Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Emperia sprzedaje Stokrotkę, Delimę i inne spółki detaliczne

EP
Emperia, największa firma województwa lubelskiego, rozpoczyna proces aukcyjny, którego celem jest sprzedaż spółek z segmentu detalicznego. Chodzi m.in. o sklepy Stokrotka i Delima.

- Notujemy bardzo duże zainteresowanie wyrażane zarówno przez inwestorów branżowych, jak i inwestorów finansowych odnośnie segmentu detalicznego - informuje Artur Kawa, prezes zarządu Emperia Holding SA.

Emperia liczy, że za transakcję dostanie minimum 900 mln zł.

Proces sprzedaży rozpoczął się w poniedziałek, 20 czerwca. Na propozycje od potencjalnych nabywców Emperia czeka do końca sierpnia 2011 r. Zakłada, że jeszcze w tym roku podpisze umowy sprzedaży.

Skład dywizji detalicznej Grupy Emperia to w tej chwili następujące sklepy: Stokrotka (184), Delima (8), Społem Tychy (24) i Maro Market (19).

Przypomnijmy, że na początku roku Emperia podpisała umowę inwestycyjną, na mocy które firma Eurocash ma przejąć od niej spółkę Tradis (dystrybucja).

Prezes Kawa zapowiadał wówczas, że Emperia skoncentruje się w najbliższym czasie na rozwoju sieci detalicznej. Decyzja o jej sprzedaży nieco zaskoczyła ekspertów. - Prawdopodobnie Emperia widzi dla siebie możliwości osiągnięcia większego zysku w innych segmentach - tłumaczy Robert Wolanin, dyrektor Domu Maklerskiego IDM S.A. w Lublinie.

Zobacz także:
=> Kawa: Emperia obroni się przed przejęciem przez Eurocash
=> Emperia przejmuje Lewiatan Kujawy
=> Emperia z kontraktem na 220 mln zł rocznie
=> Eurocash kupiło spółkę Tradis od lubelskiej Emperii

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski