- Zarząd Dróg Wojewódzkich poinformował dzisiaj firmę Doren, że odstępuje od umowy ze względu na brak postępu prac. W obecnej sytuacji nie widzimy możliwości realizacji inwestycji przez tę firmę - informuje Beata Górka, rzeczniczka marszałka.
Prace na obu budowach powinny trwać od maja, tymczasem do tej pory krążyły dokumenty między firmą Doren z Warszawy, a Zarządem Dróg Wojewódzkich. - Doren ciągle nie ma podwykonawcy na roboty drogowe, ale firma nadal deklaruje, że skończy inwestycje - usłyszeliśmy rano od Andrzeja Gwozdy, dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich w Lublinie. Informację o tym, że Zarząd wycofał się ze współpracy z Dorenem dostaliśmy kilka godzin później.
Sprawą niezrealizowanych inwestycji, na które Doren wygrał przetarg, zajmowała się także specjalna komisja, którą kilka tygodni temu powołał marszałek Krzysztof Hetman.
Jakie będą kolejne kroki?
- Musimy mieć od firmy Doren potwierdzenie zerwania umowy oraz dokumentację dotyczącą inwentaryzacji tego, co do tej pory zostało zrobione. Jak najszybciej chcielibyśmy ogłosić nowe przetargi - informuje rzeczniczka Beata Górka.
Przypomnijmy, że Doren w trakcie obu postępowań jako podwykonawcę podawał firmę z Chorwacji, ale potem się z tego wycofał. Firma, która nie miała swojej strony internetowej wygrała, bo przedstawiła najtańszą ofertę. Andrzej Gwozda, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Lublinie tłumaczył, że winne tej sytuacji jest obowiązujące w Polsce prawo o zamówieniach publicznych, które został zliberalizowane przed budową dróg na Euro 2012. - Teraz do przetargu może przystąpić firma bez żadnego doświadczenia w takich inwestycjach, wystarczy, że przedstawi podwykonawcę. Sprawdzamy jedynie prawdziwość dostarczonych dokumentów, wpis do KRS. Firma nie ma obowiązku posiadania strony www. Trudniej też prześwietlić kogoś z zagranicy – mówił nam na początku czerwca dyrektor Gwozda.
Budowa obwodnicy Chodla i 27-kilometrowego odcinka drogi Wysokie – Frampol musi się zakończyć do końca 2014 roku, aby Lubelszczyzna nie musiała zwracać unijnej dotacji. Budowa drogi Wysokie-Frampol kosztuje 89 milionów złotych, obwodnica Chodla to wydatek wysokości 65 milionów złotych.
- Analizujemy dokumenty, więc nie chciałbym sprawy komentować. Na pewno chcemy załatwić ją polubownie - usłyszeliśmy od Włodzimierza Stańczuka, prezesa firmy Doren. W rozmowie z nami podtrzymał on deklarację, że jego firma skończyłaby inwestycję na czas. Dodał też, że jeszcze w poniedziałek zgłaszał podwykonawców. W czasie rozmowy nie odpowiedział na pytanie, jakie inne inwestycje drogowe zrealizował do tej pory Doren.
Zarząd Dróg Wojewódzkich odstąpił dziś także od umowy z firmą Hydrogeo, która miała realizować rozbudowę dziesięciokilometrowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 747, od Konopnicy do Kamienia. Ta inwestycja kosztuje 44 miliony złotych.
- W tym przypadku także nie widzieliśmy efektów. W zarządzie firmy Hydrogeo powtarzają się te same nazwiska, co w w przypadku Dorenu - zaznacza dyrektor Andrzej Gwozda.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?