Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gigant CSK. Samorządowa instytucja kultury wysoko w prestiżowym rankingu

Michał Dybaczewski
Michał Dybaczewski
Centrum Spotkania Kultur znalazło się w czołówce ogólnopolskiego rankingu Top Marka 2023 w kategorii „Popularyzacja Kultury”. – CSK dołączyło do gigantów instytucji zajmujących się popularyzacją i promocją kultury w Polsce – mówi dyrektor CSK, Katarzyna Sienkiewicz. Ale siła marki CSK nie dla wszystkich jest oczywista...

Top Marka to przewodnik po najskuteczniejszych metodach działania stosowanych z powodzeniem przez 500 najsilniejszych marek w Polsce. Tworzony jest od 2017 roku przez Magazyn „Press” i PSMM Monitoring & More.

W prestiżowym rankingu ogólnopolskim marka CSK wysoko

W kategorii „Popularyzacja kultury” CSK znalazło się w czołowej piątce, a dokładnie na czwartym miejscu. Pierwsza trójka to: Polski Instytut Sztuki Filmowej, Narodowe Centrum Kultury i Narodowy Instytut Muzyki i Tańca. Z kolei za plecami CSK znalazł się Międzynarodowy Instytut Dziedzictwa. Do podium zabrakło niewiele, bo siła marki CSK okazała się tylko nieco słabsza niż trzeciego w rankingu NIMiT. Warto dodać, że z całej piątki tylko CSK jest instytucją samorządową, reszta to państwowe instytucje kultury.

- W 2021 r. w tym rankingu byliśmy poza pierwszą dziesiątką, w ubiegłym na ósmej pozycji. W 2024 r. chcemy znaleźć się na podium – deklaruje Katarzyna Sienkiewicz, dyrektor CSK.

Jak wskazuje, ranking Top Marka 2023 jest namacalnym dowodem na to, iż CSK dołączyło do gigantów instytucji zajmujących się popularyzacji promocją kultury w Polsce.

- To uznanie pracy całego zespołu CSK i potwierdzenie, że instytucja kultury samorządu województwa lubelskiego stała się rozpoznawalna w całej Polsce. To również doskonała promocja naszego regionu – zaznacza Sienkiewicz.

Co, zdaniem dyrektor CSK, składa się na rozpoznawalność marki CSK?

- Występy światowych gwiazd muzyki: w maju tego roku gościliśmy Steve Vai’a, przed nami koncert Stacey Kent (20 listopada). Na organizowane przez nas wystawy najwybitniejszych polskich malarzy i rzeźbiarzy przyjeżdżają goście z Polski i zagranicy. W rezultacie staliśmy się jednym z najbardziej liczących się miejsc wystawienniczych w naszym kraju – mówi Katarzyna Sienkiewicz.

Jako przykład sukcesu można podać wystawę obrazów Zbigniewa Beksińskiego, którą w ciągu trzech miesięcy trwania obejrzało, aż 21 tys. osób. Takie właśnie wydarzenia powodują, że z roku na rok rośnie liczba gości wizytujących CSK.

- W 2022 r. odwiedziło nas ok. 700 tys. osób, w tym szacujemy, że będzie to około 900 tysięcy – wskazuje Katarzyna Sienkiewicz.

W rankingu marszałka Jarosława Stawiarskiego marka CSK nisko

Ale wysoka pozycja marki CSK i jej rozpoznawalność nie dla wszystkich jest oczywista.

– Mówią, że to brand, marka, jakie kultury tam się spotykają? Kultura komercyjna, już nie przeceniajmy (…) CSK? Enigmatyczna nazwa – stwierdził 15 maja br. na antenie Radia Lublin marszałek województwa Jarosław Stawiarski.

Wróćmy zatem do początku i przypomnijmy: Centrum Spotkania Kultur, jako jedyna instytucja samorządowa, znalazła się w czołówce ogólnopolskiego rankingu Top Marka 2023 w kategorii „Popularyzacja Kultury”.

od 12 lat
Wideo

Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski