Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

ZTM Lublin: Więcej trolejbusów i nowe linie

Małgorzata Szlachetka
Linia 158 ma jechać aż do pętli przy Granitowej. Według nowej koncepcji, w dni powszednie po Lublinie będzie kursować 326 pojazdów dziennie - 231 autobusów i 95 trolejbusów
Linia 158 ma jechać aż do pętli przy Granitowej. Według nowej koncepcji, w dni powszednie po Lublinie będzie kursować 326 pojazdów dziennie - 231 autobusów i 95 trolejbusów archiwum
ZTM przedstawił w czwartek projekt nowego układu linii autobusów i trolejbusów w Lublinie. Wprowadzenie zmian planowane jest na wrzesień

Liczący prawie 200 stron projekt układu linii autobusów i trolejbusów trafi teraz m.in. na biurka miejskich radnych i przedstawicieli rad dzielnic. Propozycje Public Transport Consulting z Redy (firma wygrała miejski przetarg na opracowanie badania transportowego z Lublina) zostały już skonfrontowane z tym, co zamierza ZTM Lublin.

Lublin stawia na tabor ekologiczny: trolejbusy będą obsługiwać 13 linii. Tak jak obecnie mają jeździć linie nr 150, 151, 153, 155, 156, 160 oraz 9. Jednak numeracja tej ostatniej może się zmienić, np. na 159. Inaczej pojadą trolejbusy nr 152, 154 i 158. Na przykład linia 152 ma zostać przedłużona od Filaretów, przez Jana Pawła II, Armii Krajowej, Bohaterów Monte Cassino i al. Kraśnicką do pętli Węglin. Do pętli przy ulicy Granitowej ma być wydłużona trasa trolejbusu nr 158. Obecnie kończy ona bieg na przystanku Zana ZUS.

Nowa linia nr 162 ma się zaczynać na Porębie, a kończyć przy Mełgiewskiej. Planowana linia trolejbusowa 168 pojedzie tak jak autobus nr 28, ale trasa ma być skrócona do pętli Węglin. Z kolei nowa linia nr 170 zasadniczo będzie pokrywać się z trasą obecnego autobusu nr 17.

Jak pojadą autobusy? 21 linii tzw. podstawowych ( 2, 3, 6, 7, 10, 13, 14, 15, 18, 20, 26, 29, 31, 32, 34, 39, 40, 42, 55, 57 i 74) ma kursować co 15 minut. Na linie zakwalifikowane jako uzupełniające przyjdzie nam czekać 30 minut - ten status mają mieć autobusy nr 1, 8, 21, 23, 25, 27, 30, 37, 44, 45 oraz 47. W przypadku 11 tzw. linii marginalnych mowa jest z kolei o "kursach dopasowanych do potrzeb obsługiwanej społeczności". Ma to dotyczyć linii nr 12, 16, 19, 22, 36, 50, 54, 70, 78, 79 i 85.

- W przyszłości, po planowanej modernizacji układu drogowego w rejonie skrzyżowania Al. Racławickich z ulicami Sowińskiego i Poniatowskiego, dodatkowo proponuje się uruchomienie nowej linii 46, stanowiącej szybkie połączenie południowych i północnych dzielnic mieszkaniowych Lublina, skrajem Śródmieścia - czytamy w projekcie nowego układu połączeń.
Skrócenie jednej linii autobusowej może się wiązać z jednoczesnym wydłużeniem innej.

- Na Sławinie trasę linii nr 18 skrócono do pętli Zbożowa, ponieważ na dalszym odcinku jej trasy - do pętli Sławinkowska - zastąpi ją linia 20, którą z kolei na odcinku do Dębówki zastąpi nowa linia 30 - informuje ZTM Lublin.

Inne zmiany? Na przykład trasa linii nr 10 ma być skrócona do pętli Mełgiewska WSEI. Inaczej pojedzie "czternastka", która zamiast skręcać z Narutowicza w Piłsudskiego ma kursować do pl. Wolności, a dalej Bernardyńską, Zamojską i al. Unii Lubelskiej. Efektem ma być zmniejszenie liczby kursów linii nr 9. Z kolei skróconą trasę 26 ZTM chce zrekompensować kursami autobusów nr 31 i 152. Inaczej pojedzie też 57.

Wprowadzenie zmian planowane jest na wrzesień. Etap wysyłania uwag przez mieszkańców ma się zacząć na początku czerwca.


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski