- Podpisaliśmy właśnie umowę na wykonanie prac i w ciągu tygodnia przekażemy teren firmie, która je wykona - zapowiada Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.
Dla kierowców ta informacja oznacza jedno - utrudnienia w ruchu związane z pracami drogowymi. Ratusz czeka jeszcze na propozycje organizacji ruchu. Ale już wiadomo, że łatwo nie będzie.
- W grę wchodzi wyłączenie z ruchu jednej jezdni, co oznacza, że kierowcy w obu kierunkach jeździliby tylko jedną - mówi Kieliszek.
Na większości ulic taka zmiana spowodowałaby sporą zapaść drogową. Na Diamentowej może być jeszcze gorzej. Dlaczego? Około 900-metrowy odcinek Krochmalnej i Diamentowej między Nadbystrzycką a Wrotkowską to najbardziej zatłoczona trasa w Lublinie.
W ciągu godziny (podczas szczytu komunikacyjnego) pojawia się tam prawie 9,8 tys. aut.
Dodatkową komplikacją jest to, że niespełna 150 metrów od skrzyżowania Diamentowej z Krochmalną jest rozbierany wiadukt kolejowy nad pierwszą z tych ulic. Utrudnienia mogą tam potrwać nawet do końca roku.
- Organizację ruchu na skrzyżowaniu będziemy dostosowywać do tej w rejonie wiaduktu kolejowego - informuje Kieliszek.
O poprawę bezpieczeństwa na skrzyżowaniu od lat dopominali się mieszkańcy. Chcieli ustawienia tam sygnalizacji świetlnej. Ratusz poszedł dużo dalej - skrzyżowanie zostanie przebudowane na dwupoziomowe.
Estakada umożliwi autom jadącym na wprost przejazd między mostem na Bystrzycy a wiaduktem kolejowym, czyli w ciągu ulic Krochmalna - Diamentowa.
Pod estakadą powstanie rondo, gdzie ruch będzie sterowany za pomocą sygnalizacji świetlnej.
- Pierwsza faza robót obejmie prace przy palowaniu terenu i wykonaniu fundamentów pod przyszły wiadukt - opisuje Kieliszek.
Ratusz zapowiada, że na żadnym etapie prac nie dojdzie do całkowitego zamknięcia skrzyżowania.
- Udało się nam uniknąć takich drastycznych posunięć przy przebudowie skrzyżowania Solidarności, Sikorskiego, gen. Ducha, uda się też w przypadku Diamentowej i Krochmalnej - twierdzi Kieliszek.
Przebudowa skrzyżowania potrwa do połowy kwietnia 2019 roku.
- W tej części miasta kierowcom zacznie być naprawdę trudno. Nałożą się na siebie cztery wielkie inwestycje drogowe: dwie nasze i dwie kolejowe - wskazuje Kieliszek.
Miejskie roboty to budowa przedłużenia Dywizjonu 303 na odcinku od Kunickiego do Wrotkowskiej i przebudowa skrzyżowania Diamentowej z Krochmalną.
PKP zaś przebudowuje (w ramach modernizacji linii kolejowej Lublin-Warszawa) dwa wiadukty: nad ul. Diamentową, a już wkrótce - prawdopodobnie jeszcze przed Wielkanocą - ruszą prace przy obiekcie nad Janowską.
POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:
Zobacz też: SUV-y na salonie samochodowym w Genewie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?