MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Budowa odcinka S12 Piaski-Dorohucza robi krok naprzód

Jakub Sarek
Lubelski Oddział GDDKiA
Na biurko wojewody lubelskiego trafił wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej - to krok do budowy odcinka S12 między Piaskami a Dorohuczą. Wartość inwestycji to 358 mln zł.

Prawie 10-kilometrowy fragment S12 z Piask do Dorohuczy zrobił kroczek do realizacji. Do wojewody lubelskiego trafił właśnie wniosek o wydanie decyzji ZRID dla tego przedsięwzięcia.

- Po wydaniu decyzji będą mogły rozpocząć się prace budowlane - wyjaśnia rangę dokumentu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Odcinek Piaski - Dorohucza zaczynać będzie się na istniejącym węźle Piaski Wschód, który zostanie przebudowany w ramach planowanej budowy drogi S17 Piaski - Łopiennik. Nowa droga początkowo przebiegać będzie po północnej stronie obecnej DK12, następnie przetnie ją i od południa ominie Biskupice. Koniec odcinka planowany jest na wysokości Pełczyna, gdzie w tymczasowym rozwiązaniu kierowcy zjadą na DK12.

- W ramach zadania powstanie dwujezdniowa droga z dwoma pasami w obu kierunkach, a także drogi do obsługi ruchu lokalnego, ekrany akustyczne, urządzenia ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego. Planowanych jest m.in. sześć wiaduktów, most oraz siedem przejść dla zwierząt - wylicza GDDKiA.

Inwestycję zrealizuje Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor. Wartość kontraktu to 358 mln zł.

- Zakończenie prac zaplanowano na 2027 r. - zapowiadał w maju 2023 r. lubelski oddział GDDKiA.

I przypomina, że z pierwotnych planów, po wykonaniu badań geologicznych, wyłączony został fragment o długości ok. 5,7 km na połączeniu zakładanych wcześniej dwóch odcinków: Piaski – Dorohucza oraz Dorohucza – Chełm.

- W rejonie planowanego węzła Dorohucza, pod warstwą ziemi, stwierdzono bowiem występowanie odpadów przemysłowych. W związku z tym podjęliśmy decyzję o ominięciu składowiska - podaje GDDKiA.

Z tej przyczyny modyfikacji musi ulec przebieg trasy między Pełczynem a miejscowością Chojno Nowe Drugie. To wiąże się opracowaniem nowego wariantu drogi i uzyskaniem decyzji środowiskowej.

- To najkrótsza droga do realizacji tego fragmentu trasy i połączenia jej z sąsiednimi odcinkami - przekonuje GDDKiA.

I dodaje:

- Wyłoniliśmy już wykonawcę dokumentacji projektowej dla tego fragmentu trasy i podpisaliśmy z nim umowę. Obecnie trwają prace dokumentacyjne.

od 7 lat
Wideo

Boże Ciało - na czym polega to święto echodnia.eu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski