Remont ulicy Filaretów: Utrudnienia mogą potrwać nawet do piątku

jaxa
Ulica Filaretów jest nieprzejezdna na odcinku od Jana Pawła II do ul. Zana
Ulica Filaretów jest nieprzejezdna na odcinku od Jana Pawła II do ul. Zana Małgorzata Genca
Czwartek, piątek, niedziela - jak w kalejdoskopie zmieniają się terminy otwarcia dla ruchu części remontowanej ul. Filaretów. Droga jest nieprzejezdna na odcinku od ul. Jana Pawła II do ul. Zana. Od czterech dni kierowcy korzystają z objazdów przez ul. Nadbystrzycką oraz Armii Krajowej i Bohaterów Monte Cassino. Towarzyszą im olbrzymie korki, opóźnienia mają autobusy komunikacji miejskiej. Sytuacja jest szczególnie trudna podczas południowych godzin szczytu komunikacyjnego.

Kiedy skończą się utrudnienia? - Droga powinna być w pełni przejezdna najpóźniej od piątku, 15 listopada - mówi Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Jeszcze na początku tego tygodnia ratusz zakładał inne terminy. Mówił co prawda, że roboty potrwają nie dłużej niż do 15 listopada, ale zapowiadał jednocześnie, iż jezdnia od strony os. Prusa będzie mogła być przejezdna od czwartku, piątku, a od strony os. Konopnickiej - w niedzielę wieczorem.

Te terminy szybko stały się jednak nieaktualne. - Przez ostatnie dni codziennie padał deszcz, co spowalniało tempo prac - tłumaczy Kieliszek.

Ratusz daje jednak cień szansy, że nitką od strony os. Prusa pojedziemy w niedzielę. - Jeśli nie popsuje się pogoda i nie wystąpią inne czynniki uniemożliwiające prace, to układanie asfaltu na tej jezdni skończy się w sobotę po południu. Wtedy będziemy mogli rozważyć otwarcie tej nitki dla ruchu - twierdzi Kieliszek.

Czy tak jednak będzie? Tego nie wiadomo.

Jedno jest natomiast pewne. Nawet wtedy, gdy otwarta dla ruchu będzie jedna z jezdni, to nie będą z niej korzystać autobusy komunikacji miejskiej. - Objazdy dla linii nr: 26, 31, 32, 37, 39 i 42 będą utrzymane przez cały okres remontu ul. Filaretów - zapowiada Justyna Góźdź, rzeczniczka Zarządu Transportu Miejskiego. I tłumaczy: - Pod względem logistycznym nie mielibyśmy możliwości każdorazowej reakcji na wprowadzane zmiany, chociażby w zakresie rozkładów jazdy.

Dopiero po zakończeniu prac na jezdni od strony os. Prusa drogowcy zaczną układać asfalt na nitce, która umożliwia przejazd od ul. Zana w kierunku ul. Jana Pawła II.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 55

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Antyżuk
Droższy i to znacznie. Pomijasz koszty jakie ponoszą mieszkańcy, jeżdżąc objazdami, stojąc w korkach... Owszem, ale to są papiery które łatwo jest zdobyć startując w konsorcjach lub w zasadzie od początku jako podwykonawca. A dowód mam, mam nawet taki zielony, wydany za czasów PRL, przez KMO... ponoć miał być ważny bezterminowo.
A
Antyżuk
Co prawda nie wiem gdzie jest tunel na ul. Kunickiego, ale wiem gdzie jest wiadukt z którym był i jest problem. To nie jedyny problem, o którym sie nie mówi, bo krecią robotę od początku robił ZDiM. A swoją drogą ciekawe skąd tyle błędów w dokumentacjach miejskich, a to podwójny plan zagospodarowania, a to nieaktualna podstawa wykonywania projektów rewitalizacji ogrodu Saskiego czy też wydawanie pozwoleń na budowę niezgodnych z prawem.

Mimo wszystko miło jest z kimś o odmiennym zdaniu podyskutować tu na forum na poziomie. Pozdrawiam.
j
jan kowalski
Zgoda. Istotą problemu w tych przetargach jest jak przygotowane są materiały przetargowe, na ile są szczegółowe, jaka jest jakość dostępnej dokumentacji technicznej. W przypadku tunelu, o ile jestem dobrze poinformowany, pominięte zostały między innymi instalacje wojskowe.
j
jan kowalski
To się oczywiście okaże, jeśli zamawiający czegoś nie ujął w zamówieniu przed przetargiem, a potem tego chce to musi dopłacić to jasne jak Słońce. Wszelkie straty są kosztem wykonawcy i nie dostanie za to dodatkowego wynagrodzenia, to też jasne. Zaś o dopuszczeniu lub nie danego podmiotu do przetargu decyduje komisja przetargowa, decyzję o odrzuceniu oferty można skutecznie zaskarżyć. Zaskarżyć można też warunki przetargu. Automatycznemu wykluczeniu podlegają zdaje się tylko ci oferenci który zerwali bądź nie podpisali umowy mimo wygranego przetargu. A co pisowni nazwy naszego miasta proponuję skorzystać z dowodu osobistego, może być mamy albo taty, na rewersie jest adres zamieszkania.
m
mieszkaniec skarpy
już dzisiaj jeździłem po filaretów (po nowym odcinku) jedna nitka jest już oddana , nawet pasy już namalowali
A
Antyżuk
Droższy raczej pozornie... bo pewnie niebawem się dowiemy jak o ogrodzie Saskim o zwiększonych wydatkach cichaczem. A opóźnienia, straty paliwa, czasu itp. nic nie kosztują ?? Jakby inwestycja była prowadzona z głową i właściwymi nakładami których po tempie i sposobie prowadzonych prac widać że ten wykonawca nie powinien być kiedykolwiek dopuszczony do przetargu w tubtinie (pisownia oryginalna, przepisana z pojazdów KM Lublin).
A
Antyżuk
Ale rozmawiamy o przetargach miejskich czy typu ,,projektuj i buduj'' ?? Bo dla wykonawcy w danej branży inwestor nie ma znaczenia, poza tym aby był wypłacalny...
j
jan kowalski
To akurat przetarg organizowany przez PKP - tu miasto nie głównym jest inwestorem.
c
czytelnik
będzie gdzie fotoradar postawić
A
Antyżuk
Panie Kowalski, a czemu w tego typu przetargach nie startują prawdziwe firmy jak Budimex czy Strabag ??
A
Antyżuk
Tak, już widziałem przetarg pt. projektuj i buduj na wiadukt na Kunickiego...
X
XXX
A to wiesz w ramach jakiego projektu jest realizowana ,,przebudowa'' Filaretów ??
c
ciemny lud
Rozumiem, że Antyżuk wszystkie swoje zadania zawsze kończył w terminie. Lekcje zawsze odrobione, biureczko uprzątnięte, tematy podkreślone, kubek umyty, piżamka w kostkę, taki doskonały - a tu ktoś śmie nie być doskonały -świat się wali - on będzie wymagał, mam nadzieję że nie zostanie nauczycielem.
Z
Zyga
W Panoramie Lubelskiej na pasku leci ,że jedna nitka jest już otwarta.
j
jan kowalski
Zdaje się, że komentarze powinny dotyczyć powyższego artykułu. Radzę przeczytać.
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie