Rok 2018 na Lotnisku Lublin. Najwięcej pasażerów było w sierpniu. Bravo Airways największym rozczarowaniem

Sławomir Skomra
Pierwsze plany mówiły nawet o 550 tys. pasażerów w 2018 r.
Pierwsze plany mówiły nawet o 550 tys. pasażerów w 2018 r. Małgorzata Genca
Udostępnij:
Dotychczasowe dane zwiastują, że lubelskiemu lotnisku uda się pobić rekord ilości pasażerów obsłużonych w ciągu roku.

Licznik Portu Lotniczego Lublin zatrzymał się na 430 tysiącach i 81 pasażerach obsłużonych na koniec listopada.

Dane za grudzień, które jednocześnie pokazałyby, jak pod tym kątem wyglądał cały ubiegły rok, port miał przedstawić w poniedziałek, ale Piotr Janowski, rzecznik prasowy lotniskowej spółki, ostatecznie poinformował: Statystyki wraz z informacją dotyczącą minionego roku i planem na 2019 rok prześlemy najprawdopodobniej w środę.

Można już się jednak spodziewać, że wyniki za ostatnie 12 miesięcy będą lepsze niż te za 2017 rok. Wtedy z PLL skorzystało 430 tys. 346 osób, a do przekroczenia tej granicy trzeba właściwie zapełnić tylko dwa samoloty w grudniu.

Z dotychczas przedstawionych danych wynika, że najlepszym miesiącem dla portu był sierpień, w którym obsłużono blisko 44 550 osób. Nieznacznie mniej pasażerów było w maju, kiedy lotnisko osiągnęło wynik 44,3 tys. osób. Z kolei wręcz dramatycznie wypadł listopad z wynikiem 23,5 tysiąca pasażerów i pod tym względem był to najgorszy listopad od 2015 roku.

Zaznaczmy jeszcze, że cel, czyli przekroczenie 430 tys. pasażerów w 2018 roku, został zmniejszony, bo początkowo władze lubelskiego portu celowały nawet w 550 tysięcy. Plany trzeba było jednak skorygować, bo w czerwcu Wizz Air zlikwidował swoją lubelską bazę, kasując loty do Tel Awiwu, Liverpoolu i Doncaster Sheffield. Nie udała się też próba otwarcia lotniska na wschód Europy i trzy kierunki ukraińskie oferowane przez Bravo Airways tak nagle, jak zostały uruchomione, zostały zamknięte.

Właśnie „Fiasko połączeń Bravo Airways z Lublina” jest jednym z wydarzeń, na które można głosować w corocznym konkursie portalu Pasazer.com. Znajduje się ono oczywiście w gronie tych niechlubnych nominacji, tak samo zresztą, jak wspominana już „Likwidacja bazy Wizz Air w Lublinie”.

Po drugiej stronie szali, czyli w kategorii pozytywnych wydarzeń, PLL został nominowany za „Powrót trasy LOT-u z Lublina do Warszawy”.

Wideo

Komentarze 19

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

E
El
Daj POkój. Tam nie ma żadnego prezesa.
K
Kadruffka
Rozpusta rozpiera.
M
Mieszkaniec Lublina
Kolego, to nie żadne pisiory piszą tylko zwykli ludzie ,którzy nie mogą korzystać z lotniska,bo bo po prostu nie ma połączeń. Aż tak trudno to zrozumieć?
.
ależ pisiory szczytują w komentarzach, lepiej pochwalcie się jak tam Radom?
.
ależ pisiory szczytują w komentarzach, lepiej pochwalcie się jak tam Radom?
.
ależ pisiory szczytują w komentarzach, lepiej pochwalcie się jak tam Radom?
.
ależ pisiory szczytują w komentarzach, lepiej pochwalcie się jak tam Radom?
.
ależ pisiory szczytują w komentarzach, lepiej pochwalcie się jak tam Radom?
l
lublinianin
To lotnisko wygląda jak koryto dla kilku osób. Brak połączeń dla mieszkańców regionu i okolic. Ludzie muszą latać z innych lotnisk typu Modlin. Prezes wymarzył sobie linie Bravo , które będą latać na Ukraine. Tylko czy Polacy latają na Ukrainę ? Mam wilu znajomych ktorzy są, badz mają rodziny w Liverpoolu, Doncaster, Glasgow, Mediolanie, Londynie/Stansted, Sztokholmie. Sam w jednym roku latałem ze Swidnika 5 razy , a teraz musze jeździc gdzie indziej. Easy Jet uciekł, Wizzar air likwiduje baze, Rayanair ucieka. Ile jeszcze trzeba zeby prezes poniósł odpowiedzialność ??? Prezes, Zuk są bogaci to mogą latać Lotem czy BMI. Ale podstawa to linie niskokosztowe!!!
u
ulica
Największy "sukces" errorportu?
To sponsorowanie 1,5 MLN ZŁ do dwudniowej wycieczki do Tel Avivu dla 110 lokalnych "busimanóf" i ich użydników. M.in. Żuk miał owocne spotkanie ze sztukmistrzem Art-B Andrew Gąsiorowskim.
u
ulica
Co nie zmienia faktu, że to jedna wielka studnia generująca DŁUUUGI! Kierunki lotów w ogóle nieprzydatne dla rodowitych mieszkańców. Jedynie dobre dla żydów i ukrainców! Ale dlaczego znowu Polacy mają utrzymywać obcy interes? Bo samorządy, tak jak rządy - wszystkie dycyzyjne stanowiska są obsadzone przez żydo-ukrów! A Polacy spią i płacą niewolniczą pracą!
B
Bravo lotnisko
Jego marzenie Bravo wiemy jak sie skonczyło. Nie wie ze są mieszkancy Lublina i okolic ktorzy dużo lataja i są zmuszeni korzystac z innych lotnisk
l
lubelak
Niestety zapotrzebowanie na łatwą kasę,posadke Prezesa i Rady Nadzorczej tez jest przy nic nie robieniu. To są niestety odmienne oczekiwania między zarządzajacymi Portem lotniczym Lublin a samymi mieszkańcami i btłymi mieszkańcami Lublina i okolic. Do wymiany są Ci pierwsi bo c drudzy oczekują przywrócenia skasowanych kierunków i stworzenia nowych. Wolę lądować w Świdniku niż w polu w Modlinie,Jasionce czy pełzać na Chopina Airport bez kolei czy normalnej drogi. Do dymisji władze lotniska i to natychmiast nieudacznicy !!!
C
Chichot Losu
...a nie tam gdzie chce latać Krzysio i jego kolesie, to ktowie, może 2019 będzie łaskawszy statystycznie
i
iwa glovacky
A jak tam owoce wycieczki Krzysztofa do Izraela, do kolegi z Art B?
Kolejna sprawa za którą mieszkańcy Lublina mają dziękować doktorowi ekonomii z WSEI?
Dodaj ogłoszenie