Do końca 2015 r. PKP Intercity planują wydać na modernizację taboru około 4 mld złotych. Za te pieniądze kolej kupi między innymi nowoczesne składy Pendolino, ale nie tylko. - Modernizujemy wagony, którymi dziś dysponujemy. Cała ta operacja służy temu, aby w kolejnych latach spółka dysponowała większą ilością taboru nowego lub zmodernizowanego niż tego starszego. Dzięki temu nasi pasażerowie korzystali będą z bardziej komfortowych pociągów - informuje Beata Czemerajda z biura komunikacji PKP Intercity SA Centrala Spółki.
Trasa Lublin - Warszawa będzie jedną z trzech, na które trafią wagony wycofane z innych części kraju. Dzięki temu będziemy mogli przejechać się wagonami, wyposażonymi między innymi w klimatyzację, nowsze systemy zamykania drzwi, czyli takimi, jakie obecnie kursują po innych częściach Polski między innymi na trasie Warszawa - Trójmiasto.
Proces wymiany taboru ma zacząć się jeszcze w tym roku, ale będzie on długotrwały i PKP Intercity planują jego zakończenie dopiero w 2015 r.
Trasa Lublin - Warszawa nie będzie jedyną, jaka zostanie wzmocniona sprzętem wycofanym z innych części kraju. Lepszy tabor z odzysku pojawi się też na trasach łączących stolicę z Białymstokiem i Kielcami.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?