Ul. Krańcowa: Będą światła na przejściu przy targowisku

Artur Jurkowski
Jacek Babicz
- Ciągle dochodzi tu wypadków, potrąceń z udziałem pieszych. Z przejścia korzysta bardzo wiele osób, głównie mieszkańcy robiący zakupy na pobliskim targowisku. Ale nie tylko. Tędy prowadzi najkrótsza droga do przychodni lekarskich i szkół - wylicza Marian Ignaciuk, przewodniczący zarządu dzielnicy Bronowice.

Chodzi o przejście przez ul. Krańcową na wysokości targu. Ratusz właśnie ogłosił przetarg na budowę tam sygnalizacji świetlnej. - Inwestycja zostanie zrealizowana w trybie zaprojektuj i wybuduj. To rzeczywiście jedno z najbardziej niebezpiecznych przejść dla pieszych na terenie miasta - podkreślał wczoraj Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

O poprawę bezpieczeństwa pieszych na przejściu od lat walczyli mieszkańcy Bronowic.

- Były różne pomysły. Ja uważałem, że najlepszym rozwiązaniem będzie kładka nad ulicą. Taka inwestycja byłaby jednak kosztowna, a poza tym wchodzenie po schodach na kładkę sprawiałoby kłopot osobom starszym, które często robią zakupy na targowisku - dodaje Ignaciuk.

Ratusz ostatecznie zdecydował się na budowę sygnalizacji świetlnej. Miesiąc temu radni miejscy przeznaczyli na ten cel 150 tys. złotych.

- Będzie to tzw. bezpieczna sygnalizacja, skoordynowana z cyklami świateł na skrzyżowaniach ul. Krańcowej z ulicą Pogodną oraz Drogą Męczenników Majdanka - wskazał Kieliszek.

- Z tego rozwiązania raczej nie będą zadowoleni kierowcy. Kolejne światła spowolnią ruch, ale jeśli sygnalizacja pozwoli ocalić choć jedno życie, to wydłużenie czasu podróży nie jest wygórowaną ceną - podkreśla Ignaciuk.

Nowa sygnalizacja ma być gotowa najpóźniej do końca listopada.
- Inwestycja nie jest skomplikowana. Nie wykluczamy, że zostanie zakończona przed tym terminem - stwierdził Kieliszek.

Policja nie dysponuje statystykami dotyczącymi tego konkretnego przejścia na ul. Krańcowej. Ma dane dotyczące całej ulicy.
- W tym roku w zdarzeniach na ul. Krańcowej został poszkodowany jeden pieszy - poinformował asp. Andrzej Fijołek z biura prasowego KWP w Lublinie. Dla porównania na al. Warszawskiej, Kunickiego, Zana rannych zostało po trzech przechodniów, a na Głębokiej, Nadbystrzyckiej i al. Tysiąclecia po dwóch. - Główny problem przejścia na ul. Krańcowej to jego długość. Piesi mają tam do pokonania cztery pasy ruchu. W wypadkach, do których tam dochodziło, poszkodowane były głównie dzieci oraz osoby starsze - dodawał Fijołek.


Nasze serwisy:
Serwis gospodarczy - Wybierz Lublin
Serwis turystyczny - Perły i Perełki Lubelszczyzny
Serwis dla fanów spottingu i lotnictwa - Samoloty nad Lubelszczyzną
Miasto widziane z samolotu - Lublin z lotu ptaka
Nasze filmy - Puls Polski


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Wideo

Komentarze 58

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

r
racuchowa średniostara

Marto trochę kultury zaprezentuj bo takim"racuchem" sama będziesz za kila lat i ani się obejrzysz jak się staniesz takim racuchem i czy nie będzie ci przykro jak usłyszysz epitety pod swoim adresem.

g
gość w Lublinie

Jestem bywalcem w tym rejonie i nie widzę problemu,żeby przejść na drugą stronę.Trzeba chwilę poczekać,aż przejadą samochody i po zapaleniu się świateł na skrzyżowaniach następuje luka w przejazdach aut umożliwiająca przejście .Szkoda pieniędzy,które mogłyby zostać wykrzystane na budowę chodników bo w niektórych miejscach jest ciężko przejść,żeby nie zwichnąć nogi/ul.Grabskiego w kier.Lidla/

l
lao

może zmniejszy to ruch tutaj, ciężarówki może wybiorą inną trasę zamiast stać na światłach

M
Marta

Właśnie jechałam dziś tamtędy kolejny raz. Jakiś stary dziadyga- sorry ale jak sobie przypomnę to jest to najłagodniejsze określenie- "przechodził" przez jezdnię. Właściwie przebiegł, przebiegł jak szczur patrząc się na samochody które hamowały z piskiem opon... Jak bogackiego- takiemu to tylko ostrzegawczy strzał w tył głowy. Nie mam litości dla takich matołów... Na czerwonym jak mu się spodoba pewnie też będzie biegał- ale jeśli trafi wtedy na mnie to przysięgam że nie zahamuję, przypierdzielę a później jeszcze palanta skroję na remont samochodu!!

M
M

no to po zainstalowaniu świateł szykuj się że nie będziesz "jeździł tą trasą" tylko pełzał tą trasą, mądralo niemyśląca

M
M

idąc twoim tokiem myślenia niedługo w lublinie będziemy mieli na każdej ulicy co 100 metrów sygnalizacje. HURRRRRRAAAAAAAA!!! Chciałabym tylko widzieć cwaniaka który to zsynchronizuje... pomyśl tylko koleś że nie tylko na bronxie ludzie starzy żyją! gdzieś indziej też są (szok????), a to nie jedyny targ w lublinie. na zana czy wilenskiej jakoś świateł tyle nie ma i ludzie dają radę... :/ tylko porąbany jakiś radny albo inna wsza na tyłku musiał gdzieś komus wejśc w 4 litery i mamy co mamy a właściwie mieć będziemy:/

M
M

i właśnie ci ludzie starsi są najgorsi! bo się pakują pod te koła jak lemmingi! życie ci niemiłe babciu? są inne sposoby niż włączanie do swego aktu dezintegracji obcych ludzi którzy siedzą za kółkiem! a jak ci miłe to rusz mózgownicą że jadący samochód to nie samolocik z papieru. niestety rzadko ruszają, więc włażą. dlatego właśnie KROWY. osobniki nieprzystosowane do życia w społeczeństwie powinny być izolowane a nie robione dla nich przejścia:/ DOH

M
M

jakiś kompleks masz koleś? też na bronowicach mieszkam ale światła w tym przypadku to jest już wyjście poza ramy debilizmu, wkładanie kasy w LPRD i utrudnienie życia kierowcom. bo świateł na tamtym odcinku jest już do bólu.

M
Marta

Większość ma rację. Ci piesi którzy tamtędy chodzą w większości (bo nie wszyscy-nie generalizujmy) po prostu nie używają mózgu. Ba- jeśli używają to jedynie po to żeby myśleć o sobie "jestem z tytanu" i mieć w nosie, że pchają się pod koła jadącego samochodu. Babcie lezą jak święte krowy "bo im się należy, przecież zakupy trzeba zrobić, tam targ!" a nie myślą że to jest jedna z główniejszych arterii miasta (nie potrafią ogarnąć tego chodząc do 500 metrów od domu). Przedsięwzięcie bezsensowne- przecież 100 metrów w jedną i 100 metrów w drugą stronę SĄ PRZEJŚCIA Z SYGNALIZACJĄ!!!! Po co szatkować drogę z wysokim wskaźnikiem ruchu drogowego na jeszcze mniejsze odcinki?:/ W głowie się nie mieści! Pasy zedrzeć z nawierzchni, postawić płotki, zasiać trawę i niech w końcu sąsiednie przejścia zaczną być używane przez tych samobójców pieszych!!! W razie czego przynajmniej będzie łatwiej udowodnić że się baba czy dziad wepchali pod koła! Ale jak będzie z tym przejściem? Też będą potrącenia? Why? Bo będzie się jakiś stary racuch pakował pod koła "bo maryśka z 3 piętra mówiła że tam promocja! Tanie żeberka! A że mnie potrącił- jego wina! PO CO TAK SZYBKO JECHAŁ?! PRZECIEŻ TU PRZEJŚCIE JEST! MAM PRAWO KORZYSTAĆ" :[ nóż się w kieszeni otwiera!!!

J
Janusz

Jest to jedno z bardziej bezpiecznych przejść w Lublinie, pod warunkiem, że piesi włączą myślenie. Pisałem już o tym kiedyś, piszę i teraz, popierając P. Wystarczy chwilę poczekać aż światła z lewej strony zablokują ruch samochodów. Dochodzimy do wysepki i czekamy na to samo. Pisze Sabina, że chodzi codziennie tędy dp pracy. Widocznie jest jeszcze za rano agby zaczęła myśleć. Dziwię się urzędnikom miejskim, że ulegli p. Ignaciukowi i organizacji przez niego prowadzonej. 150 tys. wyrzucone w błoto a i tak piesi będą musieli czekać na światło. Co do obiecywanej synchronizacji, to nie ma takich cudów. Jeśli uda się w jednym kierunku, to na na pewno w drugim jest to niemożliwe. Moim zdaniem, za ułamek tej kwoty należało zatrudnić tam na miesiąc "przeprowadzacza" na wzór tych dla dzieci, aby wszyskich miejscowych nauczyć tamtędy chodzić.

d
divers

Cztery pasy ruchu rozdzielone po dwa pasem zieleni, więc piesi mają do pokonania dwie drogi jednokierunkowe każda po dwa pasy. Jest wysepka i tam można a czasami powinno się poczekać. Sumując są tam dwa przejścia dla pieszych. Nieraz tak stoją że można lusterkiem urwać komuś rękę.

a
as

100m obok są dwa inne przejścia ze światłami! Ale przecież świętym krowom nie chce się iść 100m dalej. Jeżdżę tamtędy może z raz w tygodniu, a miałem tam już dwie sytuacje, że jakiś stary racuch wtargnął mi na jezdnię nawet nie patrząc czy coś jedzie.

a
as

Baranie, mieszkam na 10 piętrze. Gdybym mieszkał na 1, 2, 3 czy 4 to nawet bym nie wiedział co to winda!

a
as

Też będzie spowalniał ruch, ale przynajmniej nie będzie zatrzymywał go całkowicie. Uprzedzając argument, że nie wszyscy zwalniają przed radarem napiszę, że również nie wszyscy zatrzymują się na czerwonym.

m
mózgo

na kunickiego za wiaduktem jest seria 3 świateł - synchronizacja delikatnie mówią jeszcze nie nastąpiła. Ale mamy nadzieję na kolejne jest jeszcze kilka przejść dla pieszych, które można by wyposażyć w światła i wtedy to już tylko piesi będą z tej ulicy korzystać. Widać urzędnicy decydują bez zweryfikowania potrzeb - ale może jakaś znajoma firma nie ma roboty to się sygnalizację zrobi...

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3