Wybrano firmę, która rozbuduje terminal lubelskiego lotniska. Dostanie za to 10,6 mln zł

Sławomir Skomra
Wizualizacja rozbudowy terminala Portu Lotniczego Lublin PLL
Zlecenie otrzymała firma Strabag. Właśnie ona podejmie się rozbudowy terminala Portu Lotniczego Lublin w osiem miesięcy. Umowa ma zostać podpisana w przyszłym tygodniu.

Było to już drugie podejście do znalezienia firmy, która zajmie się rozbudową terminala. Ubiegłoroczny przetarg nie zakończył się sukcesem i dlatego władze PLL uznały, że tym razem będą szukać wykonawcy w inny sposób.

Wytypowano firmy, które zaproszono do złożenia ofert. Zarząd lotniska zapoznał się z czterema takimi propozycjami i ostatecznie wybrał firmę Strabag.

Za swoje usługi firma chce 10,6 mln zł netto i deklaruje, że wykona wszystkie prace w osiem miesięcy.

- Umowa powinna zostać podpisana do 15 marca - informuje w przesłanym komunikacie PLL, a prezes lotniskowej spółki, Krzysztof Wójtowicz dodaje: - Rozbudowa terminala podyktowana jest stale wzrastającym ruchem pasażerskim. Chcemy, aby pasażerowie, korzystający z Portu Lotniczego Lublin mieli zapewnione komfortowe warunki. Dzięki tej inwestycji uda nam się zwiększyć przepustowości hali odlotów, a także poszerzyć część komercyjną.

Projekt zakłada przebudowę istniejącego i budowę nowego skrzydła. Prace obejmą powierzchnie prawie 2,2 tys. mkw. Pod rozbudowę przeznaczono teren przy wschodnim skrzydle istniejącego terminala, w części „odloty”.

W nowej części hali zlokalizowane będzie: poczekalnia odlotowa dla pasażerów strefy Schengen wraz z wyjściami dla pasażerów, nowy punkt kontroli bezpieczeństwa, pomieszczenia służbowe Służby Ochrony Lotniska, Służby Celnej i Służby Granicznej, poczekalnie komercyjne, salonik „business lounge” dla pasażerów strefy Schengen, toalety i pomieszczenia techniczne.

Rozbudowana część terminala będzie miała długość – 34,8 m; szerokość – 61,8 m oraz wysokość – 8 m. Obecna hala odlotów zostanie dostosowana w całości do obsługi ruchu Non-Schengen wraz z nowymi stanowiskami kontrolerskimi Straży Granicznej.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

ZOBACZ TEŻ: Kontrolerzy ruchu lotniczego z lotniska w Świdniku o swoim zawodzie

Wideo

Komentarze 23

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

L
Lu

Niektórzy trzymają figę, żeby nasz port się nie rozwijał, ale jak na złość ten ciągle zwiększa ilość odprawianych pasażerów.

S
Scan

Ochłoń.

C
Camaro

Jakie miasto wielkości porównywalnej z Lublinem radzi sobie bez lotniska? Rozwija się.

E
Ekonomista

O czym ty do nas rozmawiasz z ekonomicznego żłobka?

P
Pasażer

Przybyło połączeń i lotnisko należy rozbudować. Ile latasz w ciągu roku?

M
Marcin

osobliwe poczucie humoru.
Ps: chumoru

G
Gucio

Rzeszów w 2016 roku odprawił 700 ton towarów.
uważasz , że w Świdniku te 700 czy 1000 ton zbawi port lotniczy ?

M
Marcin

Powinno być "Rzaden", ale wybaczcie, czasem musiałem opószczać lekcje polskiego, rzeby uczestniczyć w spotkaniach młodzierzówki PO.

m
manek

tzn. zydow z roku na rok coraz więcej

M
Marcin

Żaden kretyński malkontent nie zakłuci tej radości.

S
Seba

Twoja teściowa!

k
krótko i na temat

Chodzi o to, żeby robić rozsądnie, a nie bezmyślnie. Rozbudowa lotniska, które przyjmuje 10 razy mniej pasażerów niż Okęcie - jaki sens? Połączeń nadal jest mało. Deptak - można było wymienić tylko latarnie, bo słabo świecą, można było wymienić ławki na nowocześniejsze, ale po co usuwać dobrej jakości płyty chodnikowe?! Ten remont to są olbrzymie koszty. Moim zdaniem to jest brak odpowiedzialności.

S
Seba

Chłop wyjdzie ze wsi, ale wieś z chłopa to już niekoniecznie... Dla tych ludzi wystarczy sklep, przystanek, kościół, remiza i szkoła. Taka mentalność ciąży nad Lublinem. Czy miasto jest dla nich odpowiednim miejscem do życia? Nie sądzę!

S
Seba

Od 30 a przynajmnie 20 lat Lublin spał. Nic się nie działo i nic poważnego nie budowało. Gdzie są więc te zaoszczędzone pieniądze?

G
Gość

Skąd biorą się kretyni, którzy zawsze są przeciwko temu co w Lublinie się buduje lub projektuje do zbudowania, i co funkcjonuje w prawie każdym innym dużym mieście?! Chcą siebie i własnych potomków skazać na życie w peryferyjnym mieście bez szans na rozwój i konkurowanie z innymi miastami np. o inwestycje prywatnego kapitału?

Dodaj ogłoszenie