Modernizacja przystanków jest częścią dużo większej inwestycji kolejowej, jaką jest remont linii nr 7 Lublin – Warszawa. Pasażerowie już korzystają z dwóch puławskich przystanków: Puławy Miasto i Puławy Chemia. Nie oznacza to jednak końca prac, bo te jeszcze trwają.
Latem tego roku mają zakończyć się prace na wszystkich czterech puławskich stacjach- Puławy, Puławy Miasto, Puławy Chemia, Puławy Azoty. - Dla turystów to lepszy dostęp do atrakcji miasta np. Pałacu Czartoryskich, a dla mieszkańców wygodniejsze dojazdy do pracy – wylicza spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.
Kolej przypomina, że na przystanku Puławy Miasto od października pasażerowie korzystają z pierwszej części peronu, który wyposażony jest w szeroką wiatę, ławki i gabloty informacyjne. - Są udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się oraz ścieżki prowadzące dla osób niewidomych i niedowidzących. Dostęp do peronu zapewnia przejście podziemne, w którym uruchamiana jest winda. Wykonawca kończy roboty przy drugiej krawędzi peronu – dodaje PKP PLK.
Na stacji Puławy kończą się roboty na drugim peronie. Zamontowano już energooszczędne oświetlenie i ustawione są ławki. Montowana jest przeszklona wiata. Wykonawca pracuje przy części „towarowej”. Budowana jest rampa dla składów towarowych.
Na przystanku Puławy Chemia do pociągów można wsiadać z wyższego peronu nr 2, wygodniejszego, szczególnie dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Do dyspozycji pasażerów są ławki, wiata i tablice informacyjne. Kończą się prace na sąsiednim peronie – opisuje kolejowa spółka.
Wkrótce pociągi zatrzymają się przy przystanku Puławy Azoty, a to zapewni lepszy dostęp pasażerów do Zakładów Azotowych „Puławy”. - Jest już konstrukcja nowego peronu, dostosowanego dla potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania. Kończy się wymiana torów i wzmacnianie nasypów. Wykonawca będzie montował sieć trakcyjną nad torami – informuje PKP PLK.
Co ważne latem, gdy zostaną zakończone prace na puławskich stacjach, zakończą się jednocześnie roboty przy kładzeniu drugiego toru. Bo na razie pociągi kursują tylko po jednej nitce.
Dodajmy jeszcze, że na odcinku Dęblin – Lublin budowane są nowe perony m.in. w Sadurkach i Stasinie Polnym. W Motyczu ustawiono nową, szeroką wiatę przy peronie nr 2. Podróżni mogą już korzystać z przejścia podziemnego pod torami. Przygotowywana jest winda.
Pomiędzy Dęblinem a Lublinem, obok przejeżdżających nowym torem pociągów, układany jest drugi tor. Zamontowano go prawie na całej 70-kilometrowej trasie. Prowadzone jest też szlifowanie i zgrzewanie szyn. Montowana jest sieć trakcyjna.
Przywrócenie dwutorowego ruchu na odcinku Dęblin – Lublin planowane jest w trzecim kwartale tego roku.
Kolej. Prace na Dworcu Głównym w Lublinie zaawansowane w 60 ...
Jarosław Kaczyński na dworcu głównym w Toruniu
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?