Dla kogo jest Polski Bon Turystyczny? Pytamy ZUS

Piotr Nowak
Piotr Nowak
Duże zainteresowanie bonem turystycznym. Ustawa o nowym świadczeniu weszła w życie 18 lipca. Trwa rejestracja firm turystycznych i organizacji pożytku publicznego zainteresowanych udziałem w programie. Kto może uzyskać świadczenie? Jakie warunki trzeba spełnić? Pytamy Piotra Olewińskiego z biura prasowego ZUS.

Kto może uzyskać bon turystyczny?
Świadczenie w formie bonu będzie przyznawane na dziecko, na które przysługuje świadczenie wychowawcze lub dodatek wychowawczy Rodzina 500 plus. Dotyczy to także dzieci, których rodzice pobierają świadczenie rodzinne za granicą i 500 plus im się nie należy. Na każde dziecko przysługuje jeden bon w wysokości 500 zł. W przypadku dziecka z niepełnosprawnością - dodatkowy bon w wysokości 500 zł. Za pomocą bonu będzie można płacić za usługi hotelarskie i imprezy turystyczne na terenie Polski. Bon jest ważny do 31 marca 2022 r. i nie podlega wymianie na gotówkę ani inne środki płatnicze.

Co trzeba zrobić, żeby otrzymać bon?
Realizacja tego świadczenia odbywa się przez Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. W sobotę na PUE ZUS ruszyła rejestracja podmiotów turystycznych do programu PBT. Natomiast za kilka dni wchodząc na PUE będzie można dokonać już także aktywacji bonu. Otrzymamy wtedy kod, za pomocą którego zapłacimy podmiotowi turystycznemu. Kiedy dokonamy płatności bonem, otrzymamy potwierdzenie SMS-em. Profil na PUE, niezbędny by skorzystać z programu, można założyć m.in. przy pomocy Profilu Zaufanego oraz bankowości elektronicznej.

Czytaj także

Gdzie będzie można zrealizować bon? Według informacji Polskiej Organizacji Turystycznej, w poniedziałek do programu przystąpiło ponad 1400 przedsiębiorców i organizacji pożytku publicznego.
Lista zarejestrowanych podmiotów będzie udostępniana na stronach Polskiej Organizacji Turystycznej. POT ma też ustalać prawo do bonu na podstawie danych z Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej i sprawdzać uprawnienia podmiotów turystycznych.

Gdzie można uzyskać więcej informacji w sprawie świadczenia?
Od piątku pod numerem telefonu 22 11 22 111 funkcjonuje całodobowa infolinia. Pytania dotyczące bonu można też przesyłać mailem na adres bon@zus.pl. Pod numer infolinii mogą dzwonić zarówno osoby prywatne, które chcą skorzystać z PBT jak i podmioty turystyczne, które chcą przystąpić do programu. Konsultanci wyjaśniają wszelkie wątpliwości dotyczące między innymi prawa do bonu.

Czytaj także

Wrócą handlowe niedziele?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3