Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dworzec łapie poślizg. I to duży. Czy pasażerowie skorzystają z niego w przyszłym roku?

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Adrian Tomczyk
Kolejne opóźnienie w budowie dworca metropolitalnego. Budimex, który wykonuje prace mówi, że nie „wyrobi” się z budową do końca lutego 2023 r. Chce przesunięcia terminu na koniec przyszłego roku.

Czarne chmury nad budową dworca metropolitalnego dla komunikacji autobusowej w Lublinie. Budimex chce kolejnego przesunięcia terminu zakończenia prac. Jeśli miasto pójdzie wykonawcy na rękę to inwestycja skończy się prawie półtora roku później niż pierwotnie wskazywała umowa.

- Wykonawca złożył formalny wniosek o zmianę terminu realizacji inwestycji do 31 grudnia 2023 roku – informuje Justyna Góźdź z biura prasowego ratusza. I dodaje: - Teraz wniosek jest analizowany i weryfikowany.

Budowa dworca ruszyła w styczniu 2021 r. Pierwotnie prace miały się zakończyć 29 lipca 2022 r. Firma Budimex wystąpiła jednak w marcu tego roku o przesunięcie tej daty. Chciała dostać 11 miesięcy więcej na ukończenie robót. Ratusz zgodził się na wydłużenie pracy „tylko” o siedem miesięcy. Obecny – obowiązujący ciągle – termin zakończenia inwestycji to 28 lutego 2023 r.
W październiku pojawiła się informacja o tym, że harmonogram robót jest znowu zagrożony. Formalnie nie było jednak zgłoszenia ze strony wykonawcy. Wpłynęło ono dopiero teraz. Budimex wskazał zarówno termin zakończenia prac jak i przyczyny, dla których nie jest w stanie „wyrobić” się z robotami.

- Wykonawca we wniosku wskazał trudności w dostępności do materiałów i urządzeń, z uwagi na sytuację gospodarczą oraz wojną w Ukrainie – precyzuje Góźdź.

Budynek dworca będzie miał 51 metrów długości i 25 szerokości. Nad ziemią będą dwie kondygnacje (8 metrów wysokości), trzecia została zlokalizowana pod ziemią. To parking dla samochodów osobowych. Pomieści 174 auta.
W przyszłorocznym budżecie Lublina na roboty przy dworcu zarezerwowano 104 mln zł.

- W budynku dworca zakończono prace przy budowie konstrukcji żelbetowych i stalowych. Dach na części nieużytkowej i użytkowej został zabetonowany - wykonano izolację z membrany z warstwą styropianu oraz wykonano instalację odwadniającą, natomiast w części użytkowej zamontowano wszystkie 30 donic do sadzenia drzew na dachu oraz rozpoczęto montaż placu zabaw – relacjonuje Góźdź.

Zaawansowanie prac jest na poziomie ok. 80 proc.

W garażach podziemnych trwa montaż instalacji wewnętrznych. W budynku kładzione są instalacje wewnętrzne oraz wykonywane konstrukcje pod fasady aluminiowe, instalacje wentylacyjne i elektryczne. Wokół dworca wykonano wszystkie podbudowy z kruszywa i trwają przygotowania do układania warstw bitumicznych oraz zabetonowano wszystkie zatoki postojowe.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski