Chodzi o umożliwienie trolejbusom przejazdu w kierunku ul. Zana, obecnie jeżdżą tylko od strony LSM do centrum.
O kontrakt walczą trzy firmy. ZDiM był skłonny wydać na inwestycje 3,3 mln zł. Oferty złożone w przetargu wahały się od 2,4 do 3,3 mln zł. Najtańszą przedstawiło MPK Lublin.
Inwestycja ma być gotowa do końca maja 2012 r. - Prace przy rozbudowa sieci nie spowodują utrudnień w ruchu samochodów. Wzdłuż Wileńskiej stoją przecież już słupy podtrzymujące trakcje. Same prace związane z uzupełnieniem sieci będą przeprowadzone prawdopodobnie w godzinach nocnych - zapowiedziała Beata Krzyżanowska z biura prasowego ratusza.
ZDiM szuka już wykonawcy nowej trakcji wzdłuż ulic: Zemborzyckiej i Diamentowej (do Krochmalnej). Ma być gotowa do końca 2013 r. Do końca 2015 r. trakcje pojawią się m.in. przy: Jana Pawła II, Armii Krajowej, Bohaterów Monte Cassino, Andersa, Lwowskiej, Podzamczu i Unii Lubelskiej. Przedłużone będą też istniejące sieci wzdłuż Drogi Męczenników Majdanka oraz Abramowickiej.
Łącznie na terenie Lublina przybędzie 26,8 km tras dla trajtków. To element dużego programu modernizacji transportu publicznego. Projekt pochłonie 520 mln zł, z czego 300 mln zł stanowi dofinansowanie z UE.
Dłużej na trolejbusy poczekają mieszkańcy Czechowa. Trakcja ma przebiegać ulicami: Chodźki, Szeligowskiego, Choiny. - Inwestycja będzie realizowana dopiero po 2015 roku - zapowiedział Rafał Tarnawski z Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.
Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową. Zapisz się do newslettera!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?