Kończy się siódmy sezon Lubelskiego Roweru Miejskiego. Miejskie jednoślady będzie można wypożyczać tylko do 31 października. - Termin ten wynika z aktualnej sytuacji epidemicznej i nie będzie wydłużony do końca listopada, tak jak miało to miejsce w latach ubiegłych – informuje Justyna Góźdź z biura prasowego ratusza.
Sezon roweru miejskiego zaczął się 21 marca. Ale jego funkcjonowanie szybko zostało zawieszone. W kwietniu - ze względu na wiosenną falę epidemii koronawirusa – rowerów nie można było wypożyczać.
Kończący się sezon jest dużo słabszy od ubiegłorocznego. Liczba wypożyczeni spadła pond dwukrotnie.
- W okresie od marca do końca września liczba wypożyczeń przekroczyła 221 tys. W analogicznym okresie roku ubiegłego liczba wypożyczeń wyniosła ponad 511 tysięcy – przypomina Góźdź.
W Lublinie i Świdniku miłośnicy jednośladów mają do dyspozycji 911 rowerów, w tym 20 rowerów dziecięcych i 5 tandemów.
Lubelski Rower Miejski zainaugurował działalność w 2014 r. Od tego czasu miejskie jednoślady były wypożyczane 3,4 miliona razy.
Obecny rok jest ostatnim w dotychczasowej formule. Powód? Wygasa umowa – wydłużona o rok – z firmą Nextbike. - Podejmowane są już prace związane z kontynuacją funkcjonowania systemu rowerowego – zapewnia Artur Szymczyk, z-ca prezydenta Lublina.
Ratusz w połowie tego roku przeprowadził konsultacje na temat tego jak ma „działać” nowy system.
Wśród tematów „do dyskusji” urzędnicy wskazali możliwość likwidacji „darmowych minut”. Obecnie za pierwsze 20 minut przejazdu nie trzeba płacić. I zdecydowana większość użytkowników miejskich jednośladów korzysta z tej możliwości. Darmowe przejazdy stanowią łącznie 86 proc. podróży. Urzędnicy chcą aby od 2021 r. pierwsze pół godziny podróży kosztowało złotówkę. Dla 42 proc. badanych był to pomysł do zaakceptowania. Ale więcej – bo 46 proc. uczestników konsultacji – powiedziało „nie” takiemu rozwiązaniu.
23 proc. badanych stwierdziło, „że to dobry pomysł” aby LRM był systemem całorocznym. Kolejnych 40 proc. popierało to rozwiązanie z zastrzeżeniem, że system funkcjonowałby tylko przy sprzyjających warunkach atmosferycznych. 13 proc. uznało, że nie ma potrzeby aby LRM działał przez cały rok.
W Lublinie system tras rowerowych liczy 170 km. Ścieżki rowerowe budowane są obecnie np. wzdłuż Al. Racławickich. - Przygotowywane są również projekty zmiany organizacji ruchu na wybranych ulicach w różnych częściach miasta pod kątem wprowadzenia kontraruchu rowerowego, co pozwoli na skrócenie drogi rowerzystom i poprawi ich bezpieczeństwo. Pierwszą zmianą w tym zakresie była ul. Dolna Panny Marii, gdzie wprowadzony został ruch jednokierunkowy z kontraruchem. Coraz bliżej ukończenia jest trasa rowerowa prowadząca od Ronda Lubelskiego Lipca 80 na Felin. Wygodna infrastruktura rowerowa, pozwalająca na omijanie ruchliwych ulic, powstaje również na terenie Parku Ludowego – wylicza Szymczyk.
- Zbrodnia w Rakowiskach. Małżeństwo zginęło z rąk własnego syna i jego koleżanki
- Na straganie w dzień targowy takie... są ceny. Sprawdzamy, ile kosztują warzywa
- Spacer po Lublinie w czerwonej strefie. Czy obostrzenia zmieniły miasto? Zobacz
- Uroczystość w cieniu pandemii. Bierzmowanie w archikatedrze lubelskiej
- Na Starym Mieście post walczy z karnawałem. Nowa instalacja zachwyca. Zobaczcie!
- „Alarm dla edukacji, alarm dla nauki!” - protesty w Dzień Nauczyciela
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?