MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Umowa na projekt przebudowy bocznicy kolejowej w Lublinie podpisana. Prace pochłoną ponad 2 mln złotych

Jakub Sarek
Łukasz Kaczanowski/archiwum
Blisko 2,3 mln zł pochłonie opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy bocznicy kolejowej PKP Intercity w Lublinie. Ma być gotowa za rok.

Za sprawą tej inwestycji ma powstać 150 nowych miejsc pracy. Chodzi o przebudowę bocznicy kolejowej PKP Intercity w rejonie dworca Lublin Główny, gdzie serwisowane są pociągi państwowego przewoźnika. Podpisał on właśnie umowę na sporządzenie dokumentacji projektowej dla tego przedsięwzięcia. Warty 2,274 mln zł kontrakt zdobyło konsorcjum firm Infrares z Warszawy (lider) oraz BDK z Lublina (partner).

- W ramach inwestycji przebudowany zostanie układ torowy, powstanie m.in. hala utrzymania wraz z zapleczem administracyjno-warsztatowym, posterunek rewidencki, drogi technologiczne oraz sieć trakcyjna. Zrealizowanych zostanie także szereg prac modernizacyjnych, związanych z oświetleniem, punktami grzania 3kV czy instalacją sanitarną - informuje Cezary Nowak, rzecznik PKP Intercity.

I dodaje:

- Inwestycja pozytywnie wpłynie również na warunki pracy oraz bezpieczeństwo na bocznicy. Renowacji ulegną bowiem zaplecza techniczno-magazynowe, jak również socjalne.

Jak przekonuje państwowy przewoźnik, konsekwencją inwestycji będzie wzrost zatrudnienia w lubelskiej bocznicy z 250 do 400 osób.

Kolejowa spółka na przygotowanie dokumentacji projektowej daje rok od daty podpisania umowy. Wtedy pozna także szacunkowy koszt rozbudowy lubelskiej bocznicy. Roboty w tym zakresie mają się zakończyć najpóźniej w 2026 r.

W przyszłości pracę w przebudowanej stacji może znaleźć część absolwentów Zespołu Szkół Transportowo-Komunikacyjnych w Lublinie. Wiosną 2023 r. placówka podpisała z PKP Intercity umowę o współpracy m.in. w obszarze praktyk i zajęć teoretycznych.

- W 2024 r. roku PKP Intercity podpisało także porozumienie z Politechniką Lubelską, w którym strony zadeklarowały bieżącą wymianę informacji dotyczących możliwych obszarów współpracy w zakresie prowadzonych prac badawczo-rozwojowych (B+R) oraz możliwości wdrożenia wyników tych prac w praktyce - wskazuje Cezary Nowak.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Eurowybory 2024. Najważniejsze "jedynki" na listach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski