Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa Trasy Zielonej. Nową arterią pojedziemy jesienią przyszłego roku

Artur Jurkowski
W związku z budową Trasy Zielonej wyburzonych ma być ok. 23 obiektów, ale nie ma wśród nich budynków mieszkalnych
W związku z budową Trasy Zielonej wyburzonych ma być ok. 23 obiektów, ale nie ma wśród nich budynków mieszkalnych Małgorzata Genca
Duże zmiany w wyglądzie ul. Młyńskiej w rejonie drogowego "saksofonu", przy połączeniu z ul. Lubelskiego Lipca '80. Z poboczy zniknęły wielkie billboardy reklamowe. - Ich demontaż jest związany z przygotowaniem terenu pod budowę przedłużenia Trasy Zielonej - poinformował wczoraj Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Nowa arteria ma mieć ok. pół kilometra długości. Zacznie się przy al. Piłsudskiego, czyli tam, gdzie kończy się ul. Lubelskiego Lipca '80 i połączy się z odcinkiem Trasy Zielonej, który powstał przy nowym stadionie miejskim. - Nowa ulica będzie miała dwie jezdnie, każda z trzema pasami ruchu - przypominał Kieliszek.

Obecnie trwają głównie prace ziemne. - Wykonywane jest palowanie, czyli wzmacnianie gruntu pod budowę wiaduktu o długości ok. 60 metrów, po którym Trasa Zielona będzie przebiegała nad ul. Dworcową. Uporządkowana została zieleń - wyliczał wczoraj Karol Kieliszek.

"Uporządkowanie zieleni" to nic innego jak wycinka m.in. 274 drzew rosnących na terenie, przez który będzie biegła Trasa Zielona.

Budowa nowej drogi będzie wymagała przeprowadzenia wyburzeń ok. 23 obiektów. - Wśród nich nie ma żadnych budynków mieszkalnych. Głównie są to garaż, wiaty magazynowe, ogrodzenia - precyzował Kieliszek.

Same prace z branży drogowej mają ruszyć wiosną przyszłego roku. Wzdłuż nowej trasy powstaną chodniki, ścieżki rowerowe. Ma być też tam wybudowana trakcja trolejbusowa. W przyszłości ul. Młyńska będzie drogą ślepą. Powstanie tam ok. 40 miejsc parkingowych. Nowe parkingi pojawią się także w rejonie wiaduktu nad ul. Dworcową.
Roboty mają potrwać do końca września 2015 r.

Budowa przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca '80 pochłonie 27,7 mln zł. Ale nie wszystkie koszty spadną na ratusz. Inwestycja jest realizowana przy wsparciu z funduszy UE. Magistrat otrzymał na ten cel dofinansowanie w wysokości 17,9 mln zł, ale liczy, że ta kwota wzrośnie do 85 proc. wartości robót.

Decyzja o ostatecznej wysokości dofinansowania powinna zapaść w przyszłym roku.


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski