MKTG SR - pasek na kartach artykułów

ZTM Lublin: Rozpoczął się drugi etap konsultacji ws. rozkładu jazdy

Małgorzata Szlachetka
ZTM Lublin chce dostać pieniądze co najmniej na 1 mln wozokilometrów w roku
ZTM Lublin chce dostać pieniądze co najmniej na 1 mln wozokilometrów w roku Małgorzata Genca/Archiwum
Rewolucja w komunikacji miejskiej czeka nas we wrześniu, ale już dziś wiadomo, że zostanie wprowadzona na raty. W pierwszej kolejności zmiany dotyczące linii trolejbusowych i powiązanych z nimi autobusów, na przykład gdy jedno połączenie zastępuje drugie.

Po drugie, Zarząd Transportu Miejskiego otwarcie przyznał, że brakuje wozokilometrów do obsługi nowej siatki połączeń. (Przypomnijmy, że tylko długość linii trolejbusowych zwiększy się dwukrotnie). Na dodatkowy zastrzyk gotówki dla ZTM musi zgodzić się rada miasta. Kwota musi być ujęta w budżecie Lublina na przyszły rok.

- Jestem po rozmowie z prezydentem Żukiem. Będziemy starali się wpisać to do projektu przyszłorocznego budżetu - powiedział na wczorajszej konferencji prasowej Grzegorz Malec, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.

Nowa siatka połączeń została zaprojektowana na 19 milionów wozokilometrów. - Ratował by nas już 1 milion dodatkowych wozokilometrów w skali roku. Co więcej, taka pula jest niezbędna - przyznał dyrektor Malec.

W poniedziałek rozpoczął się drugi etap konsultacji społecznych nowej siatki połączeń. Mieszkańcy Lublina mogą przekazywać swoje propozycje do ZTM Lublin, pisząc na adres [email protected]. Termin przyjmowania uwag mija 21 czerwca. Dodatkowo jeszcze w tym miesiącu będą odbywać się bezpośrednie spotkania z mieszkańcami w dzielnicach.

Propozycja, która jest podlega obecnie ocenie, zawiera zmiany wprowadzone po pierwszym etapie konsultacji społecznych, m.in. na wniosek przedstawicieli rad dzielnic i organizacji społecznych. Przykłady? Trolejbus nr 152, który miał omijać Zana, nie zmieni trasy. Inaczej pojedzie za to 154. bo teraz korzysta z niej zbyt mało pasażerów.

Linia nr 17 zamiast na Porębę ma dojechać przez Abramowice do Mętowa (wybrane kursy).

Linia nr 8 zamiast dojeżdżać do ul. Okopowej, ma mieć wydłużony kurs do Krakowskiego Przedmieścia.
ZTM nie wycofuje się z korekty linii nr 14, która zamiast skręcać w Piłsudskiego, pojedzie prosto, do placu Wolności. Z tego miejsca do Poręby mają odchodzić różne trolejbusy i autobusy z częstotliwością co 7,5 minuty.

Niektóre z linii ZTM planuje wyprostować, tak będzie na przykład z 13 na odcinku dotyczącym Czechowa i z 44 na Czubach. Więcej autobusów ma też dojeżdżać do nowych dzielnic-sypialni, dlatego np. linia 37 pojedzie przez ulicę Willową, a 39 zostanie wydłużona do Lipniaka.

Duże korekty dotyczą połączeń z Głuskiem. - Zmiana trasy linii 16 i 73 będzie poddana dodatkowym konsultacjom.Jeśli mieszkańcy będą na nie, nie wejdzie w życie - zapowiedział Marek Czarnocki, kierownik działu Organizacji Przewozów ZTM.


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski