Tysiące wagonów z chińskimi towarami wjeżdża do Polski. Na trasie są Lublin i Małaszewicze

Piotr Nowak
Piotr Nowak
Do sortowni Poczty Polskiej w Lublinie przybywa coraz więcej przesyłek dostarczonych drogą kolejową Poczta Polska
Mimo epidemii towary z Chin sprzedają się jak ciepłe bułeczki. Korzysta na tym Poczta Polska i port przeładunkowy w Małaszewiczach. - Ruch odbywa się na niespotykaną dotychczas skalę - informuje zarządca infrastruktury.

Od początku kwietnia Poczta Polska odnotowała wzrost przesyłek z Azji przewożonych koleją. O ile w 2019 r. przez port kolejowy w Małaszewiczach przewinęło się 10 proc. wszystkich przesyłek docierających z Chin, o tyle w pierwszym kwartale tego roku pociągi przewiozły aż 90 proc. ładunków.

- Dzięki bliskiej współpracy z Pocztą Chińską, Poczta Polska stała się bardzo ważnym partnerem na dynamicznie rozwijającym się rynku przesyłek z Azji. Kolejowy port przeładunkowy w Małaszewiczach oraz sortownia Poczty Polskiej w Lublinie odbierają przesyłki, które są nadawane z chińskich baz logistycznych w Chongqing, Tuanjiecun i Yiwiu - wyjaśnia Grzegorz Kurdziel, wiceprezes Poczty Polskiej ds. sprzedaży.

Wzrost zainteresowania przewozem towarów pociągami to efekt zawieszenia wielu połączeń lotniczych między Europą i Azją. Jednym z ważniejszych punktów na trasie z Chin do Unii Europejskiej (tzw. nowym jedwabnym szlaku) został w ostatnim czasie port kolejowy w Małaszewiczach w województwie lubelskim.

Przesyłki z Chin docierają do sortowni Poczty Polskiej w Lublinie. Od 2018 roku działa tu oddział celny, którego głównym zadaniem jest przyjmowanie towarów nadawanych w Azji do krajów UE. Tranzyt obejmuje odbiór kontenerów z przesyłkami w Małaszewiczach na granicy białorusko-polskiej, ich przewóz do urzędu wymiany w Lublinie, przyjęcie i opracowanie poczty oraz ekspedycję i przewóz przesyłek do europejskich urzędów wymiany.

Inwestują w Małaszewiczach
„Ruch odbywa się na niespotykaną dotychczas skalę. W kwietniu bieżącego roku wykorzystano optymalne możliwości obecnego układu torowego” - informuje spółka CARGOTOR z Grupy PKP Cargo. Firma zarządza Rejonem Przeładunkowym Małaszewicze, w tym stacją Kobylany obsługującą kolejowe przejście graniczne Brześć – Terespol.

W Świdniku na lotnisku wylądował duży transport maseczek z Chin

W kwietniu do Kobylan, po torze szerokim, wjechało i wyjechało 379 par pociągów towarowych z ponad 28 tys. wagonów. Miesiąc wcześniej było ich odpowiednio 377 i 27 tys. Dla porównania, w analogicznym okresie ubiegłego roku po torze szerokim przejechało 335 par pociągów towarowych i 25 tys. wagonów. „Przez Rejon Przeładunkowy Małaszewicze przejeżdża dziennie do 40 par pociągów po torach szerokim i normalnym” - czytamy w komunikacie spółki CARGOTOR.

W Małaszewiczach planowana jest budowa największego w Europie parku logistycznego, który ma obsługiwać wymianę towarów pomiędzy Chinami a Unią Europejską. Zarządca portu planuje inwestycje, które mają umożliwić zwiększenie przepustowości kolejowego przejścia granicznego Terespol – Brześć.

Spis Powszechny 2021: są pierwsze kary za odmowę spisania się

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie