Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Skargi do ZTM Lublin. Mieszkańcy z Szerokiego marzli na przystanku, bo „3” nie przyjechała

MS
Skargę do ZTM w sprawie wypadających z rozkładu kursów autobusu nr 3 napisała Maria Dudziak, przewodnicząca zarządu dzielnicy Szerokie.

Impulsem do napisania skargi do Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie były zastrzeżenia do obsługi linii nr 3 w dniu 4 stycznia. Maria Dudziak, przewodnicząca zarządu dzielnicy Szerokie, pisze, że na przystanek przy Ogrodzie Saskim nie podjechała „trójka” obsługująca następujące kursy o godz. 12.37, 13.07, 13.37, a autobus z godziny 13.52 przyjechał z opóźnieniem. - Dlaczego autobusy na wszystkich innych liniach podjeżdżały na przystanek w miarę zgodnie z rozkładem, ba były nawet z oznaczeniem „pojazd zastępczy”. A na linii nr 3 nie może być „pojazdów zastępczych”? - czytamy w piśmie do ZTM Lublin.

Co na to ZTM Lublin, który sprawuje nadzór nad przewoźnikami? - W poniedziałek, 4 stycznia, uległy awarii trzy pojazdy obsługujące linię nr 3, jeden należący do przewoźnika PKS Zielona Góra i dwa do Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Lublinie - potwierdza Justyna Góźdź, rzeczniczka ZTM w Lublinie.

ZTM podaje, że przewoźnicy wytłumaczyli problemy z kursowaniem linii nr 3 niskimi temperaturami powietrza w dniu 4 stycznia. - Dodatkowo przewoźnik z Zielonej Góry wyjaśniał awarię pojazdów otrzymaniem od dystrybutora wadliwego paliwa - dodaje Justyna Góźdź.

Przewoźnicy nie otrzymują zapłaty za kursy, które nie zostały wykonane z ich winy. Dodatkowo muszą oni liczyć się z karami z tego tytułu. Tylko we wrześniu ZTM naliczył kary w wysokości około 12 tysięcy złotych, z czego ponad 9 tysięcy dostał PKS Zielona Góra, około 3 tysięcy złotych MPK Lublin i 250 złotych firma Irex.

Autorka skargi dotyczącej autobusów linii nr 3 zwróciła także uwagę na to, że elektroniczne wyświetlacze na przystankach wprowadzały w błąd, nadal informując o przyjeździe autobusów, których ostatecznie nie było.

- W przypadku kiedy pojazd uległ awarii, ale jeszcze nie został wylogowany z sytemu, wyświetlacz przez pewien okres może pokazywać planowany czas odjazdu - tłumaczy rzeczniczka ZTM Lublin.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski