Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

S17 w woj. lubelskim się wydłuży. Koszt budowy dwóch nowych odcinków to ponad miliard zł

Jakub Sarek
Jakub Sarek
S17 na odcinku Zamość-Tomaszów Lubelski
S17 na odcinku Zamość-Tomaszów Lubelski GDDKiA
Na biurko wojewody lubelskiego trafiły wnioski o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej - to krok do budowy trasy S17 na odcinkach Zamość-Tomaszów Lubelski i Tomaszów Lubelski-Hrebenne. Jeśli zostaną on pozytywnie rozpatrzone, to drogowcy będą mogli przystąpić do realizacji tych zadań. Ich łączny koszt to ponad miliard złotych.

Dwa odcinki S17 o łącznej dł. 40 km- między Zamościem a Tomaszowem Lubelskim i Tomaszowem Lubelskim a Hrebennem - zrobiły kroczek do realizacji. Do wojewody lubelskiego trafił właśnie wniosek o wydanie decyzji ZRID dla tych przedsięwzięć.

- Dla wykonawcy inwestycji, uzyskanie decyzji ZRID oznacza możliwość rozpoczęcia prac po wcześniejszym przekazaniu placu budowy - wyjaśnia rangę dokumentów Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Obie trasy będą miały dwie jezdnie, każda z dwoma pasami ruchu.

Fragment S17 od węzła Zamość Południe do węzła Tomaszów Lubelski Północ będzie liczył 18,5 km i przebiegać będzie po wschodniej stronie obecnej drogi krajowej nr 17.

- Za węzłem Zamość Południe nowa trasa ominie las w Księżostanach, a następnie zbliży się do DK17. W ramach inwestycji powstanie m.in. węzeł Tarnawatka na skrzyżowaniu z drogą prowadzącą w kierunku Łaszczowa, a także para Miejsc Obsługi Podróżnych Krynice oraz Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej. Za Tarnawatką trasa przebiegać będzie w korytarzu obecnej DK17 i zakończy się w okolicach Dąbrowy Tomaszowskiej, gdzie połączy się obwodnicą Tomaszowa Lubelskiego - opisuje GDDKiA.

Dodatkowo, w ramach inwestycji powstaną m.in. pięć mostów, 12 wiaduktów czy kładka dla pieszych.

Koszt zadania to 822,5 mln zł. Za jego realizację odpowiedzialna będzie firma Kolin.

Budowa 17,5-kilometrowego odcinka z Tomaszowa Lubelskiego do Hrebennego pochłonie natomiast 598,2 mln zł. Prace wykona Budimex.

- Trasa rozpocznie się za węzłem Tomaszów Lubelski Południe, gdzie trasa przetnie obecną drogę krajową i pobiegnie po jej zachodniej stronie. Ominie Lubyczę Królewską i dalej poprowadzona będzie w korytarzu obecnej DK17. Zakończenie odcinka zaplanowano na włączeniu do istniejącej obwodnicy Hrebennego. Planowanych jest 13 obiektów inżynierskich, w tym osiem wiaduktów i dwa mosty oraz przejścia dla zwierząt - tłumaczy GDDKiA.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, kierowcy nowymi trasami pojadą w 2026 r.

Obie stanowią fragment drogi ekspresowej z Piask do Hrebennego. Jej długość to ok. 125 km.

- Obecnie na etapie realizacji w systemie Projektuj i buduj są cztery odcinki S17 od Zamościa w kierunku Hrebennego. Kierowcy korzystają już z dwujezdniowej obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego - podaje GDDKiA.

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski