyne o czym zapomniano to to o czym piszę wcześniej .Zamiast nasypów na których Al.Warszawska i zjazdy do Solidarności estakady a pod nimi parkingi do Skansenu i Ogrodu Botanicznego.
r
raspberry ice-crime
A co gdy Tusk pierdyknie za chwilę jak Gierek? Od 35 lat w wielu miejscach w Polsce stoją wiadukty w szczerym polu. Cena 0,5 MILIARDA za 5km drogi tylko ekspresowej to jeśli się nie mylę światowy rekord.
p
pan prezes
Jak ja nie lubię Lubelskiego Skansenu !!! Wreszcie go władze Lublina zlikwidują go skutecznie, dwu poziomowe skrzyżowania oraz 4 jezdniowa droga ekspresowa 50m od Skansenu i szybko będzie podobnie jak na skrzyżowaniu Solidarności z Kompozytorów, albo przy MacDonaldsie przy Puławskiej. Lublin w końcu to miasto a nie drewniana wioska (choćby nawet Skansen).
O
OO
Dla Budimexu budowa odcinka Lublin Piaski to sprawdzian oczywiście negatywny, końca roboty nie widać a organizacja to wielki bałagan. Solidarności to budowa w polu, to całe szczęście dla kierowców. Niech budują i 5 lat. Pozdrawiam Pana Nalewajkę mistrza w nadzorze wykonawców.
F
Fang
Czy potrafisz tylko klikać na kciuku do dołu ?Czy tylko na tyle cię stać ?Może troszkę wiedzy inżynierskiej ?Wymianie gruntu.Stabilizacji .Osiadaniu /konstrukcja/ bo o estetyce /architektura/ i przewietrzaniu doliny/urbanistyka/ pisałem już wcześniej.Nie, lepiej pisać słowo, nie bo nie.Żałosny bo niedouczony .
m
maronix
Ale ratusz poszedł po rozum do głowy i zasięgnął rady rzeczoznawcy, który orzekł że 1,5 mln zł zwycięskiej oferty wobec planowanych 5-6 mln na prace to za mało żeby należycie wykonać powierzone zadanie, więc odrzucono 2 najtańsze oferty. A w komentarzach na portalu zawrzało, że ustawka, że pewnie firma jakiegoś urzędasa złozyła 3 w kolejności ceny ofertę itd itp. Wam to nigdy nie dogodzi...
24h
Czy ta firma zapłaciła wszystkim podwykonawcom pieniądze na poprzednich inwestycjach?
M
Marcel
Kolego, jeśli nie masz pojęcia o zamówieniach publicznych, to po co komentujesz ?? To , że ktoś za jedyne kryterium przyjął cenę nie oznacza, że najtansza oferta oferuje najniższa jakość. Owszem może tak być, ale wszystko zależy od opisu przedmiotu zamówienia. Jeśli jest sporzadzony dobrze i zgodnie ze sztuką NIE MA MOWY aby oferta z najniższa ceną oferowała niska jakość. Jeśli chcesz tak opiszę ci dostawę samochodu, przy kryterium 100% ceny, że dealerzy zaoferują mi tylko Audi, BMW i Mercedesa, Lexusa czy Infinity, bo inne marki o niższej jakości nie spełnią wymogów minimalnych i wygra ten z .... najniszą ceną !! No i co kolego ? Najpierw posiedz parę lat w zamówieniach publicznych, poznaj prawa i zasady rządzace tą cześcią prawa, a potem wypisuj swoje rewelacje.
A
Anty Paliwo
znowu wybrali najniższą cenę! i znowu powtórzą się problemy!!! a ratusz udaje głupiego czy tam naprawdę nieuki pracują?!!! myślą że zaoszczędzili? przekonają się ma. na wiosnę!!!!!!!!!!!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie