Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Koniec remontu linii kolejowej na Podkarpacie. Pociągiem szybciej dojedziemy do Stalowej Woli i dalej

Sławomir Skomra
Zakończyły się już prace modernizacyjne, nie będzie już przesiadek, a pociągi pojadą szybciej
Zakończyły się już prace modernizacyjne, nie będzie już przesiadek, a pociągi pojadą szybciej Łukasz Kaczanowski/archiwum
Zakończyły się już prace modernizacyjne na linii kolejowej nr 68. To oznacza krótszą podróż z Lublina na Podkarpacie.

- Na zmodernizowaną linię między Zaklikowem a Stalową Wolą Rozwadowem w piątek, 11 października wrócą pociągi regionalne - poinformowała spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. A to oznacza, że skończy się czas przesiadek do komunikacji zastępczej.

PKP ma jeszcze jedną informację dla pasażerów: - Czas podróży ze stolicy Lubelszczyzny na Podkarpacie skróci się o około 15 minut, z 1 godz. 55 minut do 1 godz. 40 minut.

Jest to możliwe dzięki temu, że na trasie Lublin – Stalowa Wola Rozwadów zmodernizowano 105 km toru oraz 60 nowych rozjazdów. Dla elektryfikacji ustawiono ponad 1800 słupów sieci trakcyjnej.

Trwa jeszcze budowa pięciu nowych podstacji trakcyjnych w Lublinie, Niedrzwicy, Pułankowicach, Polichnie i Zaklikowie. Zakończono remont podstacji w Stalowej Woli Rozwadowie. Przebudowano 70 obiektów inżynieryjnych oraz 75 przejazdów kolejowo - drogowych. Dodatkowo zmodernizowano 16 stacji i przystanków a w budowie są jeszcze dwa dodatkowe przystanki: Zaklików Miasto i Stalowa Wola Charzewice.

- Na odcinku Zaklików – Stalowa Wola Rozwadów zmodernizowano już 22 km torów oraz 14 rozjazdów - dodawała PKP PLK i dalej wyliczała, że strategicznym elementem inwestycji był most na Sanie. - W ramach prac na odcinku Zaklików – Stalowa Wola Rozwadów wyremontowano 300-metrowy trójprzęsłowy most kolejowy na Sanie w Kępie Rzeczyckiej. Wzmocnione zostały stalowe przęsła kratownicowe oraz betonowe podpory. Ułożono nowe szyny i podkłady. Postępuje montaż sieci trakcyjnej. Remont przeprawy zapewni bezpieczniejszy przejazd większej liczby składów. Po elektryfikacji odnowiona konstrukcja umożliwi podniesienie prędkości pociągów z 80 km/h do 120 km/h - informuje kolejowa spółka.

Koszt całej operacji to 432,5 mln zł netto. Dofinansowanie unijne z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia (POPW) wyniosło 311,9 mln złotych.

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski