Ulicą Wileńską trolejbusy pojadą w obu kierunkach

Artur Jurkowski
Lublinianie będą mogli korzystać już wkrótce z nowego połączenia trolejbusowego. Trakcja, która powstała wzdłuż ul. Wileńskiej i części ul. Głębokiej, umożliwą dojazd przez ul. Wileńską w kierunku ul. Zana.

- Budowa samej trakcji jest już zakończona. Trzeba jeszcze tylko uporządkować teren prac oraz postawić tablice informujące o tym, że inwestycja została wykonana przywsparciu funduszy Unii Europejskiej - poinformował wczoraj Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Nowy odcinek drogi dla trolejbusów ma ok. 1,4 km długości. Budowa pochłonęła 2,4 mln zł. - Prace ruszyły w październiku ub. roku. Obejmowały m.in. ustawienie 49 nowych słupów trakcyjno -oświetleniowych - wyliczał Kieliszek.

Trolejbusy pojawiły się na ul. Wileńskiej kilka lat temu. Powstała wtedy trakcja z Węglina przez LSM do ul. Głębokiej. Jeżdżą tędy pojazdy obsługujące linię 153 z Węglina na Majdanek. Jednak jadące w przeciwnym kierunku trolejbusy muszą omijać ul. Wileńską. Ich trasa wiedzie przez Filaretów i Zana. - Teraz otworzony zostanie ruch w obie strony - dodał Kieliszek.

- Z nowej trasy będą korzystały prawdopodobnie trolejbusy linii 153. Analizujemy jednak jeszcze sytuację, bo m.in. wielu pasażerów przyzwyczaiło się, że te pojazdy przejeżdżają przez Filaretów. Dlatego nie wykluczamy, że na Wileńską wprowadzimy np. linię 152 - zapowiedziała Justyna Góźdź, rzeczniczka Zarządu Transportu Miejskiego.

ZTM z uruchomieniem nowego połączenia czeka na zakończenie procedur tzw. odbioru technicznego inwestycji. - Prawdopodobnie trolejbusy zaczną jeździć Wileńską w obie strony od lipca, kiedy wejdą w życie wakacyjne rozkłady jazdy - dodała Góźdź.

Ratusz planuje, że do końca 2015 r. w Lublinie powstanie 26,8 km nowych dróg dla trolejbusów. Jeszcze w tym roku ma być gotowa "pajęczyna" na Unii Lubelskiej, Lwowskiej i Podzamczu. W przyszłym roku trakcje pojawią się m.in. na Bohaterów Monte Cassino, Zemborzyckiej i Diamentowej, trolejbusy będą też dojeżdżać na Felin.

Wideo

Komentarze 32

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
pasażer
Więc po co udzielasz? Trolejbus jest szybszy jak autobus. Przyśpieszenia trajtek ma zbliżone do auta osobowego. Po to jest budowana trakcja, aby zawsze była możliwość alternatywnego objazdu. Trolejbus jest tańszy w eksploatacji od autobusu o 20-25 w zależności od typu silnika. Silnik trolejbusu praktycznie jest niezniszczalny. W Lublinie większość Jelczy zostało przerobionych na trolejbus z autobusu-gdy padł silnik spalinowy, a koroserja jeszcze była dobra. Silnik w tych Jelczach ma jeszcze z Ziutka i pracuje świetnie mimo, że ma np. 30 lat.
Trolejbus nie zanieczyszcza powietrza, nie powoduje smogu. Jest cichszy od spalinowego silnika. Ropa jest z importu... Resztę poczytaj poniżej "chciałeś argumentów"-bo nie chcę się powtarzać. Resztę poszukaj sobie na forach trolejbusowych-będziesz zdziwiony w ilu krajach jest wykorzystywany w komunikacji miejskiej. USA, Japonia to zły przykład?
L
Lubelak
uważam że ŚRODOWISKO nie zawiezie Cię przez miasto. Tysiące samochód jeździ po mieście, a Ty myślisz że kilkanaście trolejbusów uratuje je?
L
Lubelak
Ja nie musze się leczyć, bo wiem że mam rację. Wiele razy tak było że wydarzył się wypadek i już trolejbusy stały jedne za drugim i nie miały jak przejechać, ale Twoim zdaniem to trolejbus przefrunie i pojedzie dalej, więc jak nie wiesz to nie udzielaj sie i nie obrażaj innych.
o
owsik
No to ją mata. Nie dyskutujta, tylko głosujta!
p
pasażer
Więc jaka napływowa wiocha, to takie obyczaje. A sztacheta potrzebna przez uzgodnieniami, czy dopiero po?
p
pasażer
To do ciebie xyz. Masz mokasyny z frędzelkami wieśniaku na drogi gruntowe?
p
pasażer
Po co smrodzisz na tym forum?
p
pasażer
Miedź to surowiec z Polski. Kabel produkcja Polska. Prąd z krajowych elektrowni. Przesył prądu to ludzie z Polski. Aby wyprodukować prąd potrzeba węgla, który wydobywają górnicy-Polacy i przewożą do elektrowni kolejarze z PKP Cargo-też Polak. To sa miejsca pracy kretynie!

Paliwo masz z importu. Kupując je naruszasz równowagę w handlu zagranicznym i wydajesz dewizy zamiast tworzyć rezerwy walutowe w kraju. Bogaci sie za to Rosja i twój ulubiony towarzysz Putin oraz jednostki trzymające władzę w krajach arabskich. A lud w tych krajach i tak bieduje. Kacap inwestuje w zbrojenia, a arab w luksusowe wynalazki (wyspy, wieżowce, tor F1) dla bogatych snobów.

Masz jeszcze coś do powiedzenia nieuku?
p
pasażer
Idź do innego lekarza. Zmień tabletki. Ten ciebie oszukuje i nie leczy.
p
pasażer
podziękuj nieudacznikowi Pruszkowskiemu i jego bandzie klakierów, którzy sami przyznali, że cyt. "nie uwzględnili w projekcie istniejących masztów oświetleniowych". A teraz Żuczek i wcześniej Wasilewski specjalnie z tym nic nie robią, aby jeszcze bardziej ośmieszyć poprzednika. Wyszło jak zawsze. Kompromitacja miasta, POlityków, projektanta, ich kompetencji i estetyki.
m
mm
myśli o ważniejszych takich jak ŚRODOWISKO!!
e
em
ten stanisław to jakieś indywidum w pijanym widzie?
x
xxx
Trolejbusy forever !!!
L
Lubelak
Wydawanie takich dużych kwot na trakcję i nowe trolejbusy, to jest zły pomysł. Lublin nie jest przygotowany na taką komunikacje. Autobusy lepsze są niż trolejbusy. Wystarczy że będzie wypadek na drodze i trolejbus już stoi, bo niestety nie ominie zablokowanej drogi, a autobus zawsze może pojechać inną trasą. Ten kto wydaje tyle kasy na trolejbusy, nie myśli o takich ważnych rzeczach.
G
Gość
Popatrz człowieku, co dzieje się z paliwami... popatrz, co dzieje się z zanieczyszczeniem miast... jakie olbrzymie pieniądze pcha się w konstruowanie silników emitujących coraz mniej toksycznych gazów - a za to płaci NIKT INNY, jak ten, który kupuje - czy to sam pojazd, czy usługę...
Uważam, że inwestować w komunikację opartą NIE NA SILNIKACH SPALINOWYCH jest warto - czasy, kiedy - jeśli chodzi o dostęp do TANICH paliw płynnych (ropa, benzyna itp) już są za nami. Jakbyś nie zauważył - nawet wyprodukowanie trolejbusa jest tańsze...
W sumie, dla miast - same korzyści: mniej smrodu w powietrzu, ciszej... no i, poza jednorazową inwestycją, eksploatacja tańsza.
Tramwaje nie stoją w korkach? Obyś się nie zdziwił...
Dodaj ogłoszenie