Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe fragmenty ekspresówki na Lubelszczyźnie. Obwodnica Kocka i Woli Skromowskiej dostaną drugie jezdnie. Będzie taniej niż zakładała GDDKiA

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
GDDKiA
Około 20 mln zł może zaoszczędzić GDDKiA na rozbudowie obwodnicy Kocka i Skromowskiej. Chodzi o dobudowę drugiej jezdni na odcinku prawie 8 km. Oferty firm drogowych walczących o kontrakt wahają się od 183 do 279 mln zł.

To dobre informacje dla kierowców. Chodzi o trasę S19. GDDKiA dowiedziała się w piątek (8 października) ile będzie kosztować rozbudowa obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej. Chodzi o dobudowanie drugiej jezdni na odcinku 7,8 km.

GDDKiA zarezerwowało na ten cel 203,6 mln zł. O kontrakt walczy sześć firm, z czego cztery oszacowały koszt robót na kwotę niższą niż dysponuje zamawiający. Najniższą ofertę złożyła spółka POLAQUA. Za praca chce otrzymać 183,4 mln zł, czyli o 20 mln zł mniej niż zamierzała wydać GDDKiA.

Mota-Engil Central Europe wyliczyły koszty na 188,9 mln zł, konsorcjum, którego liderem jest Mostostal – 189,8 mln zł a Budimex - 201,2 mln zł. Najdroższą ofertę złożył Strabag - 279,8 mln zł.

– Ta obwodnica zmieni się z jednopasmowej w dwupasmową w obu kierunkach – mówił Mirosław Czech, dyrektor lubelskiego oddziału GDDKiA w chwili ogłoszenia przetargu na prace.

Zwycięzca przetargu będzie musiał przygotować projekt, a następnie wykonać roboty drogowe. Obejmują one przede wszystkim budowę drugiej jezdni. Ponadto skorygowane będą łącznice istniejących węzłów: „Kock Północ” i „Kock Południe”. Powstaną dwa mosty oraz dwa wiadukty, a także drogi obsługujące przyległy teren i przejścia dla małych zwierząt.

GDDKiA daje 39 miesięcy na realizację całego zlecenia. Przy czym w czasie trwania robót drogowych do tego terminu nie będzie się wliczał okres między 16 grudnia a 15 marca.

Kierowcy z nowej jezdni powinni skorzystać w 2025 r.

Obwodnica Kocka i Woli Skromowskiej wybudowana została w 2011 roku. Była to pierwsza trasa ekspresowa w woj. lubelskim.

Trwają też przetargi na pozostała odcinki przyszłej trasy S19 między Lubartowem a granicą między województwami: lubelskim i mazowieckim. Chodzi o budowę ok. 70 kilometrów ekspresówki.

W poniedziałek (11 października) GDDKiA ma się dowiedzieć ile może ją kosztować powstanie odcinka od Lubartowa do Woli Skromowskiej (15,8 km).

S19 jest częścią transeuropejskiego szlaku via carpatia

– Via carpatia to droga życia, to droga do rozwoju i zrobimy wszystko, by tą strategiczną inwestycję zrealizować. To droga, która wzmocni komunikacyjnie wszystkie te regiony, przez które będzie przebiegać od północy województwo podlaskie, wschodnią cześć województwa mazowieckiego, województwo lubelskie oraz województwo podkarpackie. Otworzy te województwa nie tylko na nowe możliwości komunikacyjne czy transportowe, czy też zwiększy bezpieczeństwo w ruchu drogowym, ale również poszerzy potencjał gospodarczy – przekonuje Rafał Weber, wiceminister infrastruktury.

Kierunek: wschód

Do końca roku GDDKiA planuje ogłosić - w całym kraju - przetargi na 11 odcinków dróg ekspresowych, o łącznej długości 102 km. Na liście jest ok. 60 kilometrowy odcinek S17 od Piaski do Hrebennego.

W planach na 2022 r. jest ogłoszenie przetargów na trzy odcinki S12 Lublin - Dorohusk o długości 75 km.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski