Biała Podlaska. Zagadkowy transport odpadów niebezpiecznych z licznymi błędami

RG
Udostępnij:
Aż cztery różne podmioty poniosą odpowiedzialność za przewóz odpadów niebezpiecznych z licznymi nieprawidłowościami. Oprócz przewoźnika, odpowiedzą z to także nadawca, załadowca i odbiorca feralnego ładunku.

Inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie w czwartek (4.11) w Worońcu (gm. Biała Podlaska) na drodze krajowej nr 2 zatrzymali do rutynowej kontroli samochód ciężarowy. Przewoził 2 220 kg odpadów ropopochodnych posiadających status odpadów niebezpiecznych. Ładunek był umieszczony w 21 bębnach stalowych - beczkach.

Zgodnie z kartami przekazania odpadu transport realizowano z Małaszewicz do Gliwic. W karcie przekazania odpadów widniał inny przewoźnik, a transport zatrzymano w kierunku do Małaszewicz (gm. Terespol). Z uwagi na niezgodności ze stanem faktycznym inspektorzy zaczęli mieć wątpliwości, co do legalności przewozu.

O zdarzeniu natychmiast poinformowany został Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska. Na miejsce przyjechał inspektor ochrony środowiska w celu ustalenia m.in. legalności oraz rodzaju przewożonych odpadów. Z uwagi na nieprawidłowy sposób ustawienia kilku beczek wiekiem do dołu, niezwykle istotne okazało się jednoznaczne określenie, jaki faktycznie odpad jest w nich przewożony. Okazało się, że są to pozostałości oleju napędowego i benzyn o właściwościach łatwopalnych.

Ustalono także, że ładunek odpadów faktycznie należy do przedsiębiorcy z Małaszewicz, który nadał go w połowie października (13.10) w celu unieszkodliwienia przez podmiot z Gliwic. Z uwagi na stwierdzone przez odbiorcę niezgodności dotyczące rodzaju i zawartości ładunku, nakazano firmie będącej ich właścicielem zabranie odpadów z powrotem do Małaszewicz.

Wobec przewoźnika zostanie wszczęte postępowanie administracyjne. Zagrożone jest karą pieniężną do 10 tys. zł za przewóz towaru niebezpiecznego z całą masą błędów: bez dokumentu przewozowego, w sposób niepozwalający na jego identyfikację, z naruszeniem przepisów dotyczących rozmieszczania i mocowania ładunków, oraz bez wymaganego oznakowania sztuk przesyłki lub opakowania zbiorczego.

W związku ze stwierdzonymi naruszeniami wszczęte zostały także postępowania administracyjne wobec pozostałych uczestników przewozu tj. nadawcy, załadowcy i odbiorcy. Mają pomóc w określeniu ich odpowiedzialności za stwierdzone naruszenia.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Renault zamyka działalność w Rosji

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie